Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1457
Er det noen mulighet for å logge inn på boksen å se hva som skjer? Kundeservice hos NTE som er leverandør åpner ikke før mandag 0800

Rune
Fult mulig hvis du har password og brukernavn.
web side og telnet funker.

Ta ut strømen av hjemme sentralen og venten 1min, så koble til strøm.
så vent 5min sjekk at alt funker.
Sist endret av ontheroad; 8. desember 2012 kl. 19:53.
Problemet er at jeg ikke har brukernavn/passord, har googlet rundt, men finner ingenting.

Rune
Sitat av Default Vis innlegg
Problemet er at jeg ikke har brukernavn/passord, har googlet rundt, men finner ingenting.

Rune
Vis hele sitatet...
Det helt rett det er ikke ute public.

Brukernavn er:
admin og support disse har 2 forsjelige password.
Sist endret av ontheroad; 8. desember 2012 kl. 19:56.
Jeg trenger hjelp, fortell meg noe jeg ikke vet.

Rune
Sitat av Default Vis innlegg
Jeg trenger hjelp, fortell meg noe jeg ikke vet.

Rune
Vis hele sitatet...
Du veit ikke at password er 10 tegn :-)
Morroklumpen, du vinner nok komiprisen neste år skal du se ;-)
hvis du kjør med password tester med mask så du får nøyaktig :
456 976 000 000 muligheter , ved og bruke eks wwwhack så klarer du test ca 1 000 000 i min, som gjør at det vil ta ca 100 dager så har du password.

NB: web siden er sperret for admin bruker. support er ikke sperret.
De åpner på Mandag 0800....
1) Om du har support eller admin passord så hjelper det veldig lite, eneste er at du har mere oversikt over hva som kan være feil. Er feks latensprofilen ute å kjører så må nok lyse-teknisk ta en titt på det. Men napp ut strømmen i 30sek på HS å restart denne. Evnt ekstern router ( se under)


2) er det snakk om lan eller wlan? I alle tilfeller så kable PC dir til HS med kabel

3) Står HS i bridgemode? Med ekstern router bak? I out3 (tv porten ved siden av Pc/LAN porten) så restart denne.

4) Tv fungerer så da er nok ikke vlan92 oppe å kjører ( nett linja) normalt med en restart av alt utstyr.
Har prøvd alt du nevner, tror ikke den er i bridgemode, men det er en router bak den. Alt er restartet ti ganger.
Takk for seriøst svar.

Rune
Hei igjen!

1) Er du usikker på om HS står i Bridgemode så kan du kobble vekk routern å kable PC rett i out3 på HS å da en ipconfig via cmd!

kommer du på nett? å evnt hva får du under en ipconfig via cmd?

..får du en ip som IKKE begynner på 192.xxx.xxx.xxx eller 10.xx.xx.xx eller 169 for den sakens skyld så er nok HS satt i Bridgemode, å du kommer på nett!

tips! dette kan også sjekks via Minesider, men, bare hvis du da har fått -selvbetjening-bridgemode- lagt til i konfigen/kontrakten din via kundeservice, dette kan du også be om å koster ingen ting ekstra...(når du kommer på nett igjen da )


OBS! IKKE PÅ NOEN MÅTE SURF RUNDT PÅ NETTE I BRIDGEMODE - PIIIIIP ÅPENT -


2) Kobble PC'n rett i HS via PC uttaket ( altså port4 ) utenom router!

kommer du på nett da? å hva får du, igjen, under ipkonfig via cmd

3) Du har TV ikke sant! test/lån kabel som går i fra HS til Dekoder, via PC å HS, bare for å være sikker på at det ikke er kabelen din som er ødelagt!

...btw! får du en 169 adresse så kan du teste med å sette en statisk IP som feks 192.168.10.150
Sist endret av izholo; 9. desember 2012 kl. 21:59.
1. Dette er prøvd, ingen internett tilgang
2. samme som 1
3. samme som 1

Skal ringe NTE som er leverandør imorgen, de kan jo ha stengt nettet vårt uten å varsle.

Rune
...men har du fortsatt TV da ?

i såfall så har de ikke stengt nettet ditt pga manglende betaling o.l!
Borettslaget har tv og internett i husleien, men det kan jo skje feil hos alle.

Rune