Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 990
Heisann.

Internettet hjemme har aldri vært noe problem (bortsett fra en restart av routeren nå og da - som har fikset alt), fram til igår. Jeg logger på wow og legger merke til en ekstrem lagg (1k-4k ms) og generell lagg på nettet med hele pcen. Nå er det bedre, men opplever lagspikes sånn hvert 20 sekund, som er rimelig irriterende.

Har prøvd å:

- Restarte router
- Restarte pc
- Gjennopprette pcen til tidligere punkt (eller hva det heter).

Any tips?
Er det kabel eller wifi du bruker?
Hvilken ruter er det du har ?

Er ikke slik at du har resatt hele ruteren tilbake til fabrikk instillinger ?
Hadde noe lignendes selv da jeg resatte ruteren etter en FW update, men tenkte ikke på at det var slik "auto signal adjust" sak som justerte signalstyrken automatisk og etter behov. Etter jeg fikk satt ruteren til at den skulle ha 100% sendestyrke hele tiden funka alt flott igjen
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Wtf1337: Jeg har WiFi.

Mantuz: Har en Jensen AirLink 89300. Når jeg sier restart snakker jeg plugge ut alle kabler i et liten stund for å så sette inn igjen.
Hvis du har windows OS: pathping host
Da vil du få ping i mellom hvert ledd, samt eventuelle pakketap. Kanskje det gir deg en pekepinn hvor problemet ligger.
Har du muligheter for å teste med kabel ?

Evt. vist ikke så må du kanskje gjøre litt feilsøking.

1. Ville vel å sjekke at du har nye drivere til wifi kortet på PC installert

2. Sjekke at Ruteren faktisk sender med 100% senderstyrke og ikke det der "automatisk" junk greiene ( funker ofte, av og til ikke )

3. Ville vel å evt. å kanskje oppgradere firmware på ruteren.

Hadde heller kanskje ikke vært dumt å sjekke CPU forbruk under spilling. Du kan justere ned grafikken å se om det funker bedre da. Vist det gjør det så ligger nok problemet hos CPU eller GPU.
Prøv og skru av WLAN AutoConfig.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Okay, så igår forsvant denne lagen helt magisk. Alt fungerte fint, null lag. Og nå i morres igjen er den tilbake. Rimelig irriterende. Internet ser tilsynelatende ut til å fungere flott til å surfe med og laster inn sider greit fort, men så fort jeg prøver meg på spilling havner jeg på alt fra 2000-10000ms, som ikke er så tøft.

Routeren sender med 100% sendestyrke. Vil også tro at jeg har siste drivere siden det fungerte en stund i går. Oppgradere firmware på routeren kan jo være en ide, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør dette.

OG LWNA AutoConfig fant jeg heller ikke noe sted inne i router-config'en. Kan du forklare nærmere? Tusen takk.
Test pingen og se om du har noe packet loss.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Okay, fikk dette resultatet.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Okay, fikk dette resultatet.
Vis hele sitatet...
Vel, der ser du i hvert fall en grunn til at du lagger. 2% i packet loss er ikke fryktelig mye, men det skal ikke være nødvendig å ha noe da dette er informasjon som aldri kommer fram til serveren.

Er det noen andre i huset som laster ned/opp? Evt. noen naboer som har koblet seg på?
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Ingen som laster ned nå, heller ingen naboer som er koblet på. Har hatt samme nett med samme router og oppsett i et halvår nå, første gang dette skjer.

Har testet to ganger til: 1 og 2.

Ser ut til at resultatene varierer hver gang. Fikk 500ms en gang også.
Det ser ut til at du kanskje har fått for sterke singaler til rutern, derfor må du ha en demper slik at den minsker litt av singalene du får inn. Kontakt din internett levrandør.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Det ser ut til at du kanskje har fått for sterke singaler til rutern, derfor må du ha en demper slik at den minsker litt av singalene du får inn. Kontakt din internett levrandør.
Vis hele sitatet...
Burde jo egentlig ikke ha noe å si siden det har gått over et halvt år uten problemer, med som sagt samme router og internettleverandør og hastighet.
Du burde kontakte GET.
WLAN AutoConfig er noe du skrur av på din pc.....
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
WLAN AutoConfig er noe du skrur av på din pc.....
Vis hele sitatet...
Og hvor finner jeg dette?
Google. Men det er ikke sikkert at det funker.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Okay, så jeg restartet getboxen (manuelt med knapp bak) + resatte router til fabrikkinstillinger. Deretter satte jeg opp routeren igjen, og satte passord og lignende. Satt den også som universal router (noe sånt, husker ikke helt). Alt fungerer i hvert fall nydelig nå (føles enda bedre enn når det ikke var noe problem.)

Så ting seg slik ut nå: Pingtest og SpeedTest.

Forhåpentligvis løst problemet nå.