Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 940
Jeg skal sette sammen en pc for en kamerat som jobber som fotograf.
Men jeg er litt usikker på om han burde gå for ett intel eller amd oppsett. Har sett på en x6 1090BE eller i5 2500k sandybridge cpu. Han sitter mye i photoshop og illustrator, og så vidt jeg har forstått er dette programmer som ikke trenger noen heftig grafikk ytelse. Lurer derfor på om det finnes en ok grafikk løsning som har 2 display ports, og er stillegående?

han kommer til å bruke pcen med en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597287#info og en eldre eizo skjerm.

foreløpig har jeg satt opp dette som forslag:

Fractal Design Define R3 Black Pearl
Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bak, Lydabsorberende, ATX, mATX, mITX
795.00

Cooler Master Silent Pro M600 600W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6+2pin PCIe, 9x SATA, 135mm Vifte 865.00

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Six Core, 3,2Ghz/3,6GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed 1650.00

MSI 890FXA-GD70, Socket-AM3
ATX, AMD890FX+SB850, DDR3, 5xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, Military Class 1390.00

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9
Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin 1759.00

Noctua NH-C12P CPU Kjøler
Socket 755/1155/1156, AM2/AM2+AM3, 1300 RPM, 1300 RPM, 92,3 m³/h, 19,8 dBA 469.00

Intel® X25-M SSD 80GB 2,5"
SATA2, read/write speed of up to 250MB/70MB sec, MLC, 34nm 1299.00

HIS Radeon HD 6870 1GB GDDR5
PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, HDCP 1599.00

Totalt:
9.826,00

Noen som ser noe jeg har glemt eller har forslag til forbedringer?
o shit waddup