Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1805
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler meg litt slem men ville samtidig ikke være alene å ruse meg. Så fikk noen av vennene mine som bare drikker til å prøve feks amf eller xanax. Vet det er dumt at jeg drar de ned i det hullet men ville også at de skulle få et annerledes syn på rusmidler da de hadde et veldig «hasj får deg til å dø» og kontroversielt syn på typ rus. Eller er jeg bare egoistisk?

Jeg er den eneste som har en god plug så tror de bare tar ilamme meg inn i blandt. å får håpe de ikke liker det for mye sånn at de prøver å skaffe selv.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette innlegget, men har aldri hatt et problem med avhengighet så greier ikke å få helt det synet heller. Men det er jo forskjellig fra person til person hvor lett man blir avhengig.

Føler meg på en måte som en dårlig venn, men nå kan jeg i det minste være åpen om rusmidler og mitt bruk rundt dem istedenfor å være redd for at de dropper meg fordi de syntes jeg er «knark»

Måtte vel bare få dette ut på etterlanna vis
Anonym bruker
"Fattig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det du beskriver har jeg selv opplevd og gått igjennom i tenårene hvor man ikke tenker så reflektert.

Siden du er veldig klar over dette så ville jeg ha tatt "ett steg tilbake" og snakket med vennene dine om dette istedet for anonymt her.

Utifra egen historie så slutter kanskje 80% av dere og kommer seg fint gjennom utdanning og ut i arbeid. Mens "de andre" får ett litt lengre rulleblad og sliter seg gjennom livet. Utrolig hvor mange som blir dømt av ett samfunn og av arbeidere hvor forskjellen en gang i tiden var at man hadde resurssterke foreldre eller at politiet lot noen slippe unna mens andre fikk virkelig svi for det samme som noen offerlam.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er egoistisk men de får bruke hodet selv også
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er egoistisk men de får bruke hodet selv også
Vis hele sitatet...
Ja, vil vel heller si det var nysgjerrigheten som tok dem. For presset de aldri til å ta noe de ikke ville
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det du beskriver har jeg selv opplevd og gått igjennom i tenårene hvor man ikke tenker så reflektert.

Siden du er veldig klar over dette så ville jeg ha tatt "ett steg tilbake" og snakket med vennene dine om dette istedet for anonymt her.

Utifra egen historie så slutter kanskje 80% av dere og kommer seg fint gjennom utdanning og ut i arbeid. Mens "de andre" får ett litt lengre rulleblad og sliter seg gjennom livet. Utrolig hvor mange som blir dømt av ett samfunn og av arbeidere hvor forskjellen en gang i tiden var at man hadde resurssterke foreldre eller at politiet lot noen slippe unna mens andre fikk virkelig svi for det samme som noen offerlam.
Vis hele sitatet...
Ja skjønner dette. De er oppegående å heldigvis ikke avhengig av noe for å fungere. Tror de ser på det litt som alkohol, inn i blandt er greit. Men blir jo selv bekymret for at jeg har dratt de inn i noe kjipt, for de er jo fortsatt vennene mine. Ville mest få de ut av det dømmende synet på rus. Ser ut som om det funket for å si det sånn hehe..

Har tatt dette opp med dem, men vi er ung å både jeg å dem vet jo ikke alltid det rette valget.
Gjorde det selv og den rusatferden er ganske vanlig dessverre, man føler skam. Men jeg ville heller tilbydd Psykedelika enn hard drugs
Anonym bruker
"Arbeidende Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tilbyr stort sett ikke dop eller rusmidler til folk som ikke har prøvd det før. Altså jeg vil ikke være deres inngangsbillett.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har sett med egne øyne hvor langt ned i gjørma enkelte kan dra andre ved og introdusere de for div stoffer.
Mener da folk som kanskje overtaler de som ikke har så lyst til og prøve noe til og innta amfetamin / opiater og lignende der hvor det har endt med katastrofe for enkelte av de som har blitt introdusert for stoffene.
Sier ikke det er måten du har gjort det på da jeg ser du skriver at du ikke har presset de eller noe lignende.

Men jeg hadd og har de jeg vet presset nyktre og avholds folk til og "bare prøve en stripe/pille" og 6-12mnd senere sitter personene der og har solgt og byttet det meste de hadde for og skaffe seg knark.

Men det kan gå begge veier. De kan endre syn på generell rus og være mere åpne og mindre dømmende. Eller det kan slå ut med at noen utvikler rusproblemer etterhvert.

Jeg ga aldri rusmidler til noen som var jomfru for rusmidler annet enn alkohol uansett hvor mye de ville prøve så lenge jeg rusa meg iallefall. Satt heller hjemme alene og trykte innpå enn og tilby uerfarne kun pga selskap og "kos" for min egen del.
Har personlig bestemt meg for at jeg aldri vil invitere en venn til å prøve et rusmiddel igjen. Det er rett og slett ikke et ansvar jeg ønsker meg.
En kompis som introduserte meg for kokain, som forresten surfer innpå freak like mye som meg, angrer bittert på at han introduserte meg til coken.

Stoffer tar nakkegrep på dem de vil, vi brukere har null konroll.

Men ja, din uskyldige introduksjon, kan ha livs-varige mener på venner og slik...

Jeg er vitnet !
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av colakork Vis innlegg
En kompis som introduserte meg for kokain, som forresten surfer innpå freak like mye som meg, angrer bittert på at han introduserte meg til coken.

Stoffer tar nakkegrep på dem de vil, vi brukere har null konroll.

Men ja, din uskyldige introduksjon, kan ha livs-varige mener på venner og slik...

Jeg er vitnet !
Vis hele sitatet...
Samme her. Kompis dreiv på med brus, jeg hadde bred erfaring men alltid hatt en grense på stimulanter / minus. Det ble dessverre mye cola over en periode på 1år. Typ helgefyll annenhver uke og cola. Har kutta ut det nå, men dæven det var vanskelig å bare ta seg en pils uten å få det suget.

Av ulike årsaker snakker ikke vi sammen så mye lenger, mest på hils på butikken og lignende. Det er faktisk like greit.

Har lagt alt på hylla nå pga store endringer i livet mitt. Barn som ikke vil bo hos mor lenger så da stepper man opp som far.

Jeg mener likevel at man er selv ansvarlig for sine handlinger og om man ikke ønsker å prøve, så lar man være. Dette følgelig uten form for press, men spørsmål om «harru lyst på ei lisse?».