Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2576
Heisann!

Tenkte det var på tide å få slengt ut en liten tråd med bilder og info nå som jeg faktisk har tid. Var på tur til en forlatt militærleir sommeren 2017, men har ikke hatt anledning til å publisere bilder og info før nå. Selv om dette er en ganske kjent location ber jeg dere fortsatt om å holde dette skjult, da det er svært lite hærverk på området. Jeg nevner heller ikke navnet på leiren, selv om dette enkelt kan finnes ut Enjoy!

Starter med litt informasjon. Det står 16 bygninger på tomten med circka 7600 kvadratmeter med for det meste tomme bygg, med unntak av ett som fortsatt er aktivt (tror muligens eieren av området bor her). Hele området er inngjerdet. Skal sies at gjerdet er dårlige på flere steder, samt at hovedporten stod åpen sist jeg var her. Var ingen kameraer eller alarmer noe sted i de bygningene som var mulige å komme seg inn i.



Et av de tidligste byggene på leieren ser du over, fra 1887. Vet ikke om det ble brukt som militærleir tilbake på denne tiden, siden det har blitt brukt til mye forskjellig frem til det stedet ble nedlagt i 1997 (både som militærleir, asylmottak og flyktningleir de senere årene). Går også noen løse rykter om at stedet skal bli hotell.



Over ser du et bilde av hovedporten. Inni den lille bua fant jeg aviser som dateres tilbake til 1996, noe som var litt stilig.





Over er det to bilder fra kafeteriabygget. Overrasket meg at det ikke hadde vært noe som helst form for hærverk inni dette bygget, da det stod helt åpent. Jeg fant en død fugl i vinduskarmen av "kinosalen", men dette var også det eneste tegnet til "liv" jeg så på hele området. Buddien min står og kikker på en gammel, nedstøvet synth som stod igjen. Tok med bildet av kafeteria fordi jeg var svært fascinert av taket og akustikken i rommet. Dette bygget var mye større, men ingen av de andre bildene er særlig interessante.

Jeg var også inni i noen av de andre byggene, men det er ikke mye å vise fra disse. Kameraet tok dessverre kvelden halvveis igjennom utforskningen.

Tar gjerne imot kritikk på både format & på bildene, håper noen synes dette er interessant

Til mods: Denne tråden er også crosspostet over til urbex.no, håper dette er greit.

- Lorax