Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3667
Hei, så da denne tråden om å skrive en artikkel som hadde noe med narkotika å gjøre. Tenkte da å poste min artikkel, som er på nynorsk, mest for å få litt konstruktiv respons.


Narkotikakrigen i Mexico


”Eg trur ikkje Mexico nokon gong kjem til å bli det same igjen. Såra er for djupe og skadane for brutale, seier Juan Carlos Velasco som representerer opposisjonspartiet Det institusjonaliserte revolusjonsparti i nasjonalforsamlingen i Mexico by.” (VG.no 19.09.08)
Den såkalla "narkotikakrigen" i Mexico har ikkje fått mykje mediaoppmerksomhet. Det er først no i dei siste åra denne brutale krigen har sett sitt ljos i media.

I denne artikkelen vil eg ta for meg en kjent problemstilling i Sør-Amerika, nemlig narkotikakrigen. eg vil fokusere spesielt på Mexico sin kamp mot narkotika, og dei konsekvensane og mulige fordelane den bringer med seg.

Dette er problemstillingene mine:
- I kor stor grad blir narkotikaindrustrien bekjempa?
- Når vil narkotikakrigen ta slutt?

Eg vil starte med å fortelje om forløpet til narkotikakrigen, korleis situasjonen er no og kva eg sjølv trur vil skje i framtida, samt å svare på problemstillingane mine.
______________________________________
Tekst: Adrian ***** ********
______________________________________
Historie
På grunn av den sentrale plasseringa og gode vegetasjonen i Mexico, har landa over ei lang tid vore viktig i tilhøve til narkotikasmugling og ulovleg innvandring. I løpet av 1980- og 1990-talet var colombianeren Pablo Escobar kanskje den viktigaste mannen i narkotikaeksporten inn til Mexico. Narkotikaeksporten var ganske ”sikker” og dei fleste pakkene kom fram, då tryggleiken inn til landet var ganske svak. Styresmaktene og politiet tok eit tak for å hindre narkotikasmuglingen, noko som førde til ytterlegare samarbeid mellom narkotikasmuglerne og dei ulovlege innvandrarane.

Dei vanlegaste stoffa som vart importert og eksportert var heroin og marihuana. Seinare, rundt 1990-talet var det ikkje like naudsynt å importere stoffa, no som det var etablert ganske mange narkotikafarmer og kartell i landet. Mexico var på veg til å bli eit like viktig land i narkotikaeksporten som Colombia. Narkotikasmuglerne var alltid tre steg føre politiet og styresmaktene som alltid prøvde å finne ein måte å hindre narkotikaeksporten. Det er jo nokre som hevdar at denne narkotikahandelen var med på å styrkja økonomien til landet, noko som eg kan seie meg halvveges samd i. Ja, det kom meir pengar inn i landet, men på ein anna side gjekk ikkje desse pengane til nye vegar eller skolebøker, men rett i lomma på narkobaronene. På ein måte gjorde dette dei fattige rikare, men ikkje dei rike fattigare.

Situasjonen nå
Dette har ikkje berre vore ein krig mellom styresmakter/politiet og narkosmuglerne, men òg i mellom narkosmuglerne og kartella deira. Krigen om å få sela narkotikum på dei beste områda har ført til blodige gatekampar og kranglar. Til den dagen i dag har over 20000 personar vorte drepe som eit resultat av narkotikakrigen. Eg meiner dette har gått for langt, og at det er pinleg at regjeringa har stått og sett på i alle desse åra. Sjølv om dei hevdar at ting blir gjort, noko eg ikkje vil motsi, er denne krigen langt ifrå over. Regjeringa gjer noko dei kallane avkriminalisering og gjer det lovleg å bere ein mindre porsjon narkotikum til ”eige forbruk”.
”Styresmaktene avviser at dette dreier seg om legalisering, og framholder at det skal vere ein presisering av gjeldande lovar. Den nye bestemmelsen vil gjere det lettare for politiet å konsentrere seg om meir alvorleg kriminalitet.” (Skriv VG i ein artikkel - 21.08.09)
Eg trur dette kan fungere til ei viss grad, men sidan det er ”lovleg” å bruke narkotikum kjem det òg med at nokre må skaffe denne narkotikaen, som tyder ein fortsettelse av narkotikaeksporten. Men ein ting er eg sikker på, dette åleine vil ikkje stoppe problemet.

Mexico har gjort framsteg i kampen mot narkotikum, men mykje skal til for å setje ein permanent stoppe for dette. ”Men korrupsjon står i vegen for innsatsen” meiner Utenriksdepartementet i USA. Det kan jo virke som om det noko muffens når det har teke så veldig lang tid å faktisk gjere noko som helst for å stoppe denne narkotikaindustrien. Som sagt, har det vorte lovleg å bere ein mindre dose narkotikum til eige forbruk, som òg kan virke som at regjeringa ikkje heilt veit kva dei skal gjere for å stoppe dette.

Problemstillingene
Òg til problemstillingene mine; som eg har delvis svart på i gjennom artikkelen, i den minste den første. Narkotikaindustrien blir bekjempa, men ikkje i like stor grad som dei fleste skulle ynskt. Dette har nok å gjere med resultatet av den tidlegare bekjempningen, altså så langt 20000 drap. Regjeringa i landet prøver nok å gå meir forsiktig fram enn før, og kan difor virke som om dei støttar narkotikabaronene. Noko eg meiner er feil, sjølv om eg òg meiner at dei burde gjort litt meir for å stoppe dette.

- Når vil narkotikakrigen ta slutt?
Dette finst det ingen svar på, men eg trur det vil ta ein veldig lang bel. No som narkotikamiljøet i Mexico har fått så lang tid til å utvikle seg, vil det ta minst like lang tid som det tok å reise seg til å leggje seg ned. Mexico sit i ein vanskeleg situasjon.

Kjeldeliste

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=530418

http://no.wikipedia.org/wiki/Mexicos_narkotikakrig

http://www.dagsavisen.no/utenriks/article332099.ece

http://no.wikipedia.org/wiki/Mexico

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=576852

_________

Kom gjerne med ros/kritikk.
Så lenge det er folk som bruker narkotiske stoffer, kommer det alltid til å være narkokrig mellom forskjellige karteller.

Bra skrevet forresten
Ikke om narkotika er legalisert/avkriminalisert og regulert av staten.
usertitle import
bleh's Avatar
Endelig en litt annerledes artikkel med et aktuelt tema.

Ikke det at jeg har noe i mot diverse info om rusmidler osv, men hyggelig med litt fresh input!

Holder selv på med en artikkel ang narkomiljøet i Bergen (nygårdsparkdebatten for de som ikke vet, søk på bt.no el ba.no). Har såvidt begynt på utkast, men har endel erfaring både med politi/brukere/stoff osv + vokst opp i området, så tror den kan bli spennende. WIP altså.

Men nok en gang, fin artikkel! (selv om jeg foretrekker bokmål, men wth liksom..)
Jeg mener at det er det statlig regulering som er den åpenbare løsningen.
Hadde vært interresant om du gikk litt mer i dybden rundt USAs forhold til Mexico og hvordan de økonomisk kan (og gjør) hindre legalisering.
Det som også intressant er hvordan narkokartellene benytter seg av lovlig produserte amerkanske våpen i disse sammenstøtene.

Det er også rart(?) er hvilke grupper som faktisk tjener STORE penger på at narkotika er ulovlig.
Tenker i hovedsak på privat eide fengsler, som satser stort på lobbyvirksomhet for å få høyere straffer for narko relaterte forbrytelser som mindre besittelse.
Og det viktigste aspektet for folk flest som ikke vil at barna deres skal ende opp på harde stoffer - dealere spør ikke om legimitasjon.

Ser også at du nevner Pablo Escobar.
Da synest jeg det ville være naturlig og nevne kokain "boomet" på 80'tallet, spesielt i Miami og epidemien med crack som fulgte.
En veldig kompleks situasjon og det blir vel noen sider om du skal ta for deg alt.

Bra skrevet og lykke til videre.
Jeg er Mexicansk selv, selvom jeg bor i Norge. Er forresten på besøk i Mexico akuratt nå, og jeg synes det er mye av narkotikakrigen som tolkes litt feil. Det meste av narkotikahandlingen skjer jo mellom USA og gjengene i det nordlige Mexico. Så vidt jeg har forstått det er det MYE mer omsetning av stoffene i California. Gjengene i California er jo de som kjøper stoffene gjennom Mexico, for å få den direkte gjennom de strenge tollene til USA er vanskelig. Derimot å kjøre det over grensa i bil er enkelt. Det som driver det hele er jo at mange meksikanere vil ha penger, så de risikerer år i fengsel for å få et par tusen dollar.
fascinert
Huztle's Avatar
Trådstarter
Takk for all tilbakemelding! Dette var da en skoleoppgave og den skulle skrives på nynorsk, noe som jeg forøvrig ikke er veldig glad i, men det gikk nå greit?

Takk uppdali, skal huske på det til neste gang jeg skriver nynorsk.

Ser at flere nevner at det skulle vært bedre innhold, og det kan jeg si meg enig i. Problemet er at vi fikk 3-4 timer på å skrive dette, så ble litt short på tid.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Grei artikkel synes jeg. Du svarte jo iallfall delvis på det du ville ha fram. Allikevel synes jeg du i grunn hadde lite interressante spørsmål - gleda meg veldig når jeg så tittelen, men ble litt skuffa.
Det som virkelig hadde vært ålreit var om du hadde skrevet om årsakene til "krigen" og hvorfor den ikke ender. f.eks hvordan lovene i vestlige land (og resten av verden forsåvidt) påvirker kriminalitet og mafiavirksomhet i mexico og andre "narkoland".

Altså - en bra artikkel, men jeg synes du mangler det viktigste: årsaker og løsninger.