Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1153
Sitter her nå en tirsdags kveld å mimrer over helgen jeg akkurat hadde. Denne helgen var nemlig første gangen jeg testet ut den såkalte horse tranquilizer’n Ketamin.

Denne tråden vil fremstå som en trip rapport og en form for «what to expect» når det kommer til å prøve ut Ketamin for første gang. Jeg er overhodet ikke erfaren med ketamin men vil si meg til en viss grad kjent med stoffet etter en lang og morsom helg med litt mye moro. Jeg nøyt helgen med to kompiser som går under navnet «Lars» og «Mons» i denne tråden.



DAG 1:

Det hele startet fredag kveld. Mine kompiser «Lars» og «Mons» hadde endelig klart å få henda på noe ordentlig god Ketamin, som hadde undergått en grundig kvalitetssjekk av en eldre kompis med mye tidligere erfaring med ketamin. Vi alle hadde vært på utkikk i noen uker nå og måtte slå til nå som vi endelig fikk sjansen. Lars og Mons skulle sove over hos meg denne helgen og alt var rigget opp for kos-maximus. Så fort jeg kom hjem fra jobb ved 8-tiden er Lars og Mons på plass i leiligheten min. Jeg har jo naturligvis gledet meg ganske mye til denne kvelden, så jeg var virkelig gira på å få utnytta kvelden så mye som mulig. Med en gang jeg kom hjem var vi klare til å innta vår første linje med ketamin. Vi var alle litt smålig stresset for å ved uhell ta for mye ettersom kompisen vår som hadde testa sa dette var veldig ren ketamin. Vi måler opp ca. 10-15mg til hver som første liners, noe jeg i etterkant jeg syntes ble litt lite. Vi ventet i ca. 15 minutter før jeg begynte tenke på om vi burde ta en til. Jeg merket at kroppen min hadde inntatt et rusmiddel men det var i såpass liten grad at jeg følte meg mer edru enn ruset. Hadde kun litt “buzzy” headspace. Vi liner raskt opp en til linje på samme størrelsen som linje nummer 1, og inn i nesa forsvinner den. Samme prosessen repeterer seg helt til vi kommer til linje nummer 4. Etter dette begynner jeg å merke at ting er litt merkelig. Jeg kjenner først at kroppen er helt fantastisk godt planta i sofaen, samtidig som jeg har en generelt veldig god og bedøvet følelse i hele kroppen. Ved dette punktet hadde vi nok inntatt noe nærmere 50-60 mg hver på et 1 – 1.5 timers tidsrom. Rusen på dette tidspunktet var overhodet ikke noe overveldende men mer forvirrende. Jeg forstår endelig hvorfor folk sliter med å forklare selve rusen til ketamin.

Spoler vi fremover ca 20 minutter så sitter vi i et mørkt rom med helt crazy trip / dmt / color visualiser på YouTube med elektronisk musikk høyt i bakgrunnen. Jeg ble nesten «fanget» av simulatoren og følte at jeg ble dratt med inn i videoen når musikken og videoen samspilte på sitt beste. Skvatt av og til litt fordi jeg ble dratt mot skjermen ut av kroppen, men på en veldig morsom og harmløs måte. Med et fortsatt ganske bevisst sinn går rusen over i en mer «confused» mode, der vi alle loker bare rundt i leiligheten passe forvirret over hvordan vi egentlig føler oss. Mons føler seg brått veldig kvalm men jeg forteller han at dette kan skje når du har tatt ketamin. Vi begynner komme ned igjen fra siste linje og tar oss en liten pause mens Mons sitter rolig så han slipper bli kvalm. Vi ender opp med å ta et par timers pause ettersom Mons ble kvalm, og valgte heller ta det rolig frem til litt senere.

(Ca. 1-2 timer etter siste ketamin linje) Mons oppdaget fort at sengen var et tilholdssted uten like når han var påvirket av Ketamin – så vi lot våre indre barn komme frem og laget en mega seng med alle våre senger satt inntil hverandre foran den mega tv’en jeg har på rommet. Resultatet ble en ultra king size bed med masse puter og dyner + en stor joint med masse godsaker i + fortsatt ekstremt store mengder ketamin + hydrering på standby ved nattpulten. Vi hadde planen klar: Røyke jointen, lage en linje på ca. 40-50mg og sette på noe Adventure Time på tv’en. Vi gjorde nøyaktig dette og milde moses dette var noe annet. Jeg kjente fort etter noen få minutter at dette var helt annerledes enn hva vi gjorde tidligere denne kvelden. Kroppen min var fort i ett med senga og jeg hadde ikke sjanse på å bevege meg noe som helst sted. Hadde en sterk euforisk følelse pulserende igjennom ben og kropp mens jeg lå under den varme dyna. Adventure Time ble nesten som en 5D opplevelse, der jeg fysisk følte handlinger som ble gjort på tv’en i kroppen. Alle følelsene var generelt positive og ketaminen nærmest «slettet» angsten min for å få en overveldende intens opplevelse.

Vi fikk veldig lyst til å se på litt Our Planet, noe jeg i etterkant er glad for. Husker en scene der et tre falt og alle bladene traff bakken. Når dette skjedde føltes det ut som hele kroppen min var i ett med dette treet og fikk en så ekstrem euforisk og morsom følelse når treet traff bakken. Var som å kjenne at jeg falt samtidig som jeg kjente bladene bare skilte meg innvendig. En sykt morsom effekt. Vil anbefale Our Planet til alle som velger å se på tv under ketamin rus. Spoler vi enda en ca. 20-30 minutter fremover velger vi alle å innta en tilsvarende linje som sist, ettersom alle var komfortable og i denne settingen var det ikke mye som kunne gå galt i våre øyne. Vi gjør dette og ting blir bare mer og mer rart, selv om det ikke “bikker” helt over til noe full-on psykedelisk opplevelse. Etter denne linja ble bare våre nåværende effekter mer forsterket og jeg merket for første gang at jeg fikk visuals. Selve synspunktet mitt endret seg over til en høyere FOV (Field of view). Om du har spilt Counter-Strike og modifisert FOV’en før, så fortstår du akkurat hva jeg mener. Dette var drit kult og bare slappet fullstendig av. Kvelden gikk gradvis over og brått våknet vi dagen etter uten noe snev av nedtur eller rus bruk fra kvelden før.

Oppsummering DAG 1:

Min oppsummering og vurdering fra dag 1 er at jeg selv ville gått en smule hardere til verks på de første linjene. Å ta flere men mindre linjer virket som en dårlig strategi fordi vi aldri kom til det punktet vi virkelig ønsket å treffe, men kan i retrospekt sies å være det lureste med tanke på at dette var nytt til alle oss. Jeg merket at en større linje med mindre repetitive intervaller var det mest effektive for vår del. En annen ting jeg la merke til var at alle negative baktanker og angst for å prøve noe nytt ble helt glemt så fort man var påvirket. Du glemmer rett og slett at du grua deg.



DAG 2:

Dag 2 starter på samme måte som dag 1 avsluttet, men vi spoler til kveldingen ettersom resten av dagen er kjedelig om du ikke ønsker høre om hva jeg kjøpte på klesbutikken. I dag skulle vi nemlig ut. Vi hadde fått tak i en ecstasy pille hver og var klare til å danse hele natten til noe god elektronisk musikk. Vi hadde nemlig forstått det slik at ketamin hjelper på å fjerne nedturen / comedown fra MDMA. Vi tok dette som en god sjanse til å faktisk få testet ut denne teorien i praksis. Vi alle hadde hatt en god del måneder siden sist MDMA tur, ettersom dette er JÆVLIG VIKTIG. Mener det, det er jævlig viktig.

Vorspiel starter ved 20:00 tiden og vi drikker alle 2-3 øl før vi drar til stedet vi hadde planlagt å dra. Ølen var mer for det sosiale sin del ettersom vi var med folk som også skulle bare drikke denne kvelden. Alkohol er generelt ikke den beste kombinasjonen med ecstasy men i små mengder har jeg opplevd at det kan virke bra for å minske “trykket” under oppturen. Men husk å holde deg hydrert om du velger denne fremgangsmåten. Når vi endelig inntar utestedet ventet vi en 30 minutter før vi tok alle hver vår lille pille. Bassen og musikken ristet bokstaveligtalt i hele kroppen vår og vi gledet oss som noen sopper til å komme opp. Lars hadde en ordentlig røff opptur og endte med å stå som en høytrykkspyler utenfor, men gikk heldigvis over på kort tid. Veldig snille og respektfulle vektere på stedet som ikke lot seg merke av det. Når MDMA’en kom kriblende inn så var det ikke mye annet å gjøre enn å stå ute på det dansegulvet og NYTE hvert eneste sekund. Vi danset og danset til natten begynte bikke 3-4 tiden. Musikken var helt crazy og vi elsket hvert eneste sekund. Vi hadde planlagt å ta ketaminen vi hadde med hos en kompis så fort vi var ferdig på utestedet, ettersom vår første opplevelse med ketamin viste oss at det kan fort vekk bli problematikk med musklene i kroppen og evnen til å bevege seg som et normalt menneske. Vi ønsket egentlig ikke å risikere kvelden ved å innta unødvendig store doser av forskjellige rusmidler inne på utestedet.

På veien tok vi en stor joint og alle var ganske godt på vei til å bli både fysisk og psykisk skada i noen timer. Når vi kommer frem til leiligheten til en annen kompis som var med, så liner vi med en gang opp. Vi har nå i våre øyne litt mer erfaring med ketamin, så vi velger dermed kjøre en liners på hver som kan ligne et sted mellom 50-70 mg. Kanskje mer eller mindre, husker ikke helt. Jeg, Lars, Mons og to andre kompiser som jeg kan kalle for Simen og Tom inntar en linje hver i et ganske raskt tempo. Vi slenger oss nedpå sofaen og slår på Our Planet. Vi var ikke helt forberedt på hvordan dette skulle treffe oss i denne sinnstilstanden, men det traff oss noe så jævlig. Alle gutta ble slengt totalt inn i en ny rus og tok ikke mer enn 10-15 minutter før alle loka rundt som noen skada unger. Vi bare helt i en annen verden og ting var helt forvirrende. Jeg syntes det var veldig avslappende og samtidig bare helt merkelig.

Visuals kom ganske mye sterkere denne gangen, blant annet når jeg skulle sjekke mobilen så “warpet” den i flere retninger og skjermen var usedvanlig pikselert. Selve minnet mitt er ganske groggy fra hele kvelden, men taxituren hjem var sykt morsom. Når vi kjørte i svinger så føltes det ikke ut som bilen svinget, men at bilen alltid sto konstant i en retning selv om vi svingte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette engang, men var som bilen kjørte rett frem selv om vi var midt i en sving. Vi hadde lagt igjen restene i leiligheten min, så vi inntok ikke noe mer før vi var hjemme. Klokken bikket 5-6 tiden og vi linet opp noe jeg kan tro var nærmere 80-90mg linjer. Vi inntok dette etter igjen en ny joint og la oss ned i sengen. Nå var vi helt på bærtur. Jeg trodde seriøst tv’en hadde blitt til en 100 tommers flatskjerm der hvor jeg kunne se inn i tv’en som et vindu. For info var det Adventure Time som ble avspilt på tv’en og jeg aner ikke hvordan jeg skal starte forklare hvordan jeg oppfattet det hele. Selve animasjonsstilen ble helt forandret og ting ga virkelig ingen mening. Jeg følte at serien hadde fått et helt nytt perspektiv og jeg hadde på dette tidspunktet mistet evnen til å vite om tv’en var så stor som den var eller ikke. Jeg husker ikke mye mer enn at jeg koste meg helt ekstremt mye og at dette virkelig var en god avslutning på kvelden. Skulle gjerne fortalt mer om slutten av kvelden – men vi alle pæsa ut ganske så kort tid etter.

Oppsummering DAG 2:

Kan starte oppsummeringen av dag 2 til å bekrefte at ketamin fjernet nedturen fra MDMA totalt. Jeg regelrett glemte helt at jeg hadde tatt noe annet enn ketamin og tenkte ikke et sekund på enten nedtur eller om jeg ville få problemer med å sove i etterkant. Ketamin er faktisk meget morsomt og har en veldig digg rus. Jeg vil nok aldri ta en MDMA tur igjen uten å ha litt ketamin tilgjengelig for å få av edgen på nedturen. Alt i alt en veldig morsom helg som var vel verdt det hele. Jeg syntes ketamin har potensiale for å bli vanedannende akkurat av grunnen til at det “avslutter” kvelden på en helt fantastisk måte i øyne. Om ketamin hadde kostet like mye her som i England, ville jeg nok selv ha brukt dette litt mer enn jeg selv ønsker å tenke på. Hvis du ønsker prøve ketamin selv så ville jeg ha vært forsiktig med å kjøpe av folk du ikke stoler på, ettersom dette blir ofte blandet ut eller solgt som andre ting.



Takk for at du leste - håper folk syntes historien var kul. Skulle gjerne ønske at jeg fikk litt mer trippy opplevelser som andre her inne på forumet, men får duge for denne gang. Kritikk er selvfølgelig velkommen!

Hvis du føler slutten ble litt rushet er det fordi jeg begynner bli dritt lei av å skrive. Peace.
Sist endret av Emilher1; 25. oktober 2022 kl. 19:58.
hippie in the making
kong1avkutoppen's Avatar
16 1
Takk! Har tenkt mye på å prøve selv! hadde muligheten for et par dager siden men jeg var mega-stein fra før og lurte på om det var så ekstrem god ide så samlet opp en del angst av det og bæda litt på hasjen, tror du det hadde blitt bedre eller verre med ket? syntes du det er en syk come up? har slit mye med både lsd og mdma comeup. og hvor avhengig føler du at du er?
Squanchy
Emilher1's Avatar
Trådstarter
Sitat av kong1avkutoppen Vis innlegg
Takk! Har tenkt mye på å prøve selv! hadde muligheten for et par dager siden men jeg var mega-stein fra før og lurte på om det var så ekstrem god ide så samlet opp en del angst av det og bæda litt på hasjen, tror du det hadde blitt bedre eller verre med ket? syntes du det er en syk come up? har slit mye med både lsd og mdma comeup. og hvor avhengig føler du at du er?
Vis hele sitatet...

Er nesten ingen comeup etter hva jeg og gutta erfarte. Angsten du bygger opp i forveien forsvinner VELDIG fort hehe. Bare ikke ikke gå helt crazy på første linja. Comeup på lsd og xtc er noe helt annet.

Hva mente du med hvor avhengig jeg føler meg? Er ikke avhengig av ketamin.
hippie in the making
kong1avkutoppen's Avatar
16 1
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Er nesten ingen comeup etter hva jeg og gutta erfarte. Angsten du bygger opp i forveien forsvinner VELDIG fort hehe. Bare ikke ikke gå helt crazy på første linja. Comeup på lsd og xtc er noe helt annet.

Hva mente du med hvor avhengig jeg føler meg? Er ikke avhengig av ketamin.
Vis hele sitatet...
Tenkte bare litt på hvordan "suget" føles. Altså har du et sug? En lyst liksom til å fortsette? Har hørt en del om folk som har tatt alt for mange linjer og bare glemmer hva de har konsumert og blir mentalt avhengig av det. er det eneste jeg er redd for egentlig. Har du forresten lyst til å K-hole? eller er dette noe du ønsker å unngå med dine doser?
Squanchy
Emilher1's Avatar
Trådstarter
Sitat av kong1avkutoppen Vis innlegg
Tenkte bare litt på hvordan "suget" føles. Altså har du et sug? En lyst liksom til å fortsette? Har hørt en del om folk som har tatt alt for mange linjer og bare glemmer hva de har konsumert og blir mentalt avhengig av det. er det eneste jeg er redd for egentlig. Har du forresten lyst til å K-hole? eller er dette noe du ønsker å unngå med dine doser?
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen sug til å ta ketamin igjen sånn direkte, men at jeg syntes selve opplevelsen var drit fet og noe jeg kunne med glede gjort igjen føler jeg på. Men kan se for meg at ved hyppig langvarig bruk kan skape vanedanninger som andre rusmidler også skaper.

Det du nevner om at folk glemmer hva de har konsumert klarer jeg ikke helt å forestille meg, men er nok fullt mulig hvis du konsumerer store mengder. Opplevde ikke dette selv, så aner virkelig ikke.

K-hole har jeg ingen ønsker om å oppnå nå. Dette er for erfarne doods som faktisk har peiling på hva dem driver med. Jeg vet at dette kan være en ekstremt skummel og merkelig opplevelse, noe jeg ikke er interessert i å prøve ut. Jeg har ikke god nok erfaring med psykedelika eller ketamin generelt til å begi med ut på en ego-drepende trip.
hippie in the making
kong1avkutoppen's Avatar
16 1
Takk for svar! Jeg gleder meg til å prøve.