Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1161
Jeg blir ikke helt klok på dette med poste restante til Strømstad.

Navn Navnesen
Poste restante
452 01 Strömstad

Noen skriver at da havner det på vanlig postkontor, mens andre skriver at det havner hos Postens Företagscenter i Prästängsvägen.

Andre steder jeg leser Prästnäsvägen må det sendes med PostNord (som da er pakketjeneste?), og at det da MÅ sendes med sporing, til tross for at det står på PostNord sine sider at forsendelser med sporing oppbevares i 14 dager og uten sporing i 30 dager.

Om det bare er til å bruke nevnte oppsett og hente på et postkontor, hvorfor eksisterer da i det hele tatt betalingstjenesten posterestante.no?

Jeg har lest gjennom et utall tråder på flere forum, men jeg finner ingen fasit?

Hjelp, haster 😂
Her er stedene du kan sende til poste restante:

https://www.postnord.se/siteassets/1...ige-250201.pdf

I Strømstad så kommer det til terminalen i prestengveien ja. Husk pass.
Det er jo Postnord som er posten i Sverige.
Husk at de samarbeider med tollen. De sender over lister med "norske" kunder ofte. Et pakka ulovlig ta visse forhåndsregler. Feks ikke parker rett utenfor stedet med bilen man skal krysse grensa med osv. Mange mange har driti seg ut på Strømstad restante.
Jeg har personlig brukt denne siden (https://posterestantestromstad.no/), og da får du et firma og en adresse du skal sende til og det var relativt enkel og smertefri prosess. Det ligger sentralt i Strømstad, bare registrer deg og følg instruksjonen.

"Ved registreringen vil du motta ett unikt kunde ID som skal brukes i stedet for ditt navn og etternavn. Mottakeren av bestillingen vil være PR Strømstad AB og ditt unike kunde ID skal skrives i etternavnfeltet. Send oss gjerne epost når du har gjennomført bestillingen, da vet vi at du venter en pakke!"

Det havner ikke på postkontoret, men et lite kontor i Karlsgatan.
Sist endret av Antonym; 9. mai 2025 kl. 14:26.
Trådstarter
15 0
Sitat av Fashen Vis innlegg
Husk at de samarbeider med tollen. De sender over lister med "norske" kunder ofte. Et pakka ulovlig ta visse forhåndsregler. Feks ikke parker rett utenfor stedet med bilen man skal krysse grensa med osv. Mange mange har driti seg ut på Strømstad restante.
Vis hele sitatet...
Har du eksempler her på forumet, hvor folk har fått problemer?

Hvor ellers hører man om mange som får problemer, når folk gjerne ikke forteller at de dyrker?

Hjelper litt, men ikke så mye å parkere lengre unna, så lenge de har navnet ditt...

Sitat av Antonym Vis innlegg
Jeg har personlig brukt denne siden (https://posterestantestromstad.no/), og da får du et firma og en adresse du skal sende til og det var relativt enkel og smertefri prosess. Det ligger sentralt i Strømstad, bare registrer deg og følg instruksjonen.

"Ved registreringen vil du motta ett unikt kunde ID som skal brukes i stedet for ditt navn og etternavn. Mottakeren av bestillingen vil være PR Strømstad AB og ditt unike kunde ID skal skrives i etternavnfeltet. Send oss gjerne epost når du har gjennomført bestillingen, da vet vi at du venter en pakke!"

Det havner ikke på postkontoret, men et lite kontor i Karlsgatan.
Vis hele sitatet...
Det er nok fort verdt litt kroner å få kunde ID ja 👍
Sist endret av HalfdanSylte; 10. mai 2025 kl. 01:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er flere eksempler her og på bolebørsen.

Veldig få nordmenn har en legitim grunn til bruke poste restante i nabolandet.

Gjøres det er det ofte pga 1:ulovlig innhold 2:mva og toll unndragelse. Derfor er tollen og de veldig klar over at det misbrukes så man blir ofte stoppet. (Dette har jeg også sett på div hobby forumer også pga mva osv)

Du ekke første som har ideen hente der. Det funka smertefritt for 20 år siden. Begynte bli mye mye verre rundt 07-08 nå er det omtrent håpløst.
Sist endret av Fashen; 10. mai 2025 kl. 08:02.
Trådstarter
15 0
Er det snakk om ting som er ulovlige i Sverige da, eller cannabisfrø også?

Trur svensk toll driter en lang marsj i om nordmenn handler på nett til sverige for å spare mva, med mindre norsk toll hadde betalt for det.. så er det vel også lov å ta med seg varer hjem for 6ish tusen?