Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 630
Hei godtfolk,

Jeg har et midi keyboard av type Roland pc-300 som jeg gjerne vil få til å funke under w7. Problemet er at Roland ikke har gitt ut drivere til vista eller w7, det er bare xp og under som er støttet (.... ffs).

Dette har jeg prøvd så langt:

- Installert Oracle VM og kjørt winxp på denne. Problemet er at xp ikke registrerer at keyboardet er plugget i. Jeg er ny på VM men tror jeg har gjort alt riktig mtp settings etc. Jeg finner altså ikke enheten under device management

- Lastet ned Roland pc-50 Vista/w7 drivere og knota i INF fila (lagt til hardware ID til mitt keyboard) og prøvd å installere driverne manuelt. JEg får installert driverne men keyboardet fungerer ikke i Reason (blir heller ikke funnet automatisk der, må legge det til manuelt).


Så, noen som har noen forslag? Hadde vært flott om jeg fikk det til å fungerer i VM da dette virker som det enkleste. Jeg vil helst unngå og installere en ordentlig xp partisjon.

Takk for all hjelp
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Håj, er lenge siden jeg har brukt Midi, men jeg husker at midi over gameport sluttet å være supportert i Vista, hvordan det er med andre midi-tilkoblinger er jeg usikker på.
Vet ikke om det finnes overganger fra MIDI til USB, men mener å ha sett det.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Vet ikke om det finnes overganger fra MIDI til USB, men mener å ha sett det.
Vis hele sitatet...
Dette finnes, koster ikke mye.

http://www.multima.no/default.pl?sho...22&pageId=1345
Beklager, forklart litt dårlig i førsteposte.

Keyboardet har både USB ilgang og midi tilgang. Får altså koblet det til pc`en uten problemere og hadde jeg hatt winxp så hadde den fungert (har hatt winxp tidligere).

Kan grunnen til at jeg ikke finner keyboardet i emulert winxp være fordi jeg ikke har installert drivere til den i w7?