Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 51225
Stilig! Likte godt "Lost Cases" bildet, fordi det på et vis forteller en historie.

Rent subjektivt sett synes jeg forøvrig at HDR-kjøret kan gå litt over styr, og i verste fall ødelegge et i utgangspunktet fantastisk motiv.

Uansett etterlengtede bilder
Nice find, likte huset veldig godt, spesielt det første bildet. Er så kult å finne personlige papirer og bilder, syns jeg.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spntneous Vis innlegg
Stilig! Likte godt "Lost Cases" bildet, fordi det på et vis forteller en historie.

Rent subjektivt sett synes jeg forøvrig at HDR-kjøret kan gå litt over styr, og i verste fall ødelegge et i utgangspunktet fantastisk motiv.

Uansett etterlengtede bilder
Vis hele sitatet...
HDR er selvfølgelig en smakssak ja

Takk, "Lost Cases" bildet er tatt på en forlatt togstasjon, stasjonsbygg med billettluke og det hele står intakt, toget stopper ikke for av/påstigning her lenger, men det dura forbi rett utenfor døra da vi sto der inne å fotograferte, var spennende

Sitat av Natiah Vis innlegg
Nice find, likte huset veldig godt, spesielt det første bildet. Er så kult å finne personlige papirer og bilder, syns jeg.
Vis hele sitatet...
Takk
Ja dette var et veldig morsomt/creepy hus og utforske.
Det ligger så og si inni trærne, umulig og se hvis ikke du vet nøyaktig hvor du skal se etter det.

Ble frontalangrepet av en katt i ett av romma, så det var like før jeg måtte kjøre innom underbukse-butikken på vei hjem
Skvatt helt sinnsykt.

Enig, det er veldig gøy når det ligger mye ting igjen for oss og se på.
Fant en avisutgave fra 1948 der inne også, spennende
Haha, katter er jo litt småskumle dyr fra før av, så kan tenke meg til at det var creepy. Husker min første gang inne på Lier. Det var vinter, iskaldt trekk og småmørkt, sto i 2. etasje og fotograferte og plutselig smalt det høyt mange ganger i ytterveggen et par meter foran meg. Trodde seriøst hjertet mitt skulle stoppe, før jeg skjønte at det "bare" var en som drev å spikret plater på utsiden av vinduene, hehe..
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Natiah Vis innlegg
Haha, katter er jo litt småskumle dyr fra før av, så kan tenke meg til at det var creepy. Husker min første gang inne på Lier. Det var vinter, iskaldt trekk og småmørkt, sto i 2. etasje og fotograferte og plutselig smalt det høyt mange ganger i ytterveggen et par meter foran meg. Trodde seriøst hjertet mitt skulle stoppe, før jeg skjønte at det "bare" var en som drev å spikret plater på utsiden av vinduene, hehe..
Vis hele sitatet...
Hehe, nice.

Passe Hardcore og stå å fotografere inne i bygget mens de spikrer igjen vinduene
▼ ... noen uker senere ... ▼
olavXO's Avatar
Trådstarter
Hey.
Var så heldig og få muligheten til å sjekke ut denne lille perlen, som jeg vet andre her inne har dokumentert før meg, men digg og få sjekka den ut selv også.
Dropper alle bildene fra innsiden, for det var egentlig bare tregulv og betongvegger.

Ikke akkurat en hemmelig location lenger så navnet ser dere jo

http://farm3.staticflickr.com/2859/9127992329_eb42277bb1_c.jpg
Figgjo Factory by olavXO, on Flickr


http://farm8.staticflickr.com/7285/9130206584_28b7eda4ff_c.jpg
Red Trubines by olavXO, on Flickr
▼ ... over en uke senere ... ▼
vet om noen gamle hus rundt om i Grenland jeg tror ikke du har vært enda Send en PM så kan vi jo møtes en dag
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Fantastisk funn og bilder med etterbehandling helt etter min stil! 'Chair' bildet med det runde overlyset er en av favorittene. Så ut som no sci-fi romskip greie, ihvertfall på lite mobil bilde. Nydelig.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk skikkelig 'Silent Hill' følelse av det bildet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Fin artikkel i Telemarksavisa om "Den urbane oppdageren" Olav.

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article7042733.ece
Sist endret av MrNorUe; 16. desember 2013 kl. 12:50.
Hehe ser man det gitt

Slett ikke verst.

På tide med et nytt eventyr snart nå, Andreas.
Enig med MrNor, fin artikkel
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Fin artikkel i Telemarksavisa om "Den urbane oppdageren" Olav.

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article7042733.ece
Vis hele sitatet...
Så den der nevnt på et annet forum ja, og regnet med at etternavnet var XO :-) Fin artikkel.
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Slenger meg på her, knallbra artikkel
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hey.

Vært en stund siden jeg har fått lasta opp noe nå, men endelig er nytt footage på disc.

I helga var det nok en gang duket for grande UE-tour.

Andreas S og jeg dro sammen med en felles explorer-venn til Belgia og Frankrike for å dokumentere usedvanlig nydlig forfall og andre kule locations.

Siden Andreas har vært endel på UE i Europa før, tok han seg av planlegging og klarte mappe ut 21 locations hvor vi hadde suksess på 14 av de (veldig bra)

Belgia er et fantastisk land for UE og det er fortsatt haugevis av steder der jeg gjerne skulle utforska, men vi hadde bare 3 dager.

Så nå sitter jeg her første kvelden hjemme og har tonnevis med materiale og gå igjennom og redigere på, men jeg har lappa sammen en liten trailer som viser i grove trekk hva vi gjorde og noen av stedene, så mer kommer etterhvert.

Please enjoy

http://www.youtube.com/watch?v=z6s-E3uotcU
GÅD DEIM MANN!
Det er det sykeste.. Noen av de stedene der så bare helt insane ut, spesielt det fengselet.. Har sett bilder fra ett par av stedene, men ikke noe særlig kvalitetsmessig foto, så gleder meg virkelig til å se hva mer du har på lur etter denne turen!
Keep it coming!!
Som han over meg sa, damn! Det der var noen virkelig syke lokasjoner du har vært på. Ser helt utrolig fett ut å reise rundt på sånne turer. Spent på å se noe mer.
Jeg gleder meg til du presenterer resten av materialet, spesielt om du har noen flotte bilder!
Godt jobbet!
Forbannet bra.

9 (ni) visninger på Youface foreløpig, -det kommer til å øke. (Er min spådom.)

Men kjør på videre?! Mer bilder ut NÅ!

:-)
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Veldig fin trailer video med musikk. Så jo virkelig ut som vi hadde en spennende tur. Eneste videoen jeg tok var fra da vi gikk inni fengselet... helt fra bilen omtrent. Lang film som sikkert bare blir liggende på en harddisk. Du er flink som bruker disse filmene til noe. Liker at klippingen gikk fort på enkelte av entry pointene osv så man nødvendigvis ikke ser hvor det er.
Heftige greier. Fikk noe seriøse walking dead vibes a det fengselet.
Takk for fine ord folkens

Jobber i skrivende stund med og organisere det havet av bilder som ble tatt.

Kommer mer så fort jeg har det klart
▼ ... over en måned senere ... ▼
Olav XO: Snublet over denne videoen du hadde lagt ut fra den godt gjemte kruttfabrikken i Sverige. Utrolig spennende film, og vanvittig spennende objekt. Dokumentert på en engasjerende måte. Har du noen kilde på opplysningene? Nå kommer jeg til å dagdrømme i flere uker fremover :P

Til alle dere andre: Se den.
Sist endret av peerulvulv; 31. mars 2014 kl. 22:21.
Takk for hyggelig tilbakemelding peerulvulv, alltid hyggelig og høre sånt

Kildene er varierende, men Svensk Televisjon var der inne med programmet hemmelige svenska rum:

https://www.youtube.com/watch?v=vmC1...F-45VfxHmdmU0V

Jeg var så heldig og få dra med Mrnorue (AndreasS) som er helt latterlig god på å planlegge sånne turer, og han hadde også et slags kart over anlegget på innsiden.

Noe av opplysningene er også fra egen hukommelse fra pensum
▼ ... noen måneder senere ... ▼
olavXO's Avatar
Trådstarter
Hej

Tenkte jeg skulle prøve og holde litt liv i min egen tråd også.

Vertshuset "den gyldne hale" som jeg har valgt og kalle det er et forlatt vertshus i Sverige et sted.

Er ikke så veldig mye å si om stedet annet enn at det står forlatt og at det dessverre har blitt gjort hærverk der inne, men noen ting var fortsatt fine og bare preget av naturlig forfall.

Stedet hadde egen bar, restaurant og flere store rom for møter og festlige anledninger.

I tillegg er det flere etasjer som minner mer om hotell enn vertshus, og det så ut som stedet har vært leid ut som leiligheter litt i ettertid, siden jeg fant mange eiendeler som minnet om det.

Slenger ut noen bilder.

Please enjoy.

Diner by olavXO, on Flickr

Bar time by olavXO, on Flickr

Restaurant by olavXO, on Flickr

Child`s play by olavXO, on Flickr

Dolly by olavXO, on Flickr

Solitude by olavXO, on Flickr

Keys of the residence by olavXO, on Flickr

Hanging all this time by olavXO, on Flickr
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Nydelige bilder Olav! Godt å se du får slengt ut litt bilder. Likte fokusen på øsebildet og det dukkebildet. Du liker sånne gamle ekle dukker har jeg skjønt.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Nydelige bilder Olav! Godt å se du får slengt ut litt bilder. Likte fokusen på øsebildet og det dukkebildet. Du liker sånne gamle ekle dukker har jeg skjønt.
Vis hele sitatet...
Takk

Ja var på tide og få ut noen flere nå tenkte jeg.
Håper du har noen flere å dele snart også

Vil bare på ny tur jeg nå..
Sist endret av olavXO; 18. august 2014 kl. 20:05.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av olavXO Vis innlegg
Takk
Vil bare på ny tur jeg nå..
Vis hele sitatet...
Jeg og... man blir jo helt avhengig. Syns man må jobbe litt også. Eller ihvertfall noen av oss..

Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Jeg og... man blir jo helt avhengig. Syns man må jobbe litt også. Eller ihvertfall noen av oss..
Vis hele sitatet...
Mente synd... ikke syns. lol. gikk ikke å endre innlegget.
Sist endret av MrNorUe; 19. august 2014 kl. 11:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nydelige bilder som alltid! Likte at stedet nesten ser helt urørt ut, fortsatt priser og menyer på tavlene! Dritt tøft!
Også digg å se bilder hvor fargemetningen ikke er dratt helt ut, fint med litt farger!

Good job!
Sist endret av Todd; 19. august 2014 kl. 18:28. Grunn: dobbeltpost
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Todd Vis innlegg
Nydelige bilder som alltid! Likte at stedet nesten ser helt urørt ut, fortsatt priser og menyer på tavlene! Dritt tøft!
Også digg å se bilder hvor fargemetningen ikke er dratt helt ut, fint med litt farger!

Good job!
Vis hele sitatet...
Takk

Ja var et artig sted, med mye hint fra tidligere tider

Hyggelig at du liker behandlingen også
▼ ... noen uker senere ... ▼
Igjen en flott lokasjon funnet av deg olavXO, kule bilder.
Må si at jeg likte bildet av "nøklene" spesielt godt :-)
Bra som alltid
▼ ... noen måneder senere ... ▼
olavXO's Avatar
Trådstarter
Hej

Satt og drømte tilbake på tidligere turer og smalt sammen en liten film om forlatte boliger fra rundt omkring.
Ser det er tørke i UE miljøet for tida, så jeg håper noen kommer med noe snart

I mellomtida kan dere jo se filmen min hvis dere vil:

http://youtu.be/8fEtWLmtWxw
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av olavXO Vis innlegg
Hej

Satt og drømte tilbake på tidligere turer og smalt sammen en liten film om forlatte boliger fra rundt omkring.
Ser det er tørke i UE miljøet for tida, så jeg håper noen kommer med noe snart

I mellomtida kan dere jo se filmen min hvis dere vil:

http://youtu.be/8fEtWLmtWxw
Vis hele sitatet...
Veldig fin liten snutt fra deg som vanlig Olav. Har så lyst til å dra tilbake til Noisy... Vi stresset jo så fælt for et år siden for å rekke det før det skulle rives, men det har det tydligvis ikke blitt noe av. Angrer på at vi ikke brukte mer tid der altså.

Har du flere filmer på gang?
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Veldig fin liten snutt fra deg som vanlig Olav. Har så lyst til å dra tilbake til Noisy... Vi stresset jo så fælt for et år siden for å rekke det før det skulle rives, men det har det tydligvis ikke blitt noe av. Angrer på at vi ikke brukte mer tid der altså.

Har du flere filmer på gang?
Vis hele sitatet...
Takk

Jeg har veldig lyst til å reise tilbake dit jeg også, føler vi kunne fått til mer der

Jeg har stadig noe på tegnebordet, men tar tid før jeg blir fornøyd av og til, også må vi nok ut å finne noen nye steder snart
▼ ... noen måneder senere ... ▼
olavXO's Avatar
Trådstarter
Hey

Ny film på youtube.

Denne gangen fra et forlatt anlegg ved den militære delen av en flyplass, bilder og film fra bunkere og bygninger fra stedet.

Please enjoy

https://youtu.be/assQnRRlYEw
Spennende!! Godt presentert. Skjønner dere brukte hele dagen på det der
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Euphoria82 Vis innlegg
Spennende!! Godt presentert. Skjønner dere brukte hele dagen på det der
Vis hele sitatet...
Takk

Ja var mye spennende og se der ute.
Det er et artig sted å gå rundt på, med mye historie.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Espen K Vis innlegg
Det er et artig sted å gå rundt på, med mye historie.
Vis hele sitatet...
Enig, og igjen takk for all hjelp
Veldig spennende område hele denne plassen, men må innrømme at jeg har en spesiell forkjærlighet til ammodepoet. Kul film
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Veldig spennende område hele denne plassen, men må innrømme at jeg har en spesiell forkjærlighet til ammodepoet. Kul film
Vis hele sitatet...
Takk

Ja jeg likte området veldig godt.
Merkelig nok så jeg ikke noe til HV soldatene som lå strødd da du var der
Sitat av olavXO Vis innlegg
Takk

Ja jeg likte området veldig godt.
Merkelig nok så jeg ikke noe til HV soldatene som lå strødd da du var der
Vis hele sitatet...
Ikke har jeg lest noe om det i nyhetene heller. Creepy. Må være noe slags cover up.
Sitat av olavXO Vis innlegg
Takk

Ja jeg likte området veldig godt.
Merkelig nok så jeg ikke noe til HV soldatene som lå strødd da du var der
Vis hele sitatet...
Jeg syntes området så kjent ut, men var ikke sikker før nå, fin film.
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg syntes området så kjent ut, men var ikke sikker før nå, fin film.
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for det

Vi kjente plutselig igjen Jerazol sine bilder først da vi var der vi også
Ah, jeg trodde dere viste om denne plassen jeg. Mener da så tydelig jeg nevnte det for AndreaS i fjor vår en gang :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei!

Er det greit at jeg låner bildet av militærlastebilen på side 2?
olavXO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fenrik_100 Vis innlegg
Hei!

Er det greit at jeg låner bildet av militærlastebilen på side 2?
Vis hele sitatet...
Ja det er i orden
▼ ... noen uker senere ... ▼
olavXO's Avatar
Trådstarter
Hej

Da var jeg tilbake fra ny roadtrip sammen med AndreasS.
Denne gangen gikk turen til mange forskjellige steder i både Danmark og Sverige.

Det var alt fra forlatte sykehus til villaer i millionklassen og for første gang for min del hvertfall; et forlatt forskningsenter.

Jeg driver og jobber med videomateriale fra turen nå så jeg håper å kunne ha en film fra det mest interessante til dere så snart som mulig.

Men i mellomtiden kan jeg bare gi dere noen bilder for å "tease" dere litt

Håper dere liker det


Rosemary`s baby went to the hospital. by olavXO, on Flickr

Broken and torn apart. by olavXO, on Flickr

Final resting place. by olavXO, on Flickr

_MG_8902 by olavXO, on Flickr

!!! by olavXO, on Flickr

And then it turned green.. by olavXO, on Flickr


Swin Time by olavXO, on Flickr
Sist endret av olavXO; 23. juni 2015 kl. 22:00.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Supre bilder Olav! Takk for bra tur. Ser ut som vi må tilbake en gang å ta resten. Mange bra steder i Danmark.
Veldig bra bilder, som alltid. Skjønner ingenting av det blå rommet da, så gleder meg til å se, hehe. Keep it up!!