Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1453
Hei. Jeg har da nylig kjøpt meg en Acer Aspire 5553g, og var sålangt storfornøyd. Helt fram til i går. Det har da oppstått 2 problemer.

1. Chrome ser ut til å krasje ofte, men dette løses ved å bare refreshe siden. Dog fryktelig irriterende at det skjer hele tiden.

2. Dette problemet skjer ikke like ofte, men er minst like irriterende: Skjermen blinker, og trådløst internet (eller alt av internettforbindelse) forsvinner, og nederst i høyre hjørne av skjermen blir "NO" highlighted. Så er det bare å vente litt også blinker skjermen på nytt, internettforbindelsen kommer tilbake, og alt er som normalt igjen.

Det er eneste jeg kan se for meg som kan være vesentlig i forhold til disse problemene er at jeg nylig har satt inn 2x 4gb RAM brikker i pcen (1333mhz) i forhold til det som var i pcen når jeg kjøpte den, 1x 4gb (1066mhz ~ elns).

Noen som har noen forslag? Takk på forhånd.

Ingen som vet?
når du satte i ram brikkene, sjekket du at de satt som de skulle? tok du noe tester for og se om de fungerer som de skal? var du borti noe annet da du byttet ramen?

har du flere enheter på nettverket trådløst? isåfall har de samme problem med at det detter ut eller er det kun denne pcn?

Har du prøvd reboot av router \ modem?
▼ ... over en uke senere ... ▼
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
når du satte i ram brikkene, sjekket du at de satt som de skulle? tok du noe tester for og se om de fungerer som de skal? var du borti noe annet da du byttet ramen?

har du flere enheter på nettverket trådløst? isåfall har de samme problem med at det detter ut eller er det kun denne pcn?

Har du prøvd reboot av router \ modem?
Vis hele sitatet...
1. Ram brikkene sitter godt, har skjekket. Hadde på meg plastikkhansker (i mangel av antistøt-chain) når jeg byttet så de er nok ikke skadet.

2. Har prøvd å reboote, løste ikke problemet.

Kan sies at dette ikke har skjedd en eneste gang etter jeg skrev denne tråden, bortsett fra Chrome krasj som skjer fra tide til utide.