Hei, har i den siste tiden hatt helt forferdelig søvn etter at jeg sluttet på ruse meg på spesielt vyvanse og roet ned på røyking. de første månedene uten vyvanse sov jeg lett 12 timer i strekk, men nå i det siste har søvnen bare blitt helt på trynet.
jeg våkner hver 3 time, å må sove på nytt 3-4 ganger for å få "nok" søvn.
jeg sliter ikke i det hele tatt med innsovning, men disse syklusene på 3 timer består av masse drømmer (morsomme drømmer for det meste) etterfulgt av at jeg våkner skikkelig kåt og groggy/buzzy i kroppen.
hvis jeg legger meg kl 02-03, så våkner jeg rundt 06, rundt 09, også 12 tiden. jeg får aldri en hel sammenhengende natt med søvn.
har aldri hatt noe problem med dette tidligere. kun hatt problemer med innsovning før.
noen som har noe peiling på hva jeg burde gjøre? er dette noe som kommer av tidligere stimulant misbruk?
er så dritt lei dette søvnmønsteret, føler jeg ikke får nok dyp søvn og bare dypper inn i drømmeland.
tar imot alle tips eller erfaringer
jeg våkner hver 3 time, å må sove på nytt 3-4 ganger for å få "nok" søvn.
jeg sliter ikke i det hele tatt med innsovning, men disse syklusene på 3 timer består av masse drømmer (morsomme drømmer for det meste) etterfulgt av at jeg våkner skikkelig kåt og groggy/buzzy i kroppen.
hvis jeg legger meg kl 02-03, så våkner jeg rundt 06, rundt 09, også 12 tiden. jeg får aldri en hel sammenhengende natt med søvn.
- Har sluttet med daglig bruk av rusmidler
- Sluttet med Vyvanse for 4 måneder siden
- Bruker caffeinetabletter, men kun 600–800mg 12–14 timer før leggetid (har testet uten koffein, våkner fortsatt om natta)
- Har begynt å spise mye mer og bulke, veier nå 63kg (lå tidligere rundt 52–55kg)
- Generelt mindre stress og ingen merkbar angst
har aldri hatt noe problem med dette tidligere. kun hatt problemer med innsovning før.
noen som har noe peiling på hva jeg burde gjøre? er dette noe som kommer av tidligere stimulant misbruk?
er så dritt lei dette søvnmønsteret, føler jeg ikke får nok dyp søvn og bare dypper inn i drømmeland.
tar imot alle tips eller erfaringer