Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5443
Hej

I romjula fikk jeg endelig mulighet til å dra på UE tur igjen.
Fast reisefølge var AndreasS (mrnorue her på freak)

Stedet er en kommunikasjonssentral fra den kalde krigen som bærer deilig preg av forfall.

Innsiden var klamt, det bar preg av dårlig luft og uendelige mengder muggsopp i flere rom.

Jeg syns definitivt det er verdt det med tanke på at på innsiden fant vi på urørte lokaler og effekter.

Igjen vil jeg gjerne å vise med video.

Please Enjoy:

https://youtu.be/kmNDeNujGpM
Kjenner til stedet, men har aldri vært inne der.
Trodde det var større plass inne der enn det som kommer fem i videoen, og at plassen fortsatt var i bruk som lager.

Når får vi se film fra kjellerne og gangene som finnes på den andre siden av elva i forhold til bunkeren?
Kult at de lar ting stå igjen!

Ser ut til at bunkersen har vært i bruk til hvertfall godt ut på 70-tallet?
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Kjenner til stedet, men har aldri vært inne der.
Trodde det var større plass inne der enn det som kommer fem i videoen, og at plassen fortsatt var i bruk som lager.

Når får vi se film fra kjellerne og gangene som finnes på den andre siden av elva i forhold til bunkeren?
Vis hele sitatet...
Dette kjenner ikke jeg til, men merker at jeg er veldig interessert i å høre mer om det

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kult at de lar ting stå igjen!

Ser ut til at bunkersen har vært i bruk til hvertfall godt ut på 70-tallet?
Vis hele sitatet...
Ja enig, alltid morro når man finner litt ekstra fra gamle dager

Ja slik jeg forstår det blei den forlatt av Sivilforsvaret rundt 2000.
Men den har senere blitt brukt blandt annet som skytebane.
Sist endret av olavXO; 9. januar 2016 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Utrolig spennende
Fikk en litt guffen følelse av å se på videoen, men på en god måte.
Veldig morsomt hvordan slike steder fortsatt ser såpass bra ut til å ha stått så lenge.
Dere/de har glemt å sensurere stedet i manualen til Sivilforsvaret, står både krets og by/sted på de.

De er nok forlatt, men det finnes garantert steder som enda er aktive
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Neste gang tilter du kameraet litt nedover. Greit nok at det var interessante tekniske installasjoner i taket enkelte plasser, men... det var einsformig. Bruk litt meir tid på filminga om du faktisk publiserer. Hjelmkamera er greit nok til å vise vegen, men det kan vere greit å ha litt kontroll over utsnittet når du først har komt deg inn og går på flatt golv.
[quote=olavXO;3284440]Dette kjenner ikke jeg til, men merker at jeg er veldig interessert i å høre mer om det

Har sendt deg pm
Her skulle jeg ha vert med kamera og lyset mitt..
Flott sted
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Utrolig spennende
Fikk en litt guffen følelse av å se på videoen, men på en god måte.
Veldig morsomt hvordan slike steder fortsatt ser såpass bra ut til å ha stått så lenge.
Vis hele sitatet...
Ja enig, det var et spennende sted

Sitat av Ueland Vis innlegg
Dere/de har glemt å sensurere stedet i manualen til Sivilforsvaret, står både krets og by/sted på de.

De er nok forlatt, men det finnes garantert steder som enda er aktive
Vis hele sitatet...
Flere er det garantert, jeg skulle ønske jeg kunne finne alle de som var forlatt

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Neste gang tilter du kameraet litt nedover. Greit nok at det var interessante tekniske installasjoner i taket enkelte plasser, men... det var einsformig. Bruk litt meir tid på filminga om du faktisk publiserer. Hjelmkamera er greit nok til å vise vegen, men det kan vere greit å ha litt kontroll over utsnittet når du først har komt deg inn og går på flatt golv.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett.

Kameraet ser ut til å være tilta litt for mye oppover, som gjør utsnittet en anelse ubehagelig å følge.

Dette merket jeg dessverre ikke før jeg kom hjem og så hva jeg hadde filmet.
Det er trolig et resultat av at jeg prøvde ut en ny hodelykt, blei liten plass til begge deler oppe på hodet

Sitat av Espen K Vis innlegg
Her skulle jeg ha vert med kamera og lyset mitt..
Flott sted
Vis hele sitatet...
Var et kjempefint sted, Espen, du hadde nok likt det
Sist endret av olavXO; 10. januar 2016 kl. 15:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Fet video som vanlig Oalv. Ble sittende å se på noen av de gamle videoene dine istad også. Sanatoriet og H15... bra turer og gode minner.

Satser på å få til litt fler turer i år kanskje.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg

Satser på å få til litt fler turer i år kanskje.
Vis hele sitatet...
Og kanskje noen bilder også?
Dere har fantastiske bilder begge to så det vil ihvertfall jeg se mer av.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Fet video som vanlig Oalv. Ble sittende å se på noen av de gamle videoene dine istad også. Sanatoriet og H15... bra turer og gode minner.

Satser på å få til litt fler turer i år kanskje.
Vis hele sitatet...
Takk
Ja det er veldig mange gode minner fra fine turer.

Håper absolutt det blir flere i år ja

Sitat av Knask Vis innlegg
Og kanskje noen bilder også?
Dere har fantastiske bilder begge to så det vil ihvertfall jeg se mer av.
Vis hele sitatet...
Hyggelig sagt
Skal se om ikke det kan bli litt mer bilder også
Sist endret av olavXO; 12. januar 2016 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Var der selv ifjor vinter, så har tydligvis stått åpent i over ett år selv om kommunen sa de skulle stenge det. Synd du ikke tok deg tid til å filme den østlige delen av bunkeren også..
Morro å se at alt sto plassert på samme måte som da jeg var der. Altså er folk forsiktige å ikke ødelegger noe

http://sv.tinypic.com/m/j6mxpl/3

http://sv.tinypic.com/m/j6mxpk/3

http://sv.tinypic.com/m/j6mxpj/3

http://sv.tinypic.com/m/j6mxph/3

http://sv.tinypic.com/m/j6mxpi/3
Sist endret av Norwayboy; 27. mars 2016 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helt rått :-)