Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1932
Hvis man kjøper røyk eller snus til mindreårige, får man det på rullebladet da hvis politiet får greie på det, å man blir bøtelagt for det?

Jeg vet iværtfall at man får kjøp av alkohol til mindreårige på rullebladet.
Lvl 5 Taskenspiller
Å kjøpe snus eller tobakk til mindreårige regner som langing, og kan staffes med bøter.
Sjekk Tobakksskadeloven for mer detaljert informasjon.
Du vet at hvis du er en av disse tomsingene som huser jenter og eller gutter mer enn noen få år yngre enn deg, kjører dem hit og dit og kjøper dem røyk og alkohol blir du mest sannsynlig bare utnyttet.
De er ikke vennene dine, og de blir mest sannsynlig borte den dagen de ikke har bruk for en tulling lenger.
De ler sikkert av deg bak ryggen din også.

Sier ikke at det er umulig å ha venner med store forskjeller i alder, men du virker som typen nevnt over.

Sorry for å være bringer av bad news, men sett deg ned og reflekter litt over selvrespekten din.
Sist endret av SpiritLion; 19. mars 2020 kl. 16:56.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hva er greia med deg og mindreårige?
Vis hele sitatet...
Kanskje han ble 18 i år men gutta hans er 17?

Ser flere som antar at han er 40+ eller kaller han pedo, kom an... høres mer ut som en tenåring som er bekymra for å bli tatt for å kjøpe for kompiser.
Trådstarter
10 2
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nå må du ta å skjerpe deg altså. Hvorfor skal du henge med kids og fore dem med ulovlig alkohol og snus og røyk? Heng med folk på din egen alder. Du har en annen tråd der du spør om konsekvensen av å skjenke mindreårige. Nå må du pokker ta skjerpe deg. Voksne menn skal ikke henge med kids. Og en voksen mann skal uansett ikke strø om seg med rusmidler, snus og røyk til barn.

La barna være i fred og gjøre egne valg og egne feil. Det er helt sinnsykt at en voksen mann skal drive å mate barn med tobakk og alkohol. Håper noen anmelder den tråden her til politiet for slik jeg leser tråden er det ikke utenkelig at du har skjulte motiver for å fylle huset med barn og gi dem tobakk og alkohol. Hold deg unna barn!
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper ikke røyk og snus til mindreårige, å jeg kjøper heller ikke alkohol til mindreårige! Jeg stilte dette spørsmålet fordi jeg bare lurte!!

Sitat av Taggman Vis innlegg
Jeg kjøper ikke røyk og snus til mindreårige, å jeg kjøper heller ikke alkohol til mindreårige! Jeg stilte dette spørsmålet fordi jeg bare lurte!!
Vis hele sitatet...
Å jeg bruker ikke å ha besøk av mindreårige heller, bare så det er sagt!
Sist endret av Taggman; 19. mars 2020 kl. 20:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Når jeg var underage ble en kar tatt for og kjøpe øl til oss. Han fikk en saftig bot og purka tok ølen.trur han fikk det på rullebladet også.
Sitat av Taggman Vis innlegg
Jeg kjøper ikke røyk og snus til mindreårige, å jeg kjøper heller ikke alkohol til mindreårige! Jeg stilte dette spørsmålet fordi jeg bare lurte!!



Å jeg bruker ikke å ha besøk av mindreårige heller, bare så det er sagt!
Vis hele sitatet...
Dette er jo ikke akkurat første tråden du oppretter angående straff for å huse, skjenke og kjøpe sigg til barn. Skal sei du har en enorm (og litt spesiell) interesse om dette er helt hypotetisk. Og det hjelper ikke at du åpenbart nekter å fortelle hvilken aldersgruppe du selv befinner deg i.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Husker første gang en tidl samboer fra Ørsta fortalte om hvor vanlig det var å feste med voksne mange tiår eldre enn deg selv når de vokste opp. Typ 15 åringer som satt på fanget til eldre med himkok, sigg og snus.

Mye tvilsomt foregikk på sånne fester, vil jeg tro. Det var en annen tråd her på freak der noe sånt som en 46 åring lurte på om han kunne få problemer for å ha vipset en 17 åring eller noe for å nakenbilder, hvis mora fant det ut.

La ungdommen være i fred, ikke utnytt deres manglende erfaring og nysgjerrighet på voksne temaer.
Tenk på hva en god storesøster eller en streng far ville vurdert, og bruk den etikken.
Sist endret av meaculpaUIO; 19. mars 2020 kl. 22:07.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Dette er jo ikke akkurat første tråden du oppretter angående straff for å huse, skjenke og kjøpe sigg til barn. Skal sei du har en enorm (og litt spesiell) interesse om dette er helt hypotetisk. Og det hjelper ikke at du åpenbart nekter å fortelle hvilken aldersgruppe du selv befinner deg i.
Vis hele sitatet...
Meget mulig, men det trenger ikke å være patologisk av den grunn. Ikke alt som er rart er galt, og noen får oppheng i de forunderligste problemstillinger. Nettopp fordi brukeren stiller så ekstremt spesifikke spørsmål om såpass ulike ting, så er det mer sannsynlig at han ikke mener noe med det.

Chill out & keep freakin'
Sist endret av Myoxocephalus; 25. mars 2020 kl. 09:18.