Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1196
Moren min koblet til ny skjerm (BenQ T2210HD) på pcen til broren min i dag, og etter hun gjorde det får ikke skjermen signal fra pcen. Det er en ganske nybygd pc, som ble bygget for 8 dager siden.

Ting som har vært prøvd så langt er å prøve forskjellige skjerm-utganger, forskjellige skjermer og forskjellige D-SUB-kabler. Skjermen er koblet til gjennom en DVI til D-SUB-adapter. Har ingen DVI-kabler å teste med, men det burde ikke ha noe å si. Før hun byttet skjerm var det ingen problemer, men etter hun koblet til den nye skjermen får heller ikke den gamle skjermen signal fra pcen. Er det noen som har vært borte i noe lignende før? Fant mange treff på google som gjaldt BenQ-skjermer, men ingen løsninger.

Komponenter: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-058A092689CD
Sist endret av drittunge; 2. juni 2012 kl. 20:52.
Du er sikker på at ingen pins er knukket, D-Sub kabelen eller i skjermkortets utgang?
Prøvd å starte pc'n på nytt, med den nye skjermen i?
Har både sjekket pins og prøvd å restarte pcen med skjemen koblet til.
Sjekk at grafikkkortet står godt i slot'n sin, det hender at dem glir ut..

Skru maskinen helt av, åpne kassen og trykk grafikkkort godt inn + sjekk andre kort.

prøv så å skru på pc igjen.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Når du sier at dere har prøvd forskjellige utganger, mener du da rent fysisk eller via. menyen på skjermen? På en del skjermer oppdages jo ikke kilde automatisk så man må velge manuelt. Antar det er dette du mener, men jeg spør likevel
Kan sjekke om skjermkortet sitter godt i. Har prøvd forskjellige innganger fysisk ja, i tillegg til å sjekke innstillingene på skjermen.