Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5599
Jepp, sånn er det blitt.

Spam på FB (venneforespørsel) og messenger

Har tatt helt av i perioder, er eneste mulighet å unngå dette å sperre for forespørsler?

Fellesenevneren her er at det er damer som lokker med dating, sex osv..
Sist endret av Dough; 11. april 2021 kl. 09:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har samme problemet, jævlig irriterende.
Fikk ikke en eneste falsk venneforespørsel på flere måneder, men nå i det siste har det tatt helt av igjen å det kan komme opptil flere forespørsler på en dag.

Tidligere gikk nesten alt av slike meldinger direkte i "spam" folderen på messenger, men av en eller annen grunn så gjør di ikke det lengre, og kommer nå opp som en vanlig meldingsforespørsel.
du kan skru på en funksjon som gjør at kun venners venner kan sende deg forespørsler. da bør jo dette avta med mindre du har venner som har disse "vennene" på sin liste
Greien er jo at det ikke er en "friend request" men kun "message request". Om noen har en medisin blir dette tatt imot med takknemlighet.
Enkel løsning: Avinstallér Facebook. Problem solved.

Men det er vel ikke en akseptabel løsning tenker jeg.
Sitat av aoakn Vis innlegg
Greien er jo at det ikke er en "friend request" men kun "message request". Om noen har en medisin blir dette tatt imot med takknemlighet.
Vis hele sitatet...

Jeg får begge deler. Venneforespørsel og messenger-forespørsel.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
"Message requests" kan visst ikke slås av. Man skulle tro det var en tordnende innlysende dårlig føkkings idé, men så er jo dette Facebook. Det pussige i dette tilfellet er jo at det ikke engang er noe innlysende kobling til profittjag, det er bare hårreisende søppeldesign som har oppstått spontant.
For å minske venneforespørslene sett innstillinger til at kun venner av venner kan finne og adde deg på facebook. Men messenger spam'en har jeg ikke funni noen løsning på, hjelper faen ikke å rapportere profilene heller!.. Får bare automelding tilbake fra facebook om at profilen ikke bryter med vilkårene dems, selvom jeg rapporterer både som spam, falsk profil og seksuelt upassende innhold. Fortsetter allikevel å rapportere de inn i håp om at face skal endre robotkontrollene sine og begynne å ta tak i problemet.
Godt det ikke bare er meg, begynte jo lure på om jeg har gjort noe dumt...

Venners venner for venneforespørsel er grei. Check.

For messenger message request har de endret noe på dette nylig? Jeg ser han har på Yuotube fra november 2020 så er det innsilling jeg ikke har. https://www.youtube.com/watch?v=vInCQQuonR0

Skillsa til programmererne til Suckerberg orker jeg ikke begynne på.. Har aldri skjønt noe av hva f de holder på med annet enn å gjøre folk "hekta". De går vel etter mantraet "All pr er god pr"...