Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2177
Er en fake profil som Jeg trodde var ekte som har nakenbilder av meg (g21). De screena bildet og sa at om jeg blokka dem så sendte de det til alle på lista mi. Trodde ikke på noe denne personen og bare blokka han, nå har jeg allerede fått beskjed av en kompis om at han har fått dickpic. Heg er livredd for at denne personen sender det til alle jeg kjenner. Hva faen gjør jeg?
Har du ansiktet med på bilde?
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har du ansiktet med på bilde?
Vis hele sitatet...
Nope
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Nope
Vis hele sitatet...

Da er det ikke deg på bilde. Og til neste gang. Aldri ta nudes med ansiktet med i bilde.
Hvis du gir etter så kommer det sannsynligvis aldri til å ende.

Det går seg til, det ordner seg.


Jeg ville bare gitt f og bedt de stå på/ignorert de/prøvd å finne ip'n deres.
Hvor god kompis er denne kompisen din? Flaks at han var den eneste som fikk tilsendt bildet da… at denne scammeren tilfeldigvis valgte seg ut han å sende til, slik at du får en ny sjanse til å betale…
Jeg trodde egentlig ikke at det var så mange som gikk på denne nå ganske almenn kjente scamen, men det må da være en tråd i måneden på freak om dette nå?

Ts: har du noen gang møtt ei jente som faktisk vil ha dickpics?
Som det nevnes over her, det er scam. Har selv fått slik mail akkurat samme forløp. Ønsk de en forjævlig jul.
Sitat av Diepod Vis innlegg
Jeg trodde egentlig ikke at det var så mange som gikk på denne nå ganske almenn kjente scamen, men det må da være en tråd i måneden på freak om dette nå?

Ts: har du noen gang møtt ei jente som faktisk vil ha dickpics?
Vis hele sitatet...
Overraskende nok, ja. Problemet var et dette var en person jeg hadde snakka med over lengre tid, virka ganske genuin.

Sitat av Teacherpreacher Vis innlegg
Som det nevnes over her, det er scam. Har selv fått slik mail akkurat samme forløp. Ønsk de en forjævlig jul.
Vis hele sitatet...
Ja vet det var scam, men ble jævlig redd når personen faktisk sendte bildene til en kompis av meg.
Sist endret av Brah123; 7. desember 2022 kl. 09:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hvor god kompis er denne kompisen din? Flaks at han var den eneste som fikk tilsendt bildet da… at denne scammeren tilfeldigvis valgte seg ut han å sende til, slik at du får en ny sjanse til å betale…
Vis hele sitatet...

Høres ut som du er scammern når du ordlegger deg slik.

Jeg vet du er nok ikke det.

Men ..'du får en ny sjanse til å betale...' virker støttende for scammern
Antyder dere at det er kompisen som mottok bildet som er svindleren?
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Er en fake profil som Jeg trodde var ekte som har nakenbilder av meg (g21). De screena bildet og sa at om jeg blokka dem så sendte de det til alle på lista mi. Trodde ikke på noe denne personen og bare blokka han, nå har jeg allerede fått beskjed av en kompis om at han har fått dickpic. Heg er livredd for at denne personen sender det til alle jeg kjenner. Hva faen gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Hvis du faktisk går med på å betale sånne ting, så kommer de sannsynligvis igjen i løpet av ett par dager og krever enda mer penger fra deg. Deretter kommer de tilbake ett par dager etter der igjen, og igjen og igjen, og igjen og igjen. I all evighet. Har du vært villig til å betale en gang, så er du vel villig til å betale veldig mange ganger.

Og selv om du betaler, så kan det godt hende at svindleren er såpass til drittsekk at denne personen sender naken-bilder til alle du kjenner uansett.
Det er noen du kjenner som driver med dette. Du blir lurt av en venn. Vurder muligheten for det.

Forresten så skal du ikke bekymre deg! Hvor bekymret ville du vært hvis det FAKTISK ikke var deg på dickpicet? Du ville sannsynligvis følt deg sånn PFFFFFT det er ikke mitt bilde, folk får tro hva de vil når de mottar bildet!

Lat som at det ikke er ditt!
Sist endret av Tysteren; 7. desember 2022 kl. 12:18.
Hvis ikke ansiktet ditt synes, eller noe i omgivelsene i bakgrunnen av bildet kan identifisere deg, eller noe i bakgrunnen er gjenkjennbart for noen som kjenner deg, er du safe. Bare nekt, det er selvfølgelig ikke deg på det bildet!

Ta eierskap over situasjonen. Legg ut en Facebook-post der du skriver at noen prøver å svindle deg og sender ut falske nakenbilder som de påstår er av deg. Skriv i samme posten at du leverer anmeldelse, og har kontaktet nettleverandør for å få ut ip-adresse etc for å finne ut hvem det er. Smør litt tjukt på, så tipper jeg det blir stille raskt.

Sørg alltid for å eie informasjonen og ta kontroll over ubehageligheter! Det er flaut, men mye verre dersom bildene sprer seg og du er helt stille, da tror de at det faktisk ER deg (og det er det jo ikke….)
Sitat av Tysteren Vis innlegg

Forresten så skal du ikke bekymre deg! Hvor bekymret ville du vært hvis det FAKTISK ikke var deg på dickpicet? Du ville sannsynligvis følt deg sånn PFFFFFT det er ikke mitt bilde, folk får tro hva de vil når de mottar bildet!

Lat som at det ikke er ditt!
Vis hele sitatet...
Man kan også bare eie det, og si stolt ifra om at "Jepp, det der e definitiv min pikk." Man må ikke absolutt skamme seg over alt her i verden.
Hvordan vet kompisen din at bildet han fikk er av deg?
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Hvordan vet kompisen din at bildet han fikk er av deg?
Vis hele sitatet...
Nettopp dette. Jeg synes det virker som om ‘kompisen’ er scammeren jeg.