Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2070
Hva gjør dere når dere blir tett I nesen?

Har sniffet subutex i ca 8 mnd straight nå og de siste 4 mnd har nesen min begynt å si nok. Er konstant tett, begynte å bruke nesedråper for å ihvertfall få puste men sluttet etter legen min sa at jeg kunne få nekrose av det etter at jeg var innom henne (hun vet ingenting om subben)

Jeg hat kjøpt noe Saltvann skyll for å rense men føler jo mer greier jeg putter opp i nesen, jo verre blir det.

Klarer ikke å legge subben under tungen for jeg får så ekstremt lite utbytte av det da at jeg blir dårlig etter 3-4 timer, har også prøvd å "boofe" uten at det var noe suksess.

Er så ille nå at jeg leker med tanken på å begynte å skyte ( Har ikke injisert på over 20 år) og tanken på det får meg til å gremmes, men jeg ser ingen annen råd snart.

Please ingen moral preken, er kun ute etter om noen har noen gode råd om hva man kan bruke som lindrer/hjelper
Sist endret av Junkhead; 6. mai 2025 kl. 19:31.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Over 90% av pillen er fyllstoffer og stabilisatorer.

Du sniffer for det meste i deg ting som er beregnet for å fordøyes i magen, laktosemonohydrat, mannitol (E421), maisstivelse, povidon, sitronsyre (E472c), natriumsitrat (E331) og magnesiumstearat. Når du drar dette opp i nesa så irriteres den.

Du kan prøve å skylle oftere, men du ender vel opp med å skylle vekk noe av virkemidlet og.

Det er dessverre ingen "quick fix" å gjøre, annet enn å innta stoffet på annen måte eller å redusere hyppigheten på doseringene dine så nesa og sinusene får reparert seg før neste dose. Det kan ta et par dager for alt jeg vet dessverre.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Over 90% av pillen er fyllstoffer og stabilisatorer.

Du sniffer for det meste i deg ting som er beregnet for å fordøyes i magen, laktosemonohydrat, mannitol (E421), maisstivelse, povidon, sitronsyre (E472c), natriumsitrat (E331) og magnesiumstearat. Når du drar dette opp i nesa så irriteres den.

Du kan prøve å skylle oftere, men du ender vel opp med å skylle vekk noe av virkemidlet og.

Det er dessverre ingen "quick fix" å gjøre, annet enn å innta stoffet på annen måte eller å redusere hyppigheten på doseringene dine så nesa og sinusene får reparert seg før neste dose. Det kan ta et par dager for alt jeg vet dessverre.
Vis hele sitatet...
Subutex er ment for å taes opp under tungen ikke i magen, men er nok fyllstoffer i for det, dog kanskje ikke så mye eller samme type som i subutex
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hva gjør man hvis man spiser så mye at man er dau? Man dør og blir dau. Altså her er det kroppen som fysisk sier stopp ved at cellene dør av det du driver med (nekrose som endestasjon tilsier dette). Livsstilen er ikke forenlig med livet selv, det er en dødsstil; en måte å dø på eller å bevege seg i den retningen. Alternativene er å spise og injisere sakene dine, sprøyter er jo også da en vei til å drepe kroppen sin på ulike måter.

Pulver i nesa etser opp og dreper cellene der, og uten tid til å hente seg inn igjen, vil sårene bare bli verre i størrelsen, men også "skitnere" og mer belemret med mikroorganismer

Selv i et liv med knallhardt, ukurerbar avhengighet, så må man forsøke å regulere seg selv i retning pauser, toleransetap, alternering av virkestoff og inntaksmetoder. Å vente litt med dosering, å ha en lav-bruk dag. Ikke for moralens skyld, men for å kroppslig kunne opprettholde bruken uten å bli helt vræket. Slik at man øh, kan fortsette så lenge som mulig?

I forhold til skaden du har fått så er det å få jevn behandling av den, altså sårrens, og vedlikehold av gode forholde for at sårene gror og at normal funksjon kommer tilbake.

I den grad du kan behandle dette selv, bør du få tips av lege eller sykepleier til hva slags sårrens du bør bruke. Ellers vil det å være ute og å få mye luft inn i nesa hjelpe området å holde seg tørt og lite bakterielt. God søvn vil tilhjelpe sårheling.

Ville kanskje sett på stoffer du kan bruke istedenfor sub i rompa, dette kan jeg nada om
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mai 2025 kl. 20:20.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hva gjør man hvis man spiser så mye at man er dau? Man dør og blir dau. Altså her er det kroppen som fysisk sier stopp ved at cellene dør av det du driver med (nekrose som endestasjon tilsier dette). Livsstilen er ikke forenlig med livet selv, det er en dødsstil; en måte å dø på eller å bevege seg i den retningen. Alternativene er å spise og injisere sakene dine, sprøyter er jo også da en vei til å drepe kroppen sin på ulike måter.

Pulver i nesa etser opp og dreper cellene der, og uten tid til å hente seg inn igjen, vil sårene bare bli verre i størrelsen, men også "skitnere" og mer belemret med mikroorganismer

Selv i et liv med knallhardt, ukurerbar avhengighet, så må man forsøke å regulere seg selv i retning pauser, toleransetap, alternering av virkestoff og inntaksmetoder. Å vente litt med dosering, å ha en lav-bruk dag. Ikke for moralens skyld, men for å kroppslig kunne opprettholde bruken uten å bli helt vræket. Slik at man øh, kan fortsette så lenge som mulig?

I forhold til skaden du har fått så er det å få jevn behandling av den, altså sårrens, og vedlikehold av gode forholde for at sårene gror og at normal funksjon kommer tilbake.

I den grad du kan behandle dette selv, bør du få tips av lege eller sykepleier til hva slags sårrens du bør bruke. Ellers vil det å være ute og å få mye luft inn i nesa hjelpe området å holde seg tørt og lite bakterielt. God søvn vil tilhjelpe sårheling.

Ville kanskje sett på stoffer du kan bruke istedenfor sub i rompa, dette kan jeg nada om
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke lenge siden legen så meg opp i nesen og jeg har verken sår eller nekrose. Det er kun litt "irritert" oppi der sa legen. Så ille er det heldigvis ikke blitt enda. Det med nekrose var det faktisk legen som sa at man kan få av å bruke nesedråper eller spray over lengre tid.

Jeg forstår at du gjerne vil dra dette over i et filosofisk hjørnet der jeg "dreper" meg selv. Men det er hundre ganger mer farlig å injisere enn det er å sniffe, det er fakta.

Men jeg har kommet så langt at jeg ikke klarer å stå I avhold lenge nok til å la nesen få en skikkelig pause. Skulle gjerne gått over på oral morfin feks, men det er alt for dyrt. Subutex må være det billigste rusmiddel som finnes sånn sett. Men noe må jo gjøres det skjønner jeg også. Problemet mitt er at jeg lever et såpass straight og oppegående liv til daglig at jeg hverken kan eller vil oppsøke hjelp av offentlige instanser for mitt problem, for jeg har ikke råd til å miste alt jeg mister dersom jeg blir stemplet rusavhengig av helsevesenet nok en gang.

Men ja, ingen som har noen kjerringråd? Noe som helst som kan forbygge tett og irritert nese?
Sist endret av Junkhead; 6. mai 2025 kl. 20:35.
En irritert nesegang vil bli mer irritert om du fortsetter å utsette den for mer av det som irriterer.
Om det lar seg boofe og du ikke får noen effekt av det, så kan det hende du kjører det for langt inn. 2-3cm inn er nok til å ramme der du har best opptak.
Utover det så er det ikke så mye annet å gjøre enn å skylde med sterilt saltvann som du snorter gjennom, eller bruker et såkalt nesehorn
Otrivin nesespray. Men det suger å bli avhengig av.
Et tips før boofing - rens før du gjør det. Enten om det er å drite, eller optimalt å skylle ut først. Slimet som er i tarmen naturlig, hindrer opptaket. Hvis du skyller først, forsvinner noe av det og du får bedre opptak.
Du kan forsøke å bruke nesespray ment mot allergisk rhinitt, slik som f.eks. pollenallergi. De inneholder kortikosteroider og skal være betennelsedempende. Kan være at disse hjelper mot irritasjonen i nesen din. Men som flere påpeker her er nok det beste å ta en liten pause, og la nesen få reparere seg selv.
https://www.vitusapotek.no/smerte%2c...210ml/p/817200

Eller lignende etter bruk... Hjelper å fjerner rester og smører nesen..
Sitat av Junkhead Vis innlegg
Hva gjør dere når dere blir tett I nesen?

Har sniffet subutex i ca 8 mnd straight nå og de siste 4 mnd har nesen min begynt å si nok. Er konstant tett, begynte å bruke nesedråper for å ihvertfall få puste men sluttet etter legen min sa at jeg kunne få nekrose av det etter at jeg var innom henne (hun vet ingenting om subben)

Jeg hat kjøpt noe Saltvann skyll for å rense men føler jo mer greier jeg putter opp i nesen, jo verre blir det.

Klarer ikke å legge subben under tungen for jeg får så ekstremt lite utbytte av det da at jeg blir dårlig etter 3-4 timer, har også prøvd å "boofe" uten at det var noe suksess.

Er så ille nå at jeg leker med tanken på å begynte å skyte ( Har ikke injisert på over 20 år) og tanken på det får meg til å gremmes, men jeg ser ingen annen råd snart.

Please ingen moral preken, er kun ute etter om noen har noen gode råd om hva man kan bruke som lindrer/hjelper
Vis hele sitatet...
Det er ikke selve Subutex som er skadelig for nesen din, men all dritten som er blandet i tablettene, noe som blir påpekt over her.
Hvilke andre plager har du enn at det er "ekstremt tett" som du sier her? Har du mye smerter, neseblødning og andre typiske symptomer?

Hver gang du snorter en sånn tablett gjør du vondt verre, men dette er du klar over og flaks det "bare" er snakk om Subutex og ikke for eksempel kokain med tanke på bekymring om nekrose. Du må rett og slett bare ta en pause, nesen heles relativt raskt og den vil være i orden igjen etter mellom 1-2ukers tid.

Hvis du skulle få nekrose av dette, da spesielt i neseskilleveggen som er mye bestående av brusk så er dette irreversibelt i de fleste tilfeller. Hvis et hull oppstår på innsiden av nesen din så vil det høres ut som du snakker gjennom en klarinett, saksofon eller en fløyte. Og det er vel noe de færreste vil res ut som når vi snakker.

Selvom du sikkert ikke får samme rushet å bruke Subutex til inntaksmåten det er designet for, så slipper du å høres ut som et helt orkester når du snakker eller puster. Prøvd hvertfall å kutte ned annenhver dag, det må være bedre enn ingenting.

Beste og smarteste samt åpenbare er å gi nesen en liten ferie på si 2 uker. Oppretthold en god hygiene der du flere ganger daglig bruker saltvann, otrivin og bare vanlig vann. Når du har gjennomført det å vil fortsette å snorte så er det individuelt hvor mye akkurat din nese tåler, så her er det bare å prøve seg frem så du slipper å gå igjennom det samme.

Fra revolver til spøk så var jeg for en 12-13 år siden storforbruker av kokain, og det oppstod et hull. Folk jeg kjente skjønte ikke det var meg de snakket med over telefon siden stemmen var såpass forandret, og jeg hørtes mindre idiot ut å holde meg for selve nesen når jeg snakket med folk. Hadde heldigvis vett nok til å taste inn håndkleet før det var for sent og lever i dag med en normal og oppegående nese og stemme

Sitat av eRixn Vis innlegg
Otrivin nesespray. Men det suger å bli avhengig av.
Vis hele sitatet...
Nja... Jeg tror Subutex er hakket verre når det kommer til avhengighet...
Sist endret av C_ban@CnO; 8. mai 2025 kl. 13:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av C_ban@CnO Vis innlegg
Det er ikke selve Subutex som er skadelig for nesen din, men all dritten som er blandet i tablettene, noe som blir påpekt over her.
Hvilke andre plager har du enn at det er "ekstremt tett" som du sier her? Har du mye smerter, neseblødning og andre typiske symptomer?

Hver gang du snorter en sånn tablett gjør du vondt verre, men dette er du klar over og flaks det "bare" er snakk om Subutex og ikke for eksempel kokain med tanke på bekymring om nekrose. Du må rett og slett bare ta en pause, nesen heles relativt raskt og den vil være i orden igjen etter mellom 1-2ukers tid.

Hvis du skulle få nekrose av dette, da spesielt i neseskilleveggen som er mye bestående av brusk så er dette irreversibelt i de fleste tilfeller. Hvis et hull oppstår på innsiden av nesen din så vil det høres ut som du snakker gjennom en klarinett, saksofon eller en fløyte. Og det er vel noe de færreste vil res ut som når vi snakker.

Selvom du sikkert ikke får samme rushet å bruke Subutex til inntaksmåten det er designet for, så slipper du å høres ut som et helt orkester når du snakker eller puster. Prøvd hvertfall å kutte ned annenhver dag, det må være bedre enn ingenting.

Beste og smarteste samt åpenbare er å gi nesen en liten ferie på si 2 uker. Oppretthold en god hygiene der du flere ganger daglig bruker saltvann, otrivin og bare vanlig vann. Når du har gjennomført det å vil fortsette å snorte så er det individuelt hvor mye akkurat din nese tåler, så her er det bare å prøve seg frem så du slipper å gå igjennom det samme.

Fra revolver til spøk så var jeg for en 12-13 år siden storforbruker av kokain, og det oppstod et hull. Folk jeg kjente skjønte ikke det var meg de snakket med over telefon siden stemmen var såpass forandret, og jeg hørtes mindre idiot ut å holde meg for selve nesen når jeg snakket med folk. Hadde heldigvis vett nok til å taste inn håndkleet før det var for sent og lever i dag med en normal og oppegående nese og stemme

Nja... Jeg tror Subutex er hakket verre når det kommer til avhengighet...
Vis hele sitatet...

Takk for svar til deg og dere andre over. Har faktisk prøvd den saltvannsløsningen over og vanlig saltvannsdråper, men av en eller annen grunn så hjelper det ikke, jeg blir bare tettere. Jeg har ikke blødninger e.l. Har kun vært klart snott men de siste dagene har det blit verre og er mer grønt, ned tiltagende smerter i nesen og oppover i bihulene. Ja jeg kjenner nesen skriker etter en pause og idag prøver jeg igjen å ta under tungen for jeg kjenner seriøst at jeg fikser ikke tanken på å ta noe opp i nesen. Jeg "sprakk" på nesedråper igår for jeg orket ikke tanken på en natt med å puste med munnen åpen for da blir jeg så sår i halsen.

Jeg skal ikke gi opp "boofing" helt enda for jeg har et vagt minne for 18 år siden da jeg fikk meget god effekt av det. Da traff jeg vel "riktig"

Uansett så er jeg så drittlei dette at jeg vil bare av nå.

Ble bøffet for nesten 3000, i subutex I går etter min faste kontakt sa "no more" så nå er jeg så fitte lei av dette. Er seriøst BARE dritt med den subben nå, ingen god følelse eller noe.

Problemet med å ta under tungen som jeg har gjort litt for en stund tilbake, av samme årsak er at jeg rett pf slett blir ikke frisk, jeg få så minimal effekt av det (typ får ikke mindre pupiller engang) og jeg begynner å få abstinens symptomer relativt kjapt. Men jeg klarte å lide meg gjennom det for en stund siden, nesen ble ikke bra men bedre, akkurat nå er den nye verre. Og å gå rundt å være tett I 5 mnd som jeg har gjort nå, er en egen form for tortur.

Jeg kan på ingen som helst måte bruke Otrivin, det hat jeg ikke kunnet siden jeg var 16, for da blir jeg bare tettere. Jeg kan til nøds bruke nesedråper når jeg er forkjølet. Men det gjør alt verre og idag verker jeg i nesen etter nesedråper i går.

Nei fy faen. Ny påminnelse om at rus alltid ender opp i dritt og faenskap Uansett hvor forsiktig og kontroll man tror man har

Jeg må vel bare innstille meg på å være halvdårlig fremover, for jeg kjenner virkelig at fysisk så orker jeg ikke tanken på noe mer oppi nesen nå. Og er noe med å stoppe mens leken er god før jeg ender opp med kronisk bihulebetennelse eller nekrose
Sist endret av Junkhead; 9. mai 2025 kl. 12:36.
Noe som hjalp veldig godt på meg etter flere år med storting av sibutex er nesespray jeg fikk på resept den heter Mometasone Sandoz nesespray å har hjulpet helt supert. Endelig får jeg puste gjennom nesanår jeg ligger nede . Er på blå resept
Sitat av Anita83 Vis innlegg
Noe som hjalp veldig godt på meg etter flere år med storting av sibutex er nesespray jeg fikk på resept den heter Mometasone Sandoz nesespray å har hjulpet helt supert. Endelig får jeg puste gjennom nesanår jeg ligger nede . Er på blå resept
Vis hele sitatet...
Takk for tips, skal sjekke det ut

Vis hele sitatet...
Forresten måtte du bruke den lenge før den gav effekt eller kom den med en gang?
Sist endret av Junkhead; 9. mai 2025 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ga nettopp en spray til en kompis å på han funka det ganske raskt altså kun etter en dag. På meg selv husker jeg ikke. Men det funker jeg bruker den morgen og kveld og har ikke problemer med nesa lenger selvom jeg fortsetter og snorte sub

Har lyst til å begynne og ta under tunga igjen da. Men må man opp i dose da?
Sist endret av Anita83; 10. mai 2025 kl. 10:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Jeg ga nettopp en spray til en kompis å på han funka det ganske raskt altså kun etter en dag. På meg selv husker jeg ikke. Men det funker jeg bruker den morgen og kveld og har ikke problemer med nesa lenger selvom jeg fortsetter og snorte sub

Har lyst til å begynne og ta under tunga igjen da. Men må man opp i dose da?
Vis hele sitatet...
Skjønner, skal spørre legen om denne ASAP. Siden jeg skal trappe ned hadde der vært gull og kunne snorte for jo, under tungen er det mindre oppdagelse av virkestoff enn i nesen

Har forresten sendt deg en PM for å få nærmere infor
Sist endret av Junkhead; 10. mai 2025 kl. 12:38.
Har du prøvd buvidal? injiseres en gang hver3-4 uke, samma virkemiddel som i subutex, bare at det er depot.
Sist endret av Buzzin; 11. mai 2025 kl. 20:04.