Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 678
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker 15 mg ca 2-3 ganger i uken mest på kvelden for å slappe av etter stressa dager. Skal på jobbintervju mandag kan jeg ta en halv sobril å få effekt mot nerver eller bør jeg ta en hel? Kan bli litt gjesping av 15mg og litt tøysete og vil bli tatt seriøst men ikke være så jævli nervøs
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Mange er vell litt nervøs da man har et jobb intervju så det er jo ikke noe unormalt med og være nervøs, da hadde jeg bare latt være og ta en Sobril. Blir du såppas nervøs at det plager deg skikkelig så hadde jeg tatt det du føler selv er forsvarlig, fordi har ingen peiling på hvordan toleransen din på medisinen er eller hvordan du blir av en sobril.

Lykke til
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Mange er vell litt nervøs da man har et jobb intervju så det er jo ikke noe unormalt med og være nervøs, da hadde jeg bare latt være og ta en Sobril. Blir du såppas nervøs at det plager deg skikkelig så hadde jeg tatt det du føler selv er forsvarlig, fordi har ingen peiling på hvordan toleransen din på medisinen er eller hvordan du blir av en sobril.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Takk Blir så nervøs for sånne greier at jeg noen ganger ikke kommer meg utfor dørstokken engang eller stopper når jeg har gått av bussen for å ta bussen hjem igjen. Blir kvalm nå av tanken og vil grave meg ned! :/ Skrev hvor ofte jeg brukte det nå for å gi litt inntrykk av hvordan toleranse jeg har...
Tror det skal gå bra med 7mg sobril siden du bruker det et par ganger i uka, men som Drsskkr sier så er det ganske normalt å være nervøs. Heller spar sobril til etter intervjuet om det fortsatt er ille. Jeg har det i bakhanda som trøst av og til at om jeg gjennomfører noe som gir meg angst tar jeg f. eks vival etterpå om jeg ikke får roa ned men blir ofte ikke noe problem da det å gjennomføre ting "edru" når man har litt angst gir en god mestringsfølelse.
Nå er dette basert på egen erfaring, at du ligger omtrent på null når det kommer til toleranse. Men personlig så måtte jeg vært oppi rundt 40-50 mg bare for å takle tanken på å fysisk dra i et intervju. Mens andre ville hatt så mye angst at det ikke vil hjelpe med 500 mg engang, mens andre trenger ikke å ha en i lomma engang.

Dette avhenger egentlig mest på om du har mye angst til daglig og hvor ille den er. Med Sobril så er problemet at det tar 1-2 timer bare for å få virkning, så man kan ikke bare vente og se hvor ille det blir, og så ta noe. Uten toleranse så ville jeg nok heller spurt meg selv om jeg skal ta 1, 2 eller 3. Om jeg skal ta de 1, 2 eller 3 timer på forhånd. På benzoer får man delvis toleranse allerede etter første dose. Og har du tatt 15 mg 2-3 ganger i uken så vil du i alle fall få toleranse innen 1 mnd, det samme gjelder avhengighet med abstinenser etter rundt 2 mnd (etter litt over 1 mnd om vi snakker bruk 3 ganger i uken hver gang). Jeg tipper du har vært i intervjuer før og derfor vet sånn cirka hva du burde forvente deg av angst og andre symptomer. Dersom det ender med at du tar mer enn du har gjort tidligere, så kan du være veldig sikker på at du iallefall er godt på vei kjørende inn i et angsthelvete og avhengighet, som det vil ta uker til måneder å komme ut av, mest avhengig av hvor lenge du har tatt det. Sikter da til abstinensene og toleransen. Å få ned toleransen, som vanligvis vil være bygd opp på noen ukers bruk vil ta minst 2-3 måneder (om man ikke tar noe i mellomtiden) å få ned.

Problemet med avhengigheten er å oppdage den tidlig i fasen når du bare føler på økt uro, angst og søvnforstyrrelser - Eller sent, når du er så avhengig at du får abstinenser som du tenker kan være abstinenser om du kjenner til disse fra før av. Alternativet kan være at du en dag merker at en får så mye angst at du blir overbevist om at du er døende av en eller annen sykdom som ditt normale deg ville skjønt med engang at det ikke finnes en eneste logisk slutning til at du kan eller burde ha. Men som du nå er overbevist om kan være tilfellet allikevel.