Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3782
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Del av sjekklista mi for reiser er ei liste på papir, i tilfelle elektronikken skulle feile:
- Tidspunkter for avgang og ankomst
- Bookingreferanser
- Flynummer («SK123»)
- Telefonnumre til medreisende og folk på destinasjonen

For tiden skriver jeg den for hånd på handleliste, og dæsken jeg har lyst til å printe den ut i stedet

Hva har dere på deres papirliste?
Føler ikke jeg trenger papirliste, ut over det som noteres i almanakken:
Fly: Oslo – London 13:40 [QB3ND8]

Jeg vet jo hvor jeg skal, og sånn ca når flyet går, så referansekode er lett å huske utenat.

Nå kan jeg ikke huske sist de jeg reiste til eller med ikke var så nær familie eller så gode venner at jeg ikke kan nummeret deres utenat. Uansett stoler jeg ganske greit på elektronikken. Den er såpass pålitelig, og konsekvensene dersom mobilen min skulle slukne er såpass små, at jeg ikke tar nevneverdige tiltak for å ha en plan B. Med avreisetidspunkt og referansekode så årnæresæ.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Med avreisetidspunkt og referansekode så årnæresæ.
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd problemer med å vandre opp til næraste skranke og sei at eg har ein billett, men usikker på når og til kor. Stortsett får du sjekka inn på det viset.
Jeg noterer ned tidspunkt og referanse for fly eller tog, adresse til hotell, hostell eller venn jeg skal bo hos, samt viktige telefonnummer på toppen av en side i notatboken min.
Resten av siden bruker jeg til å skrive ned navn og adresse på steder jeg har lyst til å besøke, muséer, kaféer, butikker, uteplasser osv, oftest underveis på turen etterhvert som jeg får tips eller kommer over ting.
Gjør det ikke fordi jeg er så bekymret for at elektronikken skal svikte, selv om det har reddet meg et par ganger, gjør det mest fordi det er en koselig del av ferien.
En kopi av passet ditt kan være lurt å ha med, det har spart meg for flere turer til ambassade, og gjerne noe gyldig legitimasjon som ikke er pass som du ikke trenger å være redd for å ha med ut, selv om jeg regner ikke med du kommer til å havne på blackoutfylla med det første.
Sist endret av The Great Catsby; 22. juni 2019 kl. 14:05.
Printer ut flybillett og hotellreservasjon, samt strikkeoppskrift. Resten tar jeg som det kommer.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har aldri opplevd problemer med å vandre opp til næraste skranke og sei at eg har ein billett, men usikker på når og til kor. Stortsett får du sjekka inn på det viset.
Vis hele sitatet...
Jeg er mer distré enn de fleste, men jeg har tilgode å stille opp på en flyplass uten å huske hvilken destinasjon jeg skal til! Hvis det ligger en konkret historie bak dette vil jeg gjerne høre den
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg er mer distré enn de fleste, men jeg har tilgode å stille opp på en flyplass uten å huske hvilken destinasjon jeg skal til! Hvis det ligger en konkret historie bak dette vil jeg gjerne høre den
Vis hele sitatet...
Ikke min historie, men jeg jobber med mange som er tidligere piloter og tidligere pilot-instruktører, og de har alle mange ganger måtte spørre hotellresepsjonen hvilken by de er i, bare så de vet hvilken flyplass de skal si til taxisjåføren når han spør. Når de begynte karrierene så var det fort inn på hotellet og så raskt ut for å se seg om i en ny by, men etter få år så ble det til at de bare fikk rommet, bestilte romservice og våknet neste dag uten å huske hvilket land de var i.
Så strukturerte dere er. Skulle gjerne klart å ha så orden på ting. Har aldri noen overordnede planer når jeg reiser. Hender også jeg ikke booker hotell men ordner det når jeg kommer frem. Viktige ting ligger jo på mobilen, men aldri hatt noen failsafe løsning om teknikken svikter. Har heldigvis gått bra. Men det er vel kanskje sånn det meste i livet mitt er. Ustrukturert og litt på sparket. Ville vært en god ting å kunne klart å endre på det, forsøkt mange ganger men faller alltid tilbake på ad-hoc løsninger og tar ting som det kommer.