Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 630
God dag!

Har et problem med mitt usb-nettverkskort av modellen D-Link DWL-G122.
Jeg får lagspikes omtrent hele tiden og sliter svært med å gjøre omtrent noe som helst på nettet. Dette har ikke vært et problem før, kortet har fungert utmerket i ca et halvt år nå før det startet. Skal prøve å komme med så mye informasjon som mulig, slik at dere muligens får hjulpet meg.

Jeg har googlet problemet, men ikke funnet noe som har hjulpet meg enda.
Har prøvd WLAN-Optimizer for å skru av at windows automatisk søker etter nettverk hvert minutt, dette hjelper heller ikke.
Har prøvd både med og uten programmet som følger med usb-pinnen (D-Link Wireless ettellerannet).
Routeren jeg bruker er en Linksys E4200 Wireless Dual-N Band.
Om det skulle være annen informasjon ang. pc specs eller lignende er det bare å spørre om det skulle være til hjelp for en løsning av dette problemet.

Håper noen der ute finner en løsning på dette, begynner å bli rimelig irriterende.
Selv om det ikke har vært et problem før, må jeg si at jeg ikke synes wlan-adapteret ditt står helt i stil med routeren. E4200 er en ganske ny 802.11n-router med gode spesifikasjoner, mens DWL-G122 er et 802.11g-adapter som kom på markedet for seks år siden. Du vil aldri få full utnyttelse av routeren med et så dårlig nettverksadapter.

Jeg ville uansett ha kvittet meg med DWL-G122. Den holder routeren din tilbake og var et dårlig adapter også når det var nytt.
Sist endret av Judaz; 29. juli 2012 kl. 19:42.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Kan du anbefale et nyere og helst rimelig adapter?

EDIT: NETGEAR N900 DUAL BAND USB ADAPTER, kurrant?
Sist endret av Huztle; 29. juli 2012 kl. 20:57.
Den ser fin ut den

Du kan evt. sjekke ut denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=755171 som er i samme "serie" som routeren. For ordens skyld, jeg har ikke førstehånds erfaring med noen av de, men ut i fra spesifikasjonene ser de ut som en godt valg.

OT: innlegg #200
Sist endret av Judaz; 29. juli 2012 kl. 21:03.