Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2456
Noen som kjenner til tilfeller hvor svenske myndigheter sannsynligvis har tipset norske myndigheter, til tross for at frø er lovlige i Sverige?

Etter hva jeg googler meg frem til, har flere svensker opplevd å få politiet på døren 3 mnd etter at de lovlige frøene gikk gjennom tollen.

Tenker du trenger ikke ha et så veldig uvanlig navn for at norsk politi skal klare å single deg ut om du allerede står i registeret.
Har henta i sverige å tatt med over grensa flere ganger. Tror ikke de bruker mye ressurser fra svensk side til å koble på norsk politi pga noen frø.
Sitat av Hubbabubbis Vis innlegg
Noen som kjenner til tilfeller hvor svenske myndigheter sannsynligvis har tipset norske myndigheter, til tross for at frø er lovlige i Sverige?

Etter hva jeg googler meg frem til, har flere svensker opplevd å få politiet på døren 3 mnd etter at de lovlige frøene gikk gjennom tollen.

Tenker du trenger ikke ha et så veldig uvanlig navn for at norsk politi skal klare å single deg ut om du allerede står i registeret.
Vis hele sitatet...
Regner med du skal kjøre og hente dem, siden du bestiller poste restante til Sverige? Da er det jo ikke noe å bekymre seg for ift. til å få politiet på døren 3 måneder etterpå.

Er veldig lett å gjemme frø i en bil. Lukter narkohunder i det hele tatt cannabisfrø? Kan hende, men jeg tviler.

Vil påstå den beste løsningen er å bestille poste restante til Sverige og bare kjøre dem over grensa selv.
Nei, altså.. inn til Norge er nok lite stress, men om svensk toll kan finne på å tipse norsk toll, som igjen tipser norsk politi... og vipps 3 mnd senere...

Hadde ikke vært noe problem om en ikke må legitimere seg med pass for å hente ut forsendelsen...
Sitat av Hubbabubbis Vis innlegg
Nei, altså.. inn til Norge er nok lite stress, men om svensk toll kan finne på å tipse norsk toll, som igjen tipser norsk politi... og vipps 3 mnd senere...

Hadde ikke vært noe problem om en ikke må legitimere seg med pass for å hente ut forsendelsen...
Vis hele sitatet...
sjeldent skjedd ifra det jeg har hørt. få en kompis til hente for deg hvis du har noia eller vent alt fra 6mnd-1 år mange muligheter
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor stor er chancen for at bliver nuppet i tolden, hvis de er sendt privat fra dk?
En kompis bare bestilte selv på nett. Fikk politiet på døren da pakken ble stoppet, men han sa bare at han ikke visste noe om det. Siden hadde leverings garanti, så de sendte den igjen med en gang. Hørte aldri noe mer fra politiet, og fikk neste i postkasssen. Hadde ikke vært nervøs med frø i det hele tatt.
Sist endret av MegMenIkkeDeg; 1. januar 2025 kl. 22:42.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg fikk forrige innlegg slettet fordi jeg ikke tilførte noe ny info ved å spør etter updates..

Så da legger jeg ved link til en annen tråd som inneholder informasjon som spriker med det som fremkommer i denne tråden.

Noen sier poste restante er null stress, mens andre sier det er dødfødt..???

Gjelder frø, uten at det sikkert spiller så stor rolle..

https://freak.no/forum/showthread.php?t=345458
Er du her bare for å kverulere?

Poste Restante fungerer bare hvis avsender er svensk. Alt annet må gjennom den svenske tullen, akkurat som post til Noreg må gjennom norsk toll. Kanskje svensk toll ikke er så streng? Det er toll mellom landene også i EU, men de har kanskje andre regler. Og det kan du finne ut ved å google svensk toll.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Er du her bare for å kverulere?

Poste Restante fungerer bare hvis avsender er svensk. Alt annet må gjennom den svenske tullen, akkurat som post til Noreg må gjennom norsk toll. Kanskje svensk toll ikke er så streng? Det er toll mellom landene også i EU, men de har kanskje andre regler. Og det kan du finne ut ved å google svensk toll.
Vis hele sitatet...
Frø er lovlig i Sverige, så bare behold trusene på..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Frø er lovlig i Noreg også. Bare gå på Plantasjen og kjøp.
Vis hele sitatet...
Regner med du prøver å være kverrulerende selv her, men bare for å fjerne all tvil:

Lov om såvarer

§ 28.Frø med narkotiske stoffer
Det er forbudt å innføre eller omsette frø dersom frøet inneholder narkotiske stoffer, eller stammer fra plante som inneholder narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Halfdan: Om du leter etter et definitivt svar på om det er trygt å bestille tvilsomme varer til poste restante så er svaret rett å slett: kanskje.

Vi sitter ikke med noen total oversikt over hvor mange slike forsøk som ender med anmeldelse. Uansett vil det være litt sjansespill. Enten tør du ta risikoen eller så lar du være.

Gakkgakk2: slike enkle forsøk på "humor" blir bare støy og slettes ofte som innholdsløst innlegg.
Hvis cannabisfrø er lovlig i Sverige, hvorfor styre med poste restante? Kan du ikke bare dra over grensa og kjøpe det i en butikk?
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Hvis cannabisfrø er lovlig i Sverige, hvorfor styre med poste restante? Kan du ikke bare dra over grensa og kjøpe det i en butikk?
Vis hele sitatet...
Det er et godt spørsmål. For 10 år siden så kunne man kjøpe det over disk i Danmark. Går ut ifra at man fortsatt kan det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
er det ikke da lurere å blande frøa i en cashewnøttpose og så krysse grensen edru uten andre rusmidler i bilen, eller i kroppen? post over grenser er ikke anbefalt for de alller aller fleste ulovlige ting
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Halfdan: Om du leter etter et definitivt svar på om det er trygt å bestille tvilsomme varer til poste restante så er svaret rett å slett: kanskje.

Vi sitter ikke med noen total oversikt over hvor mange slike forsøk som ender med anmeldelse. Uansett vil det være litt sjansespill. Enten tør du ta risikoen eller så lar du være.

Gakkgakk2: slike enkle forsøk på "humor" blir bare støy og slettes ofte som innholdsløst innlegg.
Vis hele sitatet...
Nei, ingen sitter med en oversikt, naturligvis.. men siden poste restante alltid har vært standard svaret til alle spørsmål om frø her inne, tenkte jeg det ville være rimelig kjent for forumets faste brukere om det stadig dukket opp tråder med folk som var blitt tatt i ettertid, uten andre muligheter enn at svensk toll må ha tipset norsk politi.

Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kanskje bacon er bacon, men cannabis frø er så absolutt ikke cannabis frø.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
er det ikke da lurere å blande frøa i en cashewnøttpose og så krysse grensen edru uten andre rusmidler i bilen, eller i kroppen? post over grenser er ikke anbefalt for de alller aller fleste ulovlige ting
Vis hele sitatet...
Det er ikke grensekryssingen som er problemet.
Sist endret av HalfdanSylte; 12. mai 2025 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av HalfdanSylte Vis innlegg
Nei, ingen sitter med en oversikt, naturligvis.. men siden poste restante alltid har vært standard svaret til alle spørsmål om frø her inne, tenkte jeg det ville være rimelig kjent for forumets faste brukere om det stadig dukket opp tråder med folk som var blitt tatt i ettertid, uten andre muligheter enn at svensk toll må ha tipset norsk politi.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig standard svaret?

I min mening: nei.

Det finnes tonnevis av frøforhandlere som sender frø diskret i alt fra actionfigurer til bøker. Frø lukter ikke, er små og omtrent umulig å oppdage i røntgen etc. Så jeg skjønner ikke alt dette styret med Sverige og post restante.

Det er greit å gjøre ting nøyaktig og gjøre endel research, men om (unnskyld utrykket) du ikke har baller nok til å ta en egen avgjørelse og godta risikoen så kanskje du burde droppe hele prosjektet.

Det er i min mening mye viktigere å ha andre ting på stell: at man er en rolig og ryddig person. At naboene tror du er en vanlig person uten noe kobling til kriminelle nettverk etc.. rett å slett fremstå som streit i livet.
Sist endret av Dodecha; 12. mai 2025 kl. 15:23.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
og så fremstår det som dobbel risiko å først skulle fikse det post restante og så krysse grensen. da ville jeg heller bestilt frøene til norge eller hentet dem selv i sverige. vet ikke hvordan post restante går til helvete, når det går til helvete, men de det er da et navn involvert der også som enten blir flagget eller gjenstand for etterforskning. så når man har gjort det, skal man risikere grensepasseringen etterpå? da er det jo mest logisk å gjøre en av delene.

for meg blir det mest profesjonelle å utelate posten fullstendig, det er et "spor" i denne sammenhengen. Enten kommer man seg veldig ofte trygt over grensa med frø, eller ikke, men steg i forkant øker den totale risikoen