Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1039
Heisann, litt fortvilet og stressa nå, så vet ikke om jeg poster dette på riktig sted.

Har seg sånn at jeg har vært og hentet pc delene mine fra Komplett.no sitt pickup-point, og har begynt å sette ting sammen. Da jeg åpnet hovedkortet la jeg merke til at 3-4 pins var litt bøyd-aktig, men trodde det ikke hadde noe å si så jeg fortsatte å sette på alle de andre delene. Da jeg skrudde på pcen for en test-start kjører viftene først i 1-2 sekunder, for å så stoppe 1-2 sekunder og starte igjen. Ingen biip-lyd eller lignende (heller ikke noe bildet på skjermen) og en lampe på hovedkortet lyser "Cpu-LED" (rødt).

Har DETTE hovedkortet.

Hva skal jeg gjøre?
Har jeg gjort noe feil?
Går dette på garanti?

Takk for alle svar, ganske stressa her.

Skal legges til at disse pinsene var bøyd der CPU settes inn.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Personlig ville jeg vel enten anta en feil i CPU, PSU eller motherboard, mest sannsynlig PSU eller MoBoet.
Hvilke pins var bøyd? Og har du husket å koble til 8 pin CPU tilkobling?

Edit: hvis CPU pins var bøyd når du fikk det, er dette ett absolutt krav til ett nytt MoBo, kontakt Komplett, får håpe at CPU en din ikke døde.

(er på mobben, så så ikke det siste du skrev ^_^')
Hvis pinsa til cpu var bøyd ringer du komplett å ber om nytt kort. Det er en grunn til at disse pinnene sitter der 1 ødelagt er nok til å fucke ting forresten...
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Okay, har da sendt mail til komplett der jeg forklarer situasjonen. Kan også hende at jeg ikke har koblet til alle kabler som trengs for å få dette til å fungere, men det at pins til cpu-plassen på hovedkortet er bøyd tenkte jeg på som første synder.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Okay, har da sendt mail til komplett der jeg forklarer situasjonen. Kan også hende at jeg ikke har koblet til alle kabler som trengs for å få dette til å fungere, men det at pins til cpu-plassen på hovedkortet er bøyd tenkte jeg på som første synder.
Vis hele sitatet...
Du har koblet:
8-pins til cpu?
24-pins til hk?
2x6-pins til gpu?

I så fall burde du få bilde. Men med tanke på at det er 1155 små pinner skal det ikke mye til før noe fucker seg... Komplett er forresten trege med Mail, ring i morgen
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Du har koblet:
8-pins til cpu?
24-pins til hk?
2x6-pins til gpu?

I så fall burde du få bilde. Men med tanke på at det er 1155 små pinner skal det ikke mye til før noe fucker seg... Komplett er forresten trege med Mail, ring i morgen
Vis hele sitatet...
Har visst glemt 8-pins til cpu, alt som stod i var 2x6 pins til gpu og 24 pins til hk samt 4(?) til cpu fan, hva slags rolle spiller dette?
Sitat av Huztle Vis innlegg
Har visst glemt 8-pins til cpu, alt som stod i var 2x6 pins til gpu og 24 pins til hk samt 4(?) til cpu fan, hva slags rolle spiller dette?
Vis hele sitatet...
8-pin gir strøm til cpu, så den er kjekk å ha. 4-pins'n driver bare vifta, men du kommer ikke veldig langt uten den heller.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
8-pin gir strøm til cpu, så den er kjekk å ha. 4-pins'n driver bare vifta, men du kommer ikke veldig langt uten den heller.
Vis hele sitatet...
Okay, men regner med at hovedkort uansett hadde måtte byttes. Blir å ringe til komplett i morgen da.
Husk 8-pins neste gang da