Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2239
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Jeg har tatt MDMA/ecstasy på så fornuftig vis som mulig med ujevne mellomrom de siste 10 årene. Euforien og kjærligheten jeg får ved bruk av dette er fantastisk, men dessverre ødelegger denne "øyedirringen" for meg. Noen ganger er verre enn andre, men det er likevel et forstyrrende element hver gang jeg turer. På det verste ser jeg omtrent ingenting, fordi øynene flakker konstant ukontrollert fra side til side.

Finnes det noe jeg kan gjøre for å få bukt med dette, slik at jeg kan nyte MDMA fullt ut?

Elementer som kanskje kan være av betydning:

- har blitt verre med årene
- ofte verre med ecstasy enn med krystaller
- jeg ser klart, men synet flakker så mye at jeg ikke klarer fokusere
- de gangene jeg har inntatt heroin ser jeg også veldig dårig (men da er det mer "blurry", ikke flakkende)

Hadde vært kjekt å høre andres erfaringer med dette. Dette ødelegger virkelig gleden ved å ta MDMA.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tilleggspunkt (får ikke endret posten):

- Har familiehistorie med en-eller-annen stær.

Ser dog ikke for meg at det er spesielt relevant da øyedirring er et velkjent fenomen ved bruk av MDMA. Men jeg kan ikke forstå at det er "vanlig" i den grad jeg opplever dette.
Er det konstant? For meg skjer det kun hvis jeg ser på mobilskjerm f.eks. Klin umulig å se en dritt. Jævlig lættis egentlig, haha. For et dop.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen ganger er det mer eller mindre konstant, ja. Det skjer når jeg skal fokusere på noe, enten det er et menneske, en mobil, et glass etc.
Tviler på at det er noe du får gjort noe med. Flere jeg kjenner som opplever det samme mtp å fokusere på mobilskjerm, men aldri hørt noe lignende som du forteller. Man kan vel si at ethvert dop har forskjellige "bivirkninger" fra person til person.
Opplevd det samme på høye doser, det er ganske vanlig på krystaller også. Var på 400 mg en gang og da så jeg ikke noe annet enn dirring, alt rista, haha good times
Jeg vet ikke om det er helt innenfor å anbefale å ta benzodiazepiner sammen med MDMA, men disse stoffene har altså ikke noen dårlig synergi med hverandre. Grunnen til at jeg "anbefaler" deg å ta benzodiazepiner (da tenker jeg spesielt på Clonazepam) når du er på MDMA er av den grunn at dette blir brukt i behandling av nystagmus, eller såkalt "øyedirring" som du kaller det. Benzodiazepiner kan altså hemme effekten av MDMA, men den bivirkningen er kanskje verdt det om det kan minske plagene dine når du "ruller".
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av shining96 Vis innlegg
Jeg vet ikke om det er helt innenfor å anbefale å ta benzodiazepiner sammen med MDMA, men disse stoffene har altså ikke noen dårlig synergi med hverandre. Grunnen til at jeg "anbefaler" deg å ta benzodiazepiner (da tenker jeg spesielt på Clonazepam) når du er på MDMA er av den grunn at dette blir brukt i behandling av nystagmus, eller såkalt "øyedirring" som du kaller det. Benzodiazepiner kan altså hemme effekten av MDMA, men den bivirkningen er kanskje verdt det om det kan minske plagene dine når du "ruller".
Vis hele sitatet...
Interessant, og takk for svar. Dette visste jeg ikke. Hvilken dosering clonazepam vil du anbefale en person uten toleranse for benzodiazepiner å ta i denne sammenhengen (for å motvirke nystagmus under MDMA-rus)?
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har blanda benzo og mdma flere ganger og får de sykeste hallisene. Det kjipe er at du glemmer mye. Men øyedirringen er som regel et tegn på at du har tatt for mye.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
"Øyedirringen" forekommer i både høye og lave doser hos meg.

Jeg skal lese litt mer om dette med å ta klonazepam sammen med MDMA. Tips til dosering av klonazepam ønskes.
Kan hjelpe med magnesium kanskje? Hjelper mot tann gnissing også. Påvirker ikke turen på noe negativ måte
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde samme problemet de første gangene jeg prøvde mdma, men så gjorde jeg litt research på mdma og fant fort ut av at antioksidanter + magnesium hjelper på. Ikke bare hjelper det mtp øynene, men det hjalp også på gnissing. Får også mindre ''hangover'' av og ta antioksidanter + magnesium før tur.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant, og takk for svar. Dette visste jeg ikke. Hvilken dosering clonazepam vil du anbefale en person uten toleranse for benzodiazepiner å ta i denne sammenhengen (for å motvirke nystagmus under MDMA-rus)?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke anbefalt deg å ta noe mer enn 1 mg, eventuelt 0,5 om du ikke har toleranse i det hele tatt. Man skal ikke undervurdere effektene av benzodiazepiner.
jeg får også enormt mye øyedirring når jeg tar mdma, uavhengig av dose. men jeg klarer å stoppe det ganske lett om jeg fokuserer på å fokusere, å virkelig sette meg inn i at 'nå ska jeg fokusere på akkurat den tingen'. vet ikke om det er sånn for andre, men for meg er det i allefall veldig veldig lett å fokusere og leve meg inn i ting på mdma
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp deg briller med lav styrke, prøv med 1+.
Jeg bruker i utgangspunktet ikke briller og har godt syn, men jeg slet også med dirring og uklart syn på MDMA. Det var f.eks mer eller mindre umulig å rulle en J.

Briller fungerte svært bra for å fikse det :-)
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg kan legge til at det er 20'kroners briller som jeg kjøpte på SMART club den gang det fantes. Ikke noe fancy greier
Ser du har blitt både forklart - og mottatt tips - mot den såkalte "eye wiggelingen", så skal ikke gå noe mer inn på det. Det jeg derimot kan komme med svar på er;
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- de gangene jeg har inntatt heroin ser jeg også veldig dårig (men da er det mer "blurry", ikke flakkende)
Vis hele sitatet...
Dette er pga heroin (har bare lest at dette spesifikt skjer ved høye doser) får øynene til å fokusere og re-fokusere om hverandre, som videre skaper et blurred- og dobbelt syn. Selv om det står på internettet at dette kun oppstår ved høye doser, ville jeg ikke stolt på det da jeg kan begynne å skimte denne effekten allerede på små doser - dog i en mye mindre grad, men likefullt tilstede. Håper tipsene du har fått hjelper, om ikke; så får du prøve å "nyte" det, er jo tross alt bare enda en (bi)effekt av MDMA.