Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1501
Hei!

En kamerat har nylig bygd sin første egne pc, og kjøpte da deler fra komplett.no
Pcen startet opp og har kjørt helt fint i to dager nå, fram til i dag. Når man starter pcen bare restarter den, altså alle vifter går i 1-2 sekunder, så slås alt av og den restarter igjen.

Her er listen han brukte. Ser nå i etterkant at ikke alt som var i listen er der, men om det er noen deler dere lurer på som ikke er der kan jeg si hva som ble bestilt.

All hjelp blir satt pris på!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøv først å resette biosen.

Prøv deretter å reseate ram-brikkene, sjekk over ledningene. Spesielt 24 pins og 8 pins kontakten, evt kan du rive den fra hverandre å kjøre minimumskonfig.

Og for å være sikker på at PSU ikke er død, så kan den jumpstartes.

Funker ikke noe av dette, så er noe defekt, jeg tar en vill gjetting på hovedkort, deretter cpu.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Prøv først å resette biosen.

Prøv deretter å reseate ram-brikkene, sjekk over ledningene. Spesielt 24 pins og 8 pins kontakten, evt kan du rive den fra hverandre å kjøre minimumskonfig.

Og for å være sikker på at PSU ikke er død, så kan den jumpstartes.

Funker ikke noe av dette, så er noe defekt, jeg tar en vill gjetting på hovedkort, deretter cpu.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å reseate RAM-brikker, og ingen forskjell. Hvordan resettes bios?
Du må update biosen Jeg har akkurat samme HK og i5 3570k prosessor, og hadde samme problem som deg. Heldigvis hadde jeg en kompis med en CPU som fungerte så jeg fikk lånt den og oppdatert biosen

EDIT: Dette står forresten også på "produktanmeldelser" på Komplett sine sider
Sist endret av Whisplash; 29. oktober 2012 kl. 16:43.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Du må update biosen Jeg har akkurat samme HK og i5 3570k prosessor, og hadde samme problem som deg. Heldigvis hadde jeg en kompis med en CPU som fungerte så jeg fikk lånt den og oppdatert biosen
Vis hele sitatet...
Det som jeg synes er rarest er at pcen har kjørt helt uten problemer i to hele dager og han får disse problemene først nå
Oida, fikk visst ikke med meg hele teksten din jeg da, sorry! Men da er jeg ikke helt sikker
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det kan hende en bios-oppdatering vil hjelpe, jeg har opplevd snodigere ting enn det når det gjelder slikt

Men om det ikke skulle løse problemet, så må vi iallefall finne ut om det er HW problem, da er det bare å sende inn delen det gjelder.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det kan hende en bios-oppdatering vil hjelpe, jeg har opplevd snodigere ting enn det når det gjelder slikt

Men om det ikke skulle løse problemet, så må vi iallefall finne ut om det er HW problem, da er det bare å sende inn delen det gjelder.
Vis hele sitatet...
Hvordan resetter jeg BIOS som du foreslo i førsteposten din?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er en jumper du må flytte på, du skrur av PC, napper ut ledningen til PSU(evt bare trykker av knappen bak) Deretter flytter du jumperen og lar den være slik i 10 sekunder, så flytter du den over igjen.

http://support.asus.com/images/troubleshoot/failbios_en_01.png
Kommer den forbi post?
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Kommer den forbi post?
Vis hele sitatet...
Nei, den kommer ikke forbi post.

Prøvde bios-resett nå uten lykke. Jumpstartet psu, og da lyser lampen CPU_LED, pcen skrur seg ikke av som den vanligvis gjør, men ingen boot heller. Forslag?

Edit: Kan også legge til nå at jeg fikk vite at en windows update i går stoppet midt i oppdatering og at han slo av maskinen midt i oppdateringa. Kan dette ha noe med saken å gjøre?
Sist endret av Huztle; 29. oktober 2012 kl. 17:12.
Den indikerer cpu problem så lenge den lyser. Finner du cpu i bios?
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Den indikerer cpu problem så lenge den lyser. Finner du cpu i bios?
Vis hele sitatet...
Som sagt så booter ikke pcen i det hele tatt, så jeg kommer meg ikke inn i BIOS.
Svart skjerm med andre ord? Har ikke en cpu du kan låne?
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Svart skjerm med andre ord? Har ikke en cpu du kan låne?
Vis hele sitatet...
Altså, jeg rekker ikke å få noe bildet i det hele tatt, i og med at pcen kun kjører i 1-2 sekunder før den slår seg av for å så slå seg på og gå i 1-2 sek og slå seg av. Slik holder den på i en evighet.
Sikker på at alt er festet godt nok da? Hadde samme problem da CPU vifta ikke satt helt godt nok på.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Sikker på at alt er festet godt nok da? Hadde samme problem da CPU vifta ikke satt helt godt nok på.
Vis hele sitatet...
Har tatt den av og festen den igjen, fortsatt samme problem :/
Har hatt samme problem med et annet hovedkort.
Endte til slutt med at jeg sendte det inn og fikk dermed nytt av produsenten.
Mulig kameraten din har klart å skjære over en eller annen krets bak kortet, sjekk det.
Sist endret av Knäppgök; 29. oktober 2012 kl. 19:01.
Prøv å rense den for kjølepasta, for så å sette på ny, det hjelper kansje
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
CPU_LED lyser nok fordi du har nappet ut 24 pins kontakten når du skal jumpstarte PSU. Helt normalt.

Har du prøvd med minimum av komponenter? Det kan godt hende det kun er ei rambrikke som er synderen.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Skal prøve med ny kjølepasta og minimalt av komponenter i morgen så får vi se! Takk for hjelpen sålangt