Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2487
Hei! Er litt usikker på om dette er rett sted å poste dette, men det får gå.

Har da blitt ganske lei av lagg o.l når jeg gamer hjemme. Vi er 3 som bruker nettet: en mor som bare surfer rundt generelt - burde ikke vært noe problem, meg som gamer og en bror som gamer. Alt går jo greit når bare en av oss gamer, det er når begge er på linja laggen oppstår. Vil også legge til at nedlastingshastigheten alltid er skikkelig møkk med 250-300mb/s gjennomsnittlig.

Vi har telenor som nettleverandør, har det høyste mulig vi kan få fra telenor, vi er for langt unna sentral til å motta vdsl.

Er det noen som har tips til andre nettleverandører som tilbyr fiber/vdsl/lignende i Akerhus (nærmere Lørenskog/Skedsmo) område? Eller da en slags nettside e.l man kan skjekke hva slags leverandører og hva de kan levere?

Beklager en litt rotete post, håper det går bra.

Alle seriøse svar blir belønnet med KP! God sommer!
www.bredbandsguiden.no kan gi deg en oversikt over hvem som leverer i ditt område. Om de har oversikt over leverandører som leverer fiber er jeg usikker på. Har brukt dem sjøl før, men husk at de er noen jævler på å ringe deg opp om du registrerer deg.

Ellers ser det ut som at Viken Fiber (www.vikenfiber.no) holder på å grave ned fiber i området rundt Lørenskog.
Sist endret av thomasw; 26. juli 2011 kl. 19:33.
Vil også legge til at nedlastingshastigheten alltid er skikkelig møkk med 250-300mb/s gjennomsnittlig.
Vis hele sitatet...
Just sayin.

Bruker du kablet nettverk nå eller?
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av thomasw Vis innlegg
www.bredbandsguiden.no kan gi deg en oversikt over hvem som leverer i ditt område. Om de har oversikt over leverandører som leverer fiber er jeg usikker på. Har brukt dem sjøl før, men husk at de er noen jævler på å ringe deg opp om du registrerer deg.

Ellers ser det ut som at Viken Fiber (www.vikenfiber.no) holder på å grave ned fiber i området rundt Lørenskog.
Vis hele sitatet...
Takk! Skal skjekkes ut så straks jeg kommer hjem. Sitter på en crappy trådløs linje til en campingplass her i Sverige, huff. KP til deg

Sitat av Glenni Vis innlegg
Just sayin.

Bruker du kablet nettverk nå eller?
Vis hele sitatet...
Ojsann xD Mente selvfølgelig 250-300kb

Bruker trådløs vanligvis hjemme.
lefsespiser
lefze's Avatar
Hvorfor ikke bare høre med ISP'en din om muligheten for å oppgradere hastigheten, istedetfor å bytte leverandør?
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av lefze Vis innlegg
Hvorfor ikke bare høre med ISP'en din om muligheten for å oppgradere hastigheten, istedetfor å bytte leverandør?
Vis hele sitatet...
Som sagt tidligere:

"Vi har telenor som nettleverandør, har det høyste mulig vi kan få fra telenor, vi er for langt unna sentral til å motta vdsl."
Vis hele sitatet...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du sier ingenting om hvilken faktisk linje du har, men basert på tallene dine har du 3Mbit ?

Hvis det er det beste telenor kan levere får du neppe noe bedre på kobber fra noen annen leverandør i området, hva med kabelmodem eller fibermuligheter ?
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Jeg har en 5Mbit linje fra telenor. Fibermuligheter vet jeg ikke noe om, håpet noen her visste om noe i område.
Sist endret av Huztle; 27. juli 2011 kl. 23:13.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis 5Mbit er best effort fra Telenor kan du nok glemme VDSL fra noen, anbefaler deg å kontakte Canal Digital \ GET for å forhøre om muligheter for linje der, hvis ikke kan du kontakte bredbandsguiden for å se om de vet noe :

http://www.bredbandsguiden.no/
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Gjør nok det så fort jeg kommer meg hjem ja. Takk for svar.