Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2844
Hej

Som tidligere lovt har jeg fått satt sammen en liten film fra UE turen til Danmark.
Denne tar for seg et forlatt forskningsanlegg og har et noe spesielt rom i de nederste nivåene.

Looming Lab by olavXO, on Flickr

Iron Curtains by olavXO, on Flickr

!!! by olavXO, on Flickr


Å få med seg hele feltet med teknologi som ble forsket på her blir i meste laget for de små videoene jeg lager, men jeg forteller i grove trekk hva det er.

Filmen ligger her

https://youtu.be/aqt1URH71z8

Håper dere liker den
Neat, likte veldig godt filmen
Nå skjønner jeg kanskje litt mer av det blå rommet, ja . Veldig kul video, stå på ! Bra bilder også
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Neat, likte veldig godt filmen
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Hyggelig å høre.

Sitat av TheNewbie Vis innlegg
Nå skjønner jeg kanskje litt mer av det blå rommet, ja . Veldig kul video, stå på ! Bra bilder også
Vis hele sitatet...
Det er bra, selvom jeg kunne vel skrevet 20 sider om det for det er ganske innviklet.

Takk for fine ord også
Sist endret av olavXO; 27. juni 2015 kl. 18:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvem var det som drev det da det var i bruk?
olavXO's Avatar
Trådstarter
TDC Mobil het det visstnok
Vet du hva forsknings-labben ble brukt til? Var det radio antenner, fartøy e.l.?

og som du sier, overraskende bra tilstand på kammeret fremdeles. Er jo fremdeles godt brukbart.
Sist endret av ingis95; 5. juli 2015 kl. 18:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bra laget video, som vanlig :-) Det «anechoic chamber»-rommet ser jo veldig kult ut. Hvordan var det å gå/prate der inne? Var effekten av rommet litt ødelagt pga. det rotet som lå veltet der inne eller fungerte det fremdeles godt?
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Vet du hva forsknings-labben ble brukt til? Var det radio antenner, fartøy e.l.?

og som du sier, overraskende bra tilstand på kammeret fremdeles. Er jo fremdeles godt brukbart.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har forstått ble senteret benyttet til forskning og utvikling av GSM mobilen slik vi kjenner den, tror også Bluetooth teknologi var et av feltene.

Ja jeg ble også overrasket over at dette rommet var intakt, særlig med tanke på at øvre nivå hadde delvis brent opp.

De piggene du ser i tak og vegger er forøvrig av en slags skumgummi og skulle nok ikke vært vanskelig å få antennt hvis man ønska det

Sitat av Jerazol Vis innlegg
Bra laget video, som vanlig :-) Det «anechoic chamber»-rommet ser jo veldig kult ut. Hvordan var det å gå/prate der inne? Var effekten av rommet litt ødelagt pga. det rotet som lå veltet der inne eller fungerte det fremdeles godt?
Vis hele sitatet...
Takk for det, Tommy

Lyden i rommet som du nesten kan høre i filmen min også er veldig rar.
Plutselig fikk fot-skrittene mine en helt annen lyd bland annet.

Jeg vet jo ikke helt hvordan et sånt rom skal høres/se ut når det er i drift, men jeg kan skrive under på at det var en rimelig god stillhet rundt meg
Sist endret av olavXO; 6. juli 2015 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.