Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 593
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Jeg bruker etter det legen vet 1 Tramadol 50mg morgen og 1 50mg kveld pga sterke psykosomatiske smerter og fibromyalgi(Jeg er diagnosert).

Disse medisinene som mange vet er vanedannende og mister sin virkning etterhvert, og fordi jeg har strevd lenge med å få legene til å ta meg på alvor og hjelpe meg med annen behandling/henvisninger for videre hjelp pga min smerteproblematikk, og nåværende lege t.o.m brått bestemte seg for å slutte å gi meg Tramadol, som legene i utgangspunktet har gjort meg avhengig av strever jeg veldig nå. De har også behandlet meg mer som en rusmisbruker enn en smertepasient da jeg har stått på større doser før, pga smerter.

Jeg var ikke en rusmisbruker, men fordi jeg ikke så noen annen utvei enn å skaffe medisiner på egenhånd når legen besluttet å avslutte behandlingen min fikk jeg kun tak i oxycontin 5mg, ikke Tramadol, og jeg er av de som får kraftige abstinenser og helt sinnsyke smerter i kroppen ved nedtrapping, selv av kun få tabletter.

Etterhvert ble legen enig om å fortsette å skrive ut 2 Tramadol daglig etter utallige besøk på legevakten pga korsryggsmerter også. Litt for sent for da var jeg allerede avhengig av større doser opiater, men da kunne jeg bruke oxycontin på kvelden og Tramadol morgen og middag.

Pga mye annet stress og alvorlige traumer bruker jeg 10mg Valium 3 ganger daglig som jeg ikke får på resept, noe jeg ikke orker å forklare eller gå noe videre inn på. Disse ønsker jeg også å gå av med tiden.

Legen ringte meg i går og kom på at hun kunne forsøke å gi meg neurontin 100mg 3 ganger daglig itillegg til at jeg står på "2 Tramadol 50mg" og at det også kan hjelpe på abstinensene mine når jeg skal prøve å gå av Tramadolen.

Dilemma mitt nå er at jeg står på mer enn det hun vet, altså 50mg Tramadol morgen og middag, 5mg Oxycontin kveld pluss 10mg Valium morgen, middag og kveld. Har lest at Neurontin har interaksjoner ved både store doser opiater og benzodiazepiner.

Er det noen som vet om dette kan være farlig å ta sammen. Jeg er liten og nett, veier 50kg og får lett både bivirkninger og abstinenser, men ønsker så innmari å komme meg av disse A og B preparatene uten å måtte legges inn eller fortelle dette til legen da jeg har så lite tillit til at legen vil møte meg på en ydmyk og omsorgsfull måte, og jeg håper så inderlig at Neurontinen kan hjelpe meg slik at jeg slipper større og traumstiserende duskusjoner med fastlegen. Noen med erfaringer eller råd å komme med?
Det er en relativt ubetydelig mengde neurontin så ville ikke bekymret meg for at det er farlig, jeg går på 600mg neurontin og 500mg morfin daglig, merker ingen forandring når jeg tar neurontinen i en dose.