Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 873
Heisann

Lurer på muligheten for genererer et to dimensjonalt array med bilder, slik at jeg slipper å legge inn disse manuelt med f.eks lightbox. Ferdig kode fra nettet er greiest da jeg ikke kan skrive js eller php fra bunnen av.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hva legger du i et to dimensjonalt array? I hvilken sammenheng? Hvor? Hva? Hæ?
Tror du bør spesifere litt bedre hva du er ute etter
Ettersom du kun spør etter muligheten, vil jeg i aller høyeste grad si ja til dette spørsmålet. Bilder er kun en binær datamengde. Php kan ha flerdimensjonelle arrays. Arrays kan "inneholde" datastrukturer, så ja dette er absolutt mulig.

Nøyaktig hvorfor du trenger flerdimensjonelle arrays som peker til bildedata stiller jeg meg dog noe spørrende til.
Trådstarter
Mener et javascript eller php skript som genererer et "rutenett" av bilder.
Er det så forbanna vanskelig å gi mer informasjon? Dette kommer du faen ingen vei med.

Rutenett av bilder? Vil du ha dette presentert i html? Direkte på skjerm? Som utskrift på papir? Representert i ASCII?

Hva er inputmetode for bildene? Skal bildene genereres on-the-fly? Skal de hentes fra nett? Skal de hentes fra disk?

For alt jeg vet, så ønsker du å vise en html-tabell med masse bilder. Da trenger du strengt tatt ikke noen arrays.

Mulighetene er ufattelig mange.
Sist endret av m0b; 10. oktober 2010 kl. 20:38.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Et helt generisk galleriskript, med andre ord?