Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1363
Hei, var i dag utenfor en selvmordshopper på en lokal bro. Klarte ikke å snakka han ned og han hoppet. Ringte 113 og så på at han ble fisket opp av en passerende båt.

Klarer ikke å få ro i kroppen ettersom jeg ikke vet om han overlevde.

Spørsmålet er da om det er mulig å ringe å høre hvordan det gikk. Får jeg svar dersom jeg ringer nærmeste sykehus eller kan jeg ringe nødnummeret tilbake?
Ikke ring nødnummeret, men du kan forsøke å høre med de på 02800 eller evt direkte til ditt nærmeste politi (finn tlfnr på politiet.no regner jeg med )
De har taushetsplikt men av ofte så svarer de veldig kortfattet om det viktigste dersom du ringer. Så som her, du lurer bare på om vedkommende overlevde, ikke personinfo, helsestatus eller annet. Og siden du var der når han hoppet så er du involvert og info vil hjelpe deg. Så ofte vil de hjelpe i den grad de kan, så det skader ikke å ringe.

Men de har taushetsplikt så de kan og nekte. Men eg ville ringt. Ring 02800 og forklar koblingen din og at det er viktig for deg å vite.
Mener på a det for en stund tilbake var et prøveprosjekt der det ble delt ut visittkort fra ambulansen til personer som har assistert eller hjulpet til ved ulykker og kriser, der de kunne ringe og få oppfølging. Jeg finner ikke noe om dette på nett, så mulig jeg har drømt dette.

Du har flere muligheter når det gjelder dette, men ingen av de vil føre til at du får vite svaret du lurer på uten at noen bryter taushetsplikten eller de spør vedkommende om de får fortelle. Du kan ringe kommunens kriseteam/legevakt og få oppfølging. Eller du kan ta kontakt med de gratis krisetelefonene som finnes.
Du er jo Politiets viktigste vitne i denne saken så de både vil og må prate med deg. Etter pårørende er varslet er det jo naturlig at du som vitne får info om han er død eller ikke. De har vel navnet og personnummeret ditt ? Bare ring du.
Sitat av Syrtix Vis innlegg
Hei, var i dag utenfor en selvmordshopper på en lokal bro. Klarte ikke å snakka han ned og han hoppet. Ringte 113 og så på at han ble fisket opp av en passerende båt.

Klarer ikke å få ro i kroppen ettersom jeg ikke vet om han overlevde.

Spørsmålet er da om det er mulig å ringe å høre hvordan det gikk. Får jeg svar dersom jeg ringer nærmeste sykehus eller kan jeg ringe nødnummeret tilbake?
Vis hele sitatet...
Karmøy eller?