Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3797
Klokken er nå 00:30 på en alminnelig mandag.

Jeg er 24 år med god utdannelse, velstående foreldre og ingen problemer.

Jeg begynte med kokain for første gang for 2 år siden.
Det ble en greie hvor jeg kanskje fik en nøkkel av en kamerat i ny og ned. Maksimalt 1 gang i måneden.

Etterhvert begynte jeg å spleise med kompiser på en bag på en ‘‘spesial occassion’’.
«Jeg tar det jo bare en sjelden gang i året når det er festival, stor fest eller hyttetur… da går det vel bra?»

Videre til sammens med andre ting som skjedde i livet utviklet det seg til at JEG SELV kjøpte en bag med cola, når jeg skulle ut. «Det går vel bra? Jeg tar det jo bare når jeg skal ut på byen… i ukedagene sp går det vel fint? Jeg trener og leser på studiet, det må jo være lov å ta en fest i ny og ne?»

Jeg bestemte meg for å slutte den 1. september, da skulle jeg fullføre mitt master studie og fokusere på de viktige tingene.

Idag er det en MANDAG 6. september. Etter å ha drukket 4 øl med noen kompiser sender jeg melding til min Dealer «møt meg etterpå, jeg skal ha en bag». Jeg forteller ikke dette til noen, jeg sitter på rommet alene og sniffer, alene, for ingen grunn:

Kroppen min er full av skam, ingen vet om min avhengighet, og ingen kan få vite det heller. Det er kun meg, og mine valg som gjenstår

Jeg trodde alltid at jeg var for sterk til å bli en av de som ble avhengig av noe sånt. Likevel sitter jeg her, en mandag, alene, med dopet mitt.

Ikke underestimer dette, du tror du har kontroll helt til du ikke har det.

Vis varsomhet
Muligens en upopulær mening, men øl er triggeren og kjedsomhet er grunnen til at du gidder å sitte aleine å sniffe cola. Du klarer nok å slutte om du vil, la være å drikke i ukedager og slett nummeret til kontakten din. Du har mer kontroll enn du tror, cola gir ca null fysiske abstinenser og alt sitter i hodet. At du vil savne følelsen av brus når du drikker må du nesten bare lære deg å leve med, går over.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cola er ikke såå vanskelig og slutte med. Både alkohol og benzo er mye verre.
Hold deg unna ølen om du vil fokusere på studier i år..
Har du først begynt med cola på fylla så er det en vond vane å vende. Alkohol blir liksom aldri helt det samme uten noen lisser etter det. Som nevnt over her så er alkohol en skikkelig trigger for rus sug. Lar du vær å drikke så skal du nok klare å la være å kontakte kola dealeren også vil jeg tro. Å so what om du liker litt cola på fylla?

Virker virkelig ikke som at du sitter så dypt i klisteret som du selv tror. Med mindre jeg har missforstått å det er sånn at du bruker flere ganger i uka da?
Sist endret av Alge; 6. september 2022 kl. 02:26.
Anonym bruker
"Analog Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er sånn det starter for alle. Bra du ser varsellampene blinke. Kokain avhengighet kan utvikle seg av helgebruk og sjeldnere og det er jævlig lett å havne der hvor man ikke klarer å fungere normalt uten fordi abstinensene gir så store psykiske bivirkninger som aggresjon og suicidalitet.
Han som sier at det er vanskeligere å slutte med alkohol eller benzo kan bare snakke for seg selv. Det er ikke få familier som går i oppløsning eller få som får store problemer fordi de ikke klarer å slutte med coke, suget får all makt til slutt.
Slutt mens du enda kan.
Sålenge det ikke eskalerer mer nå så er det jo ikke noe kjempestort problem akkurat.

Jeg tar stimulant er med god samvittighet når jeg pilser med gutta. Er ikke sånn at jeg drikker eller har lyst til å drikke hele tiden så det har liksom holdt seg der.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si ifra til dealeren din at han ikke skal selge deg dop så lenge du studerer. (Har selv sagt ifra til dealeren min at han ikke skal selge meg hasj på 6 mnd. Når jeg holder på å sprekke å sender melding så nekter han å selge meg)

Og gi deg med øl, det hjelper ingenting.
Jeg må si at du utviser en imponerende selvinnsikt, noe som er veldig bra. Nå vet du at kokain er skummelt, og at det er skummelt for deg. Jeg skal gi deg et tips: Kokainsuget kommer kun når man drikker alkohol som regel. For å holde seg unna kokain må man holde seg unna alkohol. Deretter må man når man drikker senere ikke bli for full og miste impulskontrollen, men heller akseptere at suger er der og at det er litt kjipt. Det fine med kokainavhengighet er at det går ganske raskt over. Etter noen få helger på byen uten kokain så har suget forsvunnet og du kan begynne å leve et mer normalt liv- bare nå med en visshet om farene ved avhengighet som kokain medfører.
Kokain = fest.

Roer du ned festingen i en lang periode og begynner forsiktig igjen går det ofte bra
Sitat av BigBoiJacob Vis innlegg
Klokken er nå 00:30 på en alminnelig mandag.

Jeg er 24 år med god utdannelse, velstående foreldre og ingen problemer.

Jeg begynte med kokain for første gang for 2 år siden.
Det ble en greie hvor jeg kanskje fik en nøkkel av en kamerat i ny og ned. Maksimalt 1 gang i måneden.

Etterhvert begynte jeg å spleise med kompiser på en bag på en ‘‘spesial occassion’’.
«Jeg tar det jo bare en sjelden gang i året når det er festival, stor fest eller hyttetur… da går det vel bra?»

Videre til sammens med andre ting som skjedde i livet utviklet det seg til at JEG SELV kjøpte en bag med cola, når jeg skulle ut. «Det går vel bra? Jeg tar det jo bare når jeg skal ut på byen… i ukedagene sp går det vel fint? Jeg trener og leser på studiet, det må jo være lov å ta en fest i ny og ne?»

Jeg bestemte meg for å slutte den 1. september, da skulle jeg fullføre mitt master studie og fokusere på de viktige tingene.

Idag er det en MANDAG 6. september. Etter å ha drukket 4 øl med noen kompiser sender jeg melding til min Dealer «møt meg etterpå, jeg skal ha en bag». Jeg forteller ikke dette til noen, jeg sitter på rommet alene og sniffer, alene, for ingen grunn:

Kroppen min er full av skam, ingen vet om min avhengighet, og ingen kan få vite det heller. Det er kun meg, og mine valg som gjenstår

Jeg trodde alltid at jeg var for sterk til å bli en av de som ble avhengig av noe sånt. Likevel sitter jeg her, en mandag, alene, med dopet mitt.

Ikke underestimer dette, du tror du har kontroll helt til du ikke har det.

Vis varsomhet
Vis hele sitatet...

Hei

Kan fortelle deg at jeg har vært i samme sko som deg selv en gang i tiden. men jeg slutta etter hvert med det der.
Kokain er kanskje psykisk vanedannende, men går du inn for å gi deg med det så klarer du det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Si ifra til dealeren din at han ikke skal selge deg dop så lenge du studerer. (Har selv sagt ifra til dealeren min at han ikke skal selge meg hasj på 6 mnd. Når jeg holder på å sprekke å sender melding så nekter han å selge meg)

Og gi deg med øl, det hjelper ingenting.
Vis hele sitatet...
Ansvarsfraskrivelse og å velge den enkleste vei er vel sjelden en oppskrift for suksess, og kanskje spesielt ikke i forhold til avhengighet?

Vil du ikke drive med hasj, er det ditt valg og din avgjørelse og du burde ikke legge din mentale helse og din fremtid i hendene på dealeren.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ansvarsfraskrivelse og å velge den enkleste vei er vel sjelden en oppskrift for suksess, og kanskje spesielt ikke i forhold til avhengighet?

Vil du ikke drive med hasj, er det ditt valg og din avgjørelse og du burde ikke legge din mentale helse og din fremtid i hendene på dealeren.
Vis hele sitatet...
Har 3-4 perioder siste 10 årene der jeg har sluttet opptil 2år.

Nå vil jeg ikke slutte, men må slutte pga urinprøver. Da er det verre for min del å slutte, da det ikke er mitt valg.
Det er som de fleste andre her i tråden sier. Hjernen kobler på cola- suget med en gang du rører alkohol. Tok meg sikkert 15 år å bli kvitt det, gradvis, men det melder seg ennå ved gitt anledning.
Kjørte sikkert 4 grr, eller mer i uken på det verste og jeg er glad helt inn i sjelen at jeg er ferdig med det. Det er sykt digg å være fri og hver gang begjæret blir tvunget tilbake er en stor seier.
Det krever mye disiplin. Unngå situasjoner hvor du lett kan bli fristet og lukk kranen. Prøv å kjenn på hvor deilig det er å sove godt og være rask.
Anonym bruker
"Vettskremt Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er også 24 og sitter likt! Dog kan jeg gjerne drikke flere helger uten å måtte ha cola
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cola er ikke såå vanskelig og slutte med. Både alkohol og benzo er mye verre.
Vis hele sitatet...
Coke er sykt vanskelig å kutte ut når man skyter det, helt annet nivå enn nesa.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkte på å lage samme tråd.. 26 år, sniffet omtrent 4g siste uken, ikke brukt noe særlig coke før de siste månedene. Onsdag i dag, halveis gjennom baggen som ble ordnet på jobb, våkne 07 i morgen, hva driver jeg med? lol. Ganske fucked. Veldig enig med Albundy som sa: "Muligens en upopulær mening, men øl er triggeren og kjedsomhet er grunnen til at du gidder å sitte aleine å sniffe cola"

Handler ikke om meg her, tenkte bare dele. lykke til ts.
For dere som er avhengig av kokain, hvordan opplever dere rusen nå når inntaket er hyppigere enn før? Får dere "feel-good"? Hvor lenge varer det hver gang? Og hvor hyppig er bruket?
Alltid feels-good. Rushet er der konstant og blir like bra for hver re-dosering. Problemet er at for hver linje, blir det litt mer desp følelse for den neste linja og sånn fortsetter det helt til man får sovet ut.

Linjen føles like bra ut en uke inn i det som første linja..

Problemet er å avslutte og få sovet ut. Skjer noe med hjernen etter du har sovet ut. En restart også er ikke den coke hjernen så i gir. Blir helt slått av hos meg. Til jeg starter igjen, så må jeg sove også er jeg fin igjen og ikke desp på den coke formen.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var der sjæl, på jobb og overalt brukte jeg til slutt. 20-årene utdannet og i fast jobb, men mista det da jeg ikke gadd å gjøre annet enn rus. Clean nå men vet aldri hvor lenge.