Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 84332
Godt at har bestemt deg for å holde deg unna piller, spesielt benzo-preparater!
Etter mine erfaringer er benzo abstinenser mye mye værre enn opiat abstinenser.

Jeg bruker både opiater og benzo. Og de gangene jeg er tom for benzo som jeg får av legen og ikke har brukt det på 1-2 dager begynner hodet/kroppen min å havne i en tilstand hvor jeg ikke vet forskjell på fantasi/drømmer og "virkeligheten" selvom jeg evt. hadde fått i meg opiater.
For midt vedkommende blir det bare værre og værre for vær time som går uten benzo.
Opiat abstinenser er ingenting i forhold! Men det værste er når du ligger i senga med begge abstinensene og er så medtatt at du ikke orker noe som helst..
Det er helt forferdelig!

Ønsker deg lykke til videre, 8 dager er veldig godt jobba!

Syns også det er helt idiotisk at sykehusene skaper opiat-avhengige for så og sende de tilbake uten noen form for ettervern, nedtrapping eller såkalt "avgiftning".
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Takker for gode tilbakemeldinger!

Jeg er nå på dag 8 clean. Humøret er mye bedre, sover litt bedre og fungerer relativt greit i hverdagen! Sliter forsatt med noe intens svette,matlyst og frysninger.. Synet er ganske "blurry", men har lest at det skal komme til normalen ganske kjapt.. Så det kommer seg nok etter noen dager til. Men den svettingen er helt jævlig. Uansett om jeg trener,fryser,går eller sitter still, så svetter jeg noe sykt. Irriterende.

Menmen, ting går vertfall fremover! Jeg er sta og forsetter. Det går bare 1 vei, og det er opp
Vis hele sitatet...
Stå på! Du er awesome! =D

Jeg har ingen perspektiv eller egne erfaringer på hvordan en slik avhengighet og avvenning føles, men jeg er rimelig sikker på at om du har klart deg helt til nå så klarer du resten av løpet med glans! Så vidt jeg kan skjønne er du langt på vei over det verste .
Dag 9.

Har heldigvis ikke spist noe benzo på 2-3 måneder. Gikk mye i rivotril og sovetabletter ifjor. Men fant fort ut at hode mitt ble helt fucka av det. Har heldigvis ikke et benzo problem. Har imovane 7.5mg liggende, men jeg vil ikke bruke det før jeg VIRKELIG trenger det!

Stå på Saviorself! Om du ikke klarer abstinensene alene, så få legen din til og inngå en nedtrappingsplan med deg Legen ville jeg skulle trappe ned over 1-2 måneder, men jeg nektet. Vil heller ha noen uker med helvette og bare bli ferdig med det!
Jeg tror ikke jeg har fått med meg om du har snakket med legen din eller ikke?
Uansett er det utrolig bra at du er så sterk
Har faktisk snakket med legen. Og han ville jeg skulle trappe ned over 1-2 måneder, men jeg var så innstilt på og slutte at jeg gikk fullstendig "Cold turkey". Vet at nedtrapping er det beste, men jeg prøver uansett

Men han har faktisk gitt meg vanvittig dårlig oppfølgning de siste 6 månene. Oxycontin burde være langt mye strengere og få utskrevet mener jeg. Er jævlig skummelt og bli hekta på ass.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Jeg råder jo fyren til å søke profesjonell hjelp. Opiatavhengighet er ikke noe å spøke med. Vi får vel se hvor lang tid det går før han sprekker. Håper han klarer det, men fasen han er inne i nå er veldig skummel, og hvis jeg var han ville jeg tatt problemet skikkelig på alvor og involvert fastlegen min.
Vis hele sitatet...
Han har jo vært clean i over en uke. Profesjonell hjelp er nødvendig om man ikke klarer å komme av, eller avhengigheten er så omfattende at nedtrapping eller enn erstatning (sub f.eks) er nødvendig.

Å involvere fastlegen når han hverken trenger å sendes på avrusning eller medisinsk hjelp er det eneste han får ut av det narkostempel i legejournalen sin.

Sitat av rullgardin Vis innlegg
Har faktisk snakket med legen. Og han ville jeg skulle trappe ned over 1-2 måneder, men jeg var så innstilt på og slutte at jeg gikk fullstendig "Cold turkey". Vet at nedtrapping er det beste, men jeg prøver uansett

Men han har faktisk gitt meg vanvittig dårlig oppfølgning de siste 6 månene. Oxycontin burde være langt mye strengere og få utskrevet mener jeg. Er jævlig skummelt og bli hekta på ass.
Vis hele sitatet...
Du har klart det nå. Opiatavhengigheten er som du vet veldig sterk, det eneste fine med den er at den slipper taket jævlig fort. Selvfølgelig kan du alltids falle tilbake, lysten vil jo alltid være der. Men du er like godt på vei som en som har vært røykfri 4-5 dager =)

Jævlig bra jobbet.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du har klart det nå. Opiatavhengigheten er som du vet veldig sterk, det eneste fine med den er at den slipper taket jævlig fort. Selvfølgelig kan du alltids falle tilbake, lysten vil jo alltid være der. Men du er like godt på vei som en som har vært røykfri 4-5 dager =)

Jævlig bra jobbet.
Vis hele sitatet...
Takk! Føler det går fremover Har faktisk hatt en fantastisk dag idag! Men har forsatt 1 problem, jeg svetter noe jævlig under armene. Flekker på t-shorta/genseren på størrelse med 2 talerkener. Er dette normal etter snart 10 dager uten? Har aldri hatt et svetteproblem før nå.
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Takk! Føler det går fremover Har faktisk hatt en fantastisk dag idag! Men har forsatt 1 problem, jeg svetter noe jævlig under armene. Flekker på t-shorta/genseren på størrelse med 2 talerkener. Er dette normal etter snart 10 dager uten? Har aldri hatt et svetteproblem før nå.
Vis hele sitatet...
Det aner jeg ikke, men aluminiumclorid selges på apoteket. Det stopper svette 100%, men irriterer huden etter langvarig bruk. Perfekt midlertidig løsning.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det aner jeg ikke, men aluminiumclorid selges på apoteket. Det stopper svette 100%, men irriterer huden etter langvarig bruk. Perfekt midlertidig løsning.
Vis hele sitatet...
Det kjøpte jeg forrige uke faktisk, siden jeg har hørt den skal være meget bra. Ble litt bedre, men ikke mye! Stress og mye tanker oppi hodet kan vell være grunnen..
Dag 11 clean.

Føler meg veldig bra fysisk, men ikke slett så bra psykisk. Merker at ting går fremover oppi hodet også, men det er noe sakte. Men det går, og det er det viktigste!
I går hadde jeg en fantastisk dag! Deilig og ha flotte dager uten rus Jeg angrer noe jævlig på min tidligere hasjrøyking og benzo og opiat pillene jeg har spist de siste årene!

Kan med hånda på hjerte si, at å slutte med alt av rusmidler var det lureste valget jeg noen gang har tatt Skal aldri si aldri, plutselig ligger jeg der igjen. Men jeg har vanvittig pågangsmot og vilje nå, så dette VET jeg at jeg skal klare!

Peace
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Dag 11 clean.

Føler meg veldig bra fysisk, men ikke slett så bra psykisk. Merker at ting går fremover oppi hodet også, men det er noe sakte. Men det går, og det er det viktigste!
I går hadde jeg en fantastisk dag! Deilig og ha flotte dager uten rus Jeg angrer noe jævlig på min tidligere hasjrøyking og benzo og opiat pillene jeg har spist de siste årene!

Kan med hånda på hjerte si, at å slutte med alt av rusmidler var det lureste valget jeg noen gang har tatt Skal aldri si aldri, plutselig ligger jeg der igjen. Men jeg har vanvittig pågangsmot og vilje nå, så dette VET jeg at jeg skal klare!

Peace
Vis hele sitatet...
Så bra!
Det er veldig flott å høre Hang in there, nå er det oppoverbakke videre.
Dag 14.

Kort oppsummert: Alt er fantastisk! Trodde ikke det meste skulle gå vekk på 2 uker.. Så jeg skal være gla for jeg gav meg når leken var god
Du har jammen vært flink! Stø kurs fremover!
ArbeidsledigProletar
Gratulerer, du har klart hva andre aldri klarer.
Takk folkens Er nok over det verste, og kursen skal være stø fremover!
Dag 20. Det blir bedre og bedre peace!
props,opies er baaaaaad å hoppe av,keep it up!
Well done dude!
Bra jobbet!

Selv om jeg ikke har noen personlig erfaring, vil jeg si att du burde kaste/brenne alt av oxy og hva slags andre peparater du har tilgjenlig.

Selv om det føles greit nå, vil det alltid være øyeblikk i livet hvor man føler at alt raser sammen og at man driter i alt. Slik er det for alle, og når en er i en slik situasjon tror jeg ikke at man har noe grunnlag for å tenke smart og det vil være lett å komme tilbake igjen.

Men uansett, stå på!
Hvordan Jason Mewes (kjent som Jay fra Jay & Silent Bob) klarte å slutte med oxycontin:
http://silentbobspeaks.com/?p=235 (1 av totalt 9 blogposter skrevet av Kevin Smith aka Silent Bob).
Takk folkens! setter virkelig pris på dette!

Dag 22. Siste dagene har det vært trøbbel med kjærsten, og forholdet henger i en tynn tråd. Hodet kødder med meg, og sier jeg burde ruse meg. Syk følelse.. Har ikke tenkt og trykke i meg noe som helst, uansett hvordan dette går. Merker at dette ble dobbelt så vanskelig når dama er på nippet til og reise ifra meg, men jeg skal være sterk og holde ut!

Over og ut
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Takker for info.

Har desverre ikke tilgang på Valium, og legen kommer garantert ikke til og skrive det ut pga jeg er avhengig av opiater..
Vis hele sitatet...

Hei,jeg ville bare si at legen din er pliktig å hjelpe deg ut av avhengigheten din.
Jeg var for fire år siden tungt avhengig av heroin og gikk deretter over til å kjøpe subutex illegalt.Etter en stund kontaktet jeg min fastlege og fikk resept på subutex og en nedtrappingsplan som jeg skulle forholde meg til,itillegg fikk jeg flunipam etter eget ønske for å sove på. Det me subutexen er det jeg angrer mest på fordi da var det ingen vei ut av opiat-avhengigheten for meg.Subutex er ikke egnet for nedtrapping,det er et medikament som er ment å berge livet på heroin misbrukere som har prøvd å slutte flere ganger uten å lykkes,man blir så me i Lar og får subutex resten av livet ,dette er liksom siste utveg men akkurat det viste ikke jeg da,men nå VET jeg det.
Mitt råd til deg er å få legen din å skrive deg ut en resept og en nedtrappingsplan på oxycontin eller dolkontin dær du må hente dagsdosen i henhold til planen daglig på et apotek og dersom du har opiater utenom liggende hjemme så må du bli kvitt disse.Du skal også be din lege om benzodiazepiner f.eks stesolid,sobril el.lignende som du kan støtte deg på under nedtrappinga eller ha til hjelp når du ikke klarer å sove om nettene pga abstinensplager du vil kunne få under nedtrappingsperioden. Nedtrappinga må gjøres sakte og justeres undervegs dersom du får vanskeligheter.
IKKE prøv å venne deg av fra oxy ved hjelp av subutex fordi da ender du opp med å bruke dette resten av ditt liv

Sitat av rullgardin Vis innlegg
Takker for info.

Har desverre ikke tilgang på Valium, og legen kommer garantert ikke til og skrive det ut pga jeg er avhengig av opiater..
Vis hele sitatet...

Hei,jeg ville bare si at legen din er pliktig å hjelpe deg ut av avhengigheten din.
Jeg var for fire år siden tungt avhengig av heroin og gikk deretter over til å kjøpe subutex illegalt.Etter en stund kontaktet jeg min fastlege og fikk resept på subutex og en nedtrappingsplan som jeg skulle forholde meg til,itillegg fikk jeg flunipam etter eget ønske for å sove på. Det me subutexen er det jeg angrer mest på fordi da var det ingen vei ut av opiat-avhengigheten for meg.Subutex er ikke egnet for nedtrapping,det er et medikament som er ment å berge livet på heroin misbrukere som har prøvd å slutte flere ganger uten å lykkes,man blir så me i Lar og får subutex resten av livet ,dette er liksom siste utveg men akkurat det viste ikke jeg da,men nå VET jeg det.
Mitt råd til deg er å få legen din å skrive deg ut en resept og en nedtrappingsplan på oxycontin eller dolkontin dær du må hente dagsdosen i henhold til planen daglig på et apotek og dersom du har opiater utenom liggende hjemme så må du bli kvitt disse.Du skal også be din lege om benzodiazepiner f.eks stesolid,sobril el.lignende som du kan støtte deg på under nedtrappinga eller ha til hjelp når du ikke klarer å sove om nettene pga abstinensplager du vil kunne få under nedtrappingsperioden. Nedtrappinga må gjøres sakte og justeres undervegs dersom du får vanskeligheter.
IKKE prøv å venne deg av fra oxy ved hjelp av subutex fordi da ender du opp med å bruke dette resten av ditt liv
Dag 24.

Singel og kjærlighetssorg.. Ikke så kult i denne situasjonen.
Men jeg har ikke tenkt og gå tilbake til piller uansett hva som skjer! Har det helt fantastisk uten pillerus Går fremover dag for dag!

Over og ut
Suicide by proxy
Jeg er behørig imponert. Trist med sivilstatusen, men det kan tenkes at opiatavhengighet er en ulempe på singelmarkedet, så stå på!
Dag 31.

Forsatt nykter og fin kan vell igrunnen legge denne tråden på is. Orker ikke oppdatere mer
Skal oppdatere den dagen jeg sprekker.. Men den dagen kommer nok aldri

Tusen hjertelig takk for all støtte kjære freaks, det har hjulpet stooort! Over og ut
Kjempemessig!
Nå er det gått en måned og alt det tøffe ligger forsåvidt bak deg. Ikke se deg tilbake, fortsett framover så skal alt gå kjempeflott.
Lykke til videre og nyt livet uten oxy
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Takker for info.

Har desverre ikke tilgang på Valium, og legen kommer garantert ikke til og skrive det ut pga jeg er avhengig av opiater..
Vis hele sitatet...
Nei det er bare å glemme..det er faktsik "bedre" å være avhengi av morfin og slutte på det,fremfor benzo så det hadde bare å blitt å byttet ut et problem med noe verre å slutte på...benzo og alkohol har de aller veste abstinensene tro det eller ei,som det sies her:

http://www.youtube.com/watch?v=YdyzXWoZyvU

jeg er på mitt 2 år av benzo slutt nå og har fremdeles nevrologiske problemer så ja...jeg vet hvor grusomt dette er.

Sitat av technot Vis innlegg
Hvor mange dager på rad kan man, generelt sett, innta opiater før man merker abstinenser ved slutt?
Vis hele sitatet...
det sies at du kan bli avhengi av benzo etter så lite som 2 uker...det er vell noe av det samme..det dreier seg jo om den samme reaksjonen så
Sist endret av alanapoli; 23. mars 2013 kl. 17:59.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Oppdatering.

3 Måneder og fri for rus! Nydelig deilig Deilig og kjenne at kroppens eget morfin gjør meg glad, istedenfor og trykke i meg piller! Har forsatt noen møkka dager, men takler det rimelig fint uten dop.

Til alle dere som er i samme situasjon, keep it up! Det blir bare bedre og bedre
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Har ingen erfaringer med subutex, og vet heller ikke helt hva det er.. Men jeg vil vekk ifra alt som har med piller og gjøre ja!

De gangene jeg har prøvd og slutte har jeg gått "Cold Turkey", men etter 2-3 dager har jeg ikke klart mer. Men skal prøve engang til, og håpe på at det værste gir seg etter en liten uke Om ikke, så må jeg nok bare kontakte fastlegen og få hjelp. Er jo helt vanvittig lett og bli avhengig av dette preparatet!



Tusen takk for et meget utfyllende svar Lucy!

Jeg for vell bare bite i det sure eplet og gå til legen over helgen. Er jo bare til mitt eget beste uansett! Merker at jeg blir ganske deprimert de dagene jeg ikke har brukt oxy, og det er helt jævlig. Er jo min egen feil, men
uansett.
Vis hele sitatet...
Bruk uansett ikke Subutex for å trappe av oxycontin,oxycontin trapper du sakte og gradvis ned etter en plan som du og fastlegen din lager på forhånd.Subutex er ikke nedtrappingsmedisin men livslang vedlikeholdsmedisin for tidligere heroin storforbrukere.
Oxycontinen er heldigvis ute av livet mitt
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Takker for info.

Har desverre ikke tilgang på Valium, og legen kommer garantert ikke til og skrive det ut pga jeg er avhengig av opiater..
Vis hele sitatet...
Om du er avhengig av opiater å har vanskelig med å slutte så pleier legene å anbefale bupropion pga at det er lettere å trappe ned på.
Fikk smertestillende igår etter en ryggoperasjon. Og selvfølgelig var det oxycontin.

Tok 10 mg om morgen, og 10 mg om kvelden. Idag når jeg våknet, klarte jeg faen ikke la vær. Jeg poppa 70mg og nå sitter jeg med en klump i halsen og føler meg som et dass.

Etter 4 måneder så sprakk jeg.. Jeg har faen ikke ord
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Fikk smertestillende igår etter en ryggoperasjon. Og selvfølgelig var det oxycontin.

Tok 10 mg om morgen, og 10 mg om kvelden. Idag når jeg våknet, klarte jeg faen ikke la vær. Jeg poppa 70mg og nå sitter jeg med en klump i halsen og føler meg som et dass.

Etter 4 måneder så sprakk jeg.. Jeg har faen ikke ord
Vis hele sitatet...
Pell deg til legen, forklar situasjonen og at du må ha noe annet enn opiater som smertestillende. Kutt oxycontinen asap. Evt bare dropp smertestillende hvis du klarer det.
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Fikk smertestillende igår etter en ryggoperasjon. Og selvfølgelig var det oxycontin.

Tok 10 mg om morgen, og 10 mg om kvelden. Idag når jeg våknet, klarte jeg faen ikke la vær. Jeg poppa 70mg og nå sitter jeg med en klump i halsen og føler meg som et dass.

Etter 4 måneder så sprakk jeg.. Jeg har faen ikke ord
Vis hele sitatet...
Kjipt mann. Har fulgt denne tråden og du har vist en enestående evne til å ta tak i problemet. 70mg forandrer ikke på det. Nå har du gått på en smell og du angrer. Gjort er gjort. Ta deg en tur til legen og forklar omstendighetene. Dette er det eneste riktige. Hvis du har mer igjen av pillene, flush de ned i dass. Bare der vil du oppleve selvkontroll.

Du fikser denne biffen, mann! Ingen er 100% perfekte
Problemet er at smertene er så syke til tider, at tramadol o.l ikke fungerer i det hele :/ Jeg håper smertene er vekk etter 1 uke eller 2..

Kommer hit og syter hver gang jeg driter på draget.. Men det er dere og dette forumet som hjelper meg til og slutte!

Skal klare og kutte ut morfinen om jeg bare bruker det en uke eller to, men har forsatt feilet på og være nykter..
ArbeidsledigProletar
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Problemet er at smertene er så syke til tider, at tramadol o.l ikke fungerer i det hele :/ Jeg håper smertene er vekk etter 1 uke eller 2..

Kommer hit og syter hver gang jeg driter på draget.. Men det er dere og dette forumet som hjelper meg til og slutte!

Skal klare og kutte ut morfinen om jeg bare bruker det en uke eller to, men har forsatt feilet på og være nykter..
Vis hele sitatet...
Du balanserer på en knivegg når du som tidligere avhengig spiser opiater. Veien fra smertebehandling til misbruk nå er så kort at om du ikke har stålkontroll så er det tilbake til misbrukerhelvettet. Det er ikke rom for rekreasjonell bruk i det hele tatt, så fort du gjør det er det gjort.
Jeg klarte og gå "cold turkey" sist, og har troen på jeg skal klare det igjen.

Siste uken har jeg begynt dagen med og snorte 10 mg Oxy, samt svelgt 60 mg med vann rett etterpå. Sykt, men harde fakta. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette til dere igrunn. Men jeg har innsett at jeg har et avhengighetsproblem som jeg burde ta på klinkende alvor.

Har lest over hele tråden engang til, og jeg er innstilt på nytt for og bli kvitt avhengigheten.

Jeg tenkte at nå som 3 måneder har gått, så var det verste gjort. Men neida, dette er en lang kamp. Morfinsuget kom faktisk mer og mer ettersom tiden gikk. Beklager, men jeg har skuffet dere, og ikke minst meg selv. Men pågangsmotet og staheten er der forsatt, så, Back to day 1.
Sist endret av rullgardin; 25. juni 2013 kl. 14:14.
Vær klar over at det blir vanskeligere og vanskeligere å slutte for hver dose og hvert tilbakefall. Jeg tror ikke det er lurt å gi seg selv noen uker til å bruke før du slutter igjen.. Kanskje du ikke klarer det? Det finnes mange fine mennesker der ute som har fått livet sitt ødelagt av den dritten!

Lykke til uansett!
Fullt klar over at det blir vanskeligere for hver gang. Men jeg må bare gjøre det. Det er ikke verdt og leve viss en MÅ ha morfin, så dette blir Cold Turkey, fra og med idag!
Krysser fingrene for deg! Og elsker "fra og med i dag", ikke neste måned og sånt tull!
Takk skal du ha! Uten positive og forståelsesfulle ord, hadde jeg aldri klart det sist, så det setter jeg stor pris på
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg sprakk igjen, grunnet en vanskelig peroide. Skal tydeligvis ikke mere til(!).

Men jeg er nå innstilt på nytt. Er på dag 3 uten opiater. Sist dose var søndag. Har rohypnol som jeg bruker til søvn, og marihuana til matlyst. Det går igrunnen ganske greit. Ofte vanskelig og få i meg mat, uansett hvor mye jeg røyker. Og tankekjøret går i 100 oppi hodet mitt døgnet rundt. Og depresjonen er der selfølgelig. Men den avtar vell ganske gradvis sist ( 1-3 uker ca).

Men jeg kunne fått utskrevet oxycontin på mandag, men jeg hentet dem ikke. Det preparatene kan få livet ditt i grus. Akkurat mistet jenten jeg elsket pga denne dritten. Men jeg er atter innstilt på og slutte, og gå opiatfri inn på det single-marked
Dag 5 uten opiater. Jeg akter ikke og gi meg før denne tråden er "løst", hehe.

Merk mine ord, jeg SKAL bli rusfri. Jeg er innstilt, jeg er motivert. For jeg vet at livet er MYE bedre uten opiater, det har jeg erfart! Har gått ned til 0.5 mg rohypnol på kvelden for søvnen sin skyld. Merker absolutt ingenting av det, forutenom at jeg blir litt trøtt. Håper å klare og sove uten iløpet av 3-4 dager.

Det som hjelper meg ekstremt masse nå i withdrawal tiden, er trening. Jeg vet det er hardt og løfte seg ut av senga, sofaen og stolen. Men bare gjør det, og gå til du rett og slett ikke gidder mer! Er bedre og gå i naturen enn og sitte inne og svette i opiatabstinenser!!

Nå går det i kiwi,yougurt,banan og appelsin. Samt Omega3 og multivitaminer(viktig!!). Denne tråden gir meg mer motivasjon for hver gang jeg leser den. Jeg skal klare det, og takk for gode tilbakemeldinger
Dag 7. Blir bare bedre og bedre for hver dag
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dag 18 uten opiater!
Så fint at du er i gang igjen! Håper du klarer å gjennomføre hele veien! Og trening er kjempelurt!
Godt jobbet rullegardin
Good job!

Forresten, kan du fortsette å oppdatere slik som du gjør? Ser du har noen poster der oppe som du ikke har fått svar imellom, men det gir meg en god følelse når du bare fortsetter med å skrive.

Folk her bryr seg, de kan bare ikke svare hele tiden! <- dette er du sikkert klar over.
Ja, fortsett å oppdatere

Har fulgt med siden juni, har bare ikke noe konstruktivt å bidra med. Men kan prøve likevel. Når jeg er nede hjelper det litt å gå lange turer, ser ut som du har funnet ut av det. Styrketrening hjelper også hvis man har mulighet.

En annen ting som hjelper på humøret, er noe å se frem til. Sydentur, få seg jobb, flytte til utlandet eller flytte hjem til Norge. Forandring fryder, er man på vei opp hjelper det på humøret. På den annen side finnes det forretningsfolk som har tatt selvmord etter store tap, selv om de satt igjen med mer enn de fleste. Nedturer suger.

Å sette seg et mål, og så jobbe for det, og til slutt oppnå det gir en utrolig følelse av mestring uansett hva det er! Spare til bil, trene til ny pers. rek. eller bli 100 % rusfri. En ting om gangen, en dag om gangen. Tror jeg ville hatt som mål å ikke røre noe til slutt, ikke en pils en gang om jeg var deg. Vi er vanedyr, og venner oss etter hvert til vanene vi legger opp. Dette klarer du

Det man har, er et resultat av det man gjør.
Takker for svar folkens!

Jeg skriver uansett om jeg får svar eller ikke, jeg vil holde denne tråden oppdatert for og motivere meg selv, samt motivere andre til og slutte med opiater (og piller/rus generelt)!

1 ting skal dere vite! Hadde det ikke vært for deres positive innstilling og motiverende svar, så hadde jeg aldri klart og kutte ut rusbruken! Evig takknemlig Nå er det trening på menyen!

Peace enn så lenge!

Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Ja, fortsett å oppdatere

Har fulgt med siden juni, har bare ikke noe konstruktivt å bidra med. Men kan prøve likevel. Når jeg er nede hjelper det litt å gå lange turer, ser ut som du har funnet ut av det. Styrketrening hjelper også hvis man har mulighet.

En annen ting som hjelper på humøret, er noe å se frem til. Sydentur, få seg jobb, flytte til utlandet eller flytte hjem til Norge. Forandring fryder, er man på vei opp hjelper det på humøret. På den annen side finnes det forretningsfolk som har tatt selvmord etter store tap, selv om de satt igjen med mer enn de fleste. Nedturer suger.

Å sette seg et mål, og så jobbe for det, og til slutt oppnå det gir en utrolig følelse av mestring uansett hva det er! Spare til bil, trene til ny pers. rek. eller bli 100 % rusfri. En ting om gangen, en dag om gangen. Tror jeg ville hatt som mål å ikke røre noe til slutt, ikke en pils en gang om jeg var deg. Vi er vanedyr, og venner oss etter hvert til vanene vi legger opp. Dette klarer du

Det man har, er et resultat av det man gjør.
Vis hele sitatet...
Klokt svar!

Er akkurat det som har hjulpet meg utrolig mye. Og sette meg mål. Først var det og få pillene i dass. Nå har jeg IMO60 (sikkerhetskurs) neste uke, og det har jeg sett frem til lenge. Gleder meg rett og slett Etter det, så blir det og få seg en skikkelig jobb! Skal også til thailand etter juleferien. Så ting lysner dag for dag! For 2 måneder siden hadde jeg et gigantisk rusproblem, 100 000 i inkassogjeld, ble singel og operasjon etter operasjon. Nå er jeg nesten kvitt alt av gjeld, rus og dårlige tanker. Kjærlighetssorgen er også vekk, hehe. Man lærer av sine feil.

Keep it up alle som sliter, det blir bedre! Det kan jeg skrive under på

Folk lurer sikkert på hvordan bli kvitt 100 000,- inkassogjeld på under 2 måneder. Men jeg var heldig, enkelt og greit. Min bestemor er meget forståelsesfull, og jeg fortalte henne om mine problemer, og fikk et lån med henne. Så jeg skal ikke klage.

Om dere sliter, fortell det til familien. Det kan hjelpe dere mer en dere tror!