Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1728
til tross for at han var påviret
tetrahydrocannabinol (THC). Blodprøve tatt av ham samme natt mellom
kl 03:37-03:40 viste en konsentrasjon av THC i blodet på 0,0381 mikromol.
Påstand om tap av føreretten, jf. vegtrafikkloven § 33 nr 1, forbeholdes nedlagt

Klarer ikke finne ut men er 0,0381 "mye" ? mener at det er helt urimelig. Var nesten 1 uke siden sist join.

Ingen merke på vandel fra før, jobber for staten, ingen "dårlige møter" med politiet. Ble stoppet grunnet ukrainsk regget bil jeg brukte under evakuering av sivile der.

Har en pakke med Polsk automat weed(tom men står THC og CBT nivå på pakken). Er type industriell aka under 0.2% THC. Må jo røyke en telefonstolpe for å føle noe. Kunne jeg lagt inn denne under bevismateriell? tenker da for at 1) over en uke siden jeg røkte

2) jeg brøt ingen lov og kjørte veldig forsvarlig når jeg ble stoppet.

3) styrken på dette er jo... ja
Hvorfor ble du tatt inn til blodprøve?

Og nei, jeg vil ikke anbefale å levere dirtweed som bevis i en sak, hvor du ikke allerede er siktet for oppbevaring....
Sitat av Hakudare Vis innlegg
til tross for at han var påviret
tetrahydrocannabinol (THC). Blodprøve tatt av ham samme natt mellom
kl 03:37-03:40 viste en konsentrasjon av THC i blodet på 0,0381 mikromol.
Påstand om tap av føreretten, jf. vegtrafikkloven § 33 nr 1, forbeholdes nedlagt

Klarer ikke finne ut men er 0,0381 "mye" ? mener at det er helt urimelig. Var nesten 1 uke siden sist join.

Ingen merke på vandel fra før, jobber for staten, ingen "dårlige møter" med politiet. Ble stoppet grunnet ukrainsk regget bil jeg brukte under evakuering av sivile der.

Har en pakke med Polsk automat weed(tom men står THC og CBT nivå på pakken). Er type industriell aka under 0.2% THC. Må jo røyke en telefonstolpe for å føle noe. Kunne jeg lagt inn denne under bevismateriell? tenker da for at 1) over en uke siden jeg røkte

2) jeg brøt ingen lov og kjørte veldig forsvarlig når jeg ble stoppet.

3) styrken på dette er jo... ja
Vis hele sitatet...
THC. Promille
0,004 =0.2 ‰

0,010 =0.5‰

0,030 = 1.2‰

0.0381 er jo tilsvarende 1.2 promille, du snuser på 2 år uten lappen og soning

Ref
https://oslo-universitetssykehus.no/...er-i-trafikken
Ser ut som om noen enten har gjort en feil, eller med viten prøvde å rævkjøre deg, om det er sant som du sier så burde du hatt mye lavere verdi av thc i blodet, faktisk så lav at det kan tenke seg at noen unnlot å legge til et siffer på prøven, 0,00381 høres mer saklig ut med tanke på at 0.0381 tilsvarer nærmere 2 i alkohol promille.
Om saken endrer status fra "forbeholdt nedlagt" til noe annet så ville jeg prøvd den i retten, om ikke så ville jeg holdt pent kjeft og ikke tenkt mer på det. Om det går mot retten så tviler på at du får noe medhold, men jeg ville uansett prøvd om jeg var dønn sikker på at påstand var feil.

Siden saken er forbeholdt nedlagt så kan det jo også tenkes at det faktisk stemmer at det mangler et tall på prøven, jeg har aldri sett denne på et dokument som viser til så klare beviser, de ville ikke bare latt den gå uten at det var noe fishy her. Alt over 0.03 gir minimum 2 år uten førerkort så det er ganske alvorlig sett fra lovens side, så å bare la den gå? Det høres litt for godt til å være sant.

Ikke snakk med Politi, ikke nevn noe som helst om industriell weed eller noen ting, ikke gi de noe å tenke på.
Om saken blir gjenopptatt og du ta dette noen vei så må det gjøres gjennom en advokat, for din egen del.
Sist endret av Hsp; 11. desember 2022 kl. 19:31.
Psykedelisk bakverk
Sitat av Hsp Vis innlegg
Siden saken er forbeholdt nedlagt så kan det jo også tenkes at det faktisk stemmer at det mangler et tall på prøven, jeg har aldri sett denne på et dokument som viser til så klare beviser, de ville ikke bare latt den gå uten at det var noe fishy her
Vis hele sitatet...
At en påstand forbeholdes nedlagt betyr at det er dette han siktes for. Det er altså ikke en henleggelse som du tilsynelatende tolker det
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
At en påstand forbeholdes nedlagt betyr at det er dette han siktes for. Det er altså ikke en henleggelse som du tilsynelatende tolker det
Vis hele sitatet...
Mulig jeg ike kna skrive norsk, my bad.

Jeg begynte nærmest posten min med at status kunne endres slik at det blir sak, fulgte videre opp med at i så tilfelle ville jeg tatt det til retten og stilt et veldig stort spørmål til prøve resultatene. Avsluttet med at blir det sak bruk advokat.
Det er ganske klar ordbruk her som beskriver at han kan bli siktet og hva hvor i landet strafferammen ligger.
Hvorfor skulle jeg skriver flere linjer om dette hvis jeg trodde han slapp unna?

De reserverer retten til å sikte deg, gjerne i påvente av svar på prøver, videre etterforskning.
Det er min er min tolkning som sikkert ikke er helt korrekt den heller, but its the best I got.
Så nå kan du iallefall gjøre en skikkelig jobb i å rette meg.
Sist endret av Hsp; 12. desember 2022 kl. 06:36.
Sitat av Hsp Vis innlegg
Mulig jeg ike kna skrive norsk, my bad.

Jeg begynte nærmest posten min med at status kunne endres slik at det blir sak, fulgte videre opp med at i så tilfelle ville jeg tatt det til retten og stilt et veldig stort spørmål til prøve resultatene. Avsluttet med at blir det sak bruk advokat.
Det er ganske klar ordbruk her som beskriver at han kan bli siktet og hva hvor i landet strafferammen ligger.
Hvorfor skulle jeg skriver flere linjer om dette hvis jeg trodde han slapp unna?

De reserverer retten til å sikte deg, gjerne i påvente av svar på prøver, videre etterforskning.
Det er min er min tolkning som sikkert ikke er helt korrekt den heller, but its the best I got.
Så nå kan du iallefall gjøre en skikkelig jobb i å rette meg.
Vis hele sitatet...
Du skriver som og utgir deg for å ha veldig peil på dette.
Jeg har aldri hørt om noen som er stoppet med 1,2 i promille som er anbefalt advokat og å ta saken til tingretten som er første rettsinstans. Nå har kanskje ikke jeg hørt så mye men har heller aldri hørt om noen som har sluppet unna en lignende situasjon.

Denne blodprøven er jo grunnen til at man blir tatt inn for å ha et rettslig dokument utover vanlig blåse/spytte test tatt i bilen. Og akkurat denne blodprøven mener du at man skal overprøve i retten? Ville hvertfall anbefalt en jæskla god og dyr advokat hvis du først skal anbefale noe sånt. Elden er jo god på fremsnakke "usyldige".

Minner om at det ganske høy prosentandel med løgnere som starter sånne tråder her på freak for å teste sine hypoteser om å slippe unna.
Trådstarter
8 1
Sitat av Dough Vis innlegg
Du skriver som og utgir deg for å ha veldig peil på dette.
Jeg har aldri hørt om noen som er stoppet med 1,2 i promille som er anbefalt advokat og å ta saken til tingretten som er første rettsinstans. Nå har kanskje ikke jeg hørt så mye men har heller aldri hørt om noen som har sluppet unna en lignende situasjon.

Denne blodprøven er jo grunnen til at man blir tatt inn for å ha et rettslig dokument utover vanlig blåse/spytte test tatt i bilen. Og akkurat denne blodprøven mener du at man skal overprøve i retten? Ville hvertfall anbefalt en jæskla god og dyr advokat hvis du først skal anbefale noe sånt. Elden er jo god på fremsnakke "usyldige".

Minner om at det ganske høy prosentandel med løgnere som starter sånne tråder her på freak for å teste sine hypoteser om å slippe unna.
Vis hele sitatet...
sikkert en stor andel ja. Men ikke meg i dette tilfellet.

Da jeg ble stoppet var det grunnet skiltene mine, de syntes jeg så "nervøs ut" (legit det de sa) og ønsket med inn til blodprøve og cognetiv test.

Bestod cognetiv uten problemer. For JEG VAR IKKE RUSET.

Jeg har risikovurderings evne nokk til å ikke operere bil å utesette andre for fare. Det er noe jeg ikke er dum nokk til å gjøre, derfor jeg i det hele tatt vil "krangle" på dette. Vet ikke om noe av medisin min kan ha innvirkning på resultatet eller noe slik da jeg går på en del medisin.

Jeg er ikke noe "stor narkis", har røyket mariuhana siden Ukraina da det hjalp veldig mot nervesmertene når jeg skal sove. Ble introdusert til det av en kompis der.

Jeg husker kvelden godt, og hadde ikke røyket den dagen...

Hva er mitt.."beste trekk" da?
Sitat av Hakudare Vis innlegg

Jeg er ikke noe "stor narkis", har røyket mariuhana siden Ukraina da det hjalp veldig mot nervesmertene når jeg skal sove. Ble introdusert til det av en kompis der.

Jeg husker kvelden godt, og hadde ikke røyket den dagen...

Hva er mitt.."beste trekk" da?
Vis hele sitatet...
Ifølge tidligere poster fra deg så begynte du å røyke i 2019.

Røyket du en uke i forveien slik som du skrev i den første posten din eller dagen før du ble stoppet?

Ble det tatt spyttprøve av deg før du måtte avlegge blodprøve?

Historien din har noen avvik som gir deg litt dårlig kredibilitet.
Du er busted og nivå av thc ljuger ikke så det er hva du blir straffet for..
Ble dømt en i Rogaland på fredag med 1.2 thc "promille"
Straffen ble ubetinget fengsel i 16 dager og 30.000 kroner i bot. I tillegg mistet han førerretten i to år og må avlegge full ny førerprøve for å få denne tilbake.

Grensene for thc er latterlig lave menn enn så lenge er de lovgivende
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Du skriver som og utgir deg for å ha veldig peil på dette.
Jeg har aldri hørt om noen som er stoppet med 1,2 i promille som er anbefalt advokat og å ta saken til tingretten som er første rettsinstans. Nå har kanskje ikke jeg hørt så mye men har heller aldri hørt om noen som har sluppet unna en lignende situasjon.

Denne blodprøven er jo grunnen til at man blir tatt inn for å ha et rettslig dokument utover vanlig blåse/spytte test tatt i bilen. Og akkurat denne blodprøven mener du at man skal overprøve i retten? Ville hvertfall anbefalt en jæskla god og dyr advokat hvis du først skal anbefale noe sånt. Elden er jo god på fremsnakke "usyldige".

Minner om at det ganske høy prosentandel med løgnere som starter sånne tråder her på freak for å teste sine hypoteser om å slippe unna.
Vis hele sitatet...
Nå er det veldig viktig å skille på at han har blitt stoppet med 0,0381 mikromol thc-konsentrasjon i blodet og har IKKE blitt stopped med 1,2 i promille..
Sitat av Absurd Vis innlegg
Nå er det veldig viktig å skille på at han har blitt stoppet med 0,0381 mikromol thc-konsentrasjon i blodet og har IKKE blitt stopped med 1,2 i promille..
Vis hele sitatet...
Norsk rettspraksis er at en slik konsentrasjon omregnes til å tilsvare en grad av beruselse som tilsvarer 1,2 i promille. Så i praksis så er det ikke skilnad. Forstå det den som kan.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Diepod Vis innlegg
Norsk rettspraksis er at en slik konsentrasjon omregnes til å tilsvare en grad av beruselse som tilsvarer 1,2 i promille. Så i praksis så er det ikke skilnad. Forstå det den som kan.
Vis hele sitatet...
Joda det forstår jeg, men da blir det jo plutselig litt flere elementer man kan spille frem med. Selv mener jeg at regnestykket er feil å burde klages på.
Første feilen politiadvokaten har gjort er å bruke 4 siffer etter desimalen i utregningsnivået, lovforskriften sier at det er kun 3 siffer etter desimalen som skal brukes. Dette har selv reddet meg fra soning, advokaten min kjørte hardt på det og endte opp med bot og 1 år førerkortbeslag når snuten forlangte 30k i bot, 29 dager i buret og 2 år uten lappen og rusprøver for å få den tilbake. Dommeren gav politiadvokaten en mild overhaling i retten med beskjed om å sette seg inn i lovverket (var ikke første gang hu hadde gjort det), nyutdannet og jævli så var hu ikke så høy i hatten lenger.

I ditt tilfelle er du over 1.2 uansett,så bot, 2 år uten lappen og soning er nok å forvente. men når politiadvokaten er såpass slapp i forståelsen av lovverket at de tyner ut over det som er lovlig så sier det meg at de er ute etter å ta deg, uansett.
Du er tross alt narkoman og en fare for riket og dets befolkning. /s
Sist endret av mr.roundtree; 12. desember 2022 kl. 17:09.