Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1400
Søndag = ingen-ting-skjer-dag, så jeg mekka noen greier i photoshop i dag. Jeg kom over dette bildet for en stund siden, og siden jeg ikke hadde noe bedre å ta meg til i dag lagde jeg like godt min egen Red Bull-greie.

Lagde det egentlig for å finne tilbake til photoshop-skillsene mine igjen, da vi begynner med photoshop på skolen neste uke.

Fremgangsmåte:
- Startet med et bilde av en bronsestatue av en okse som står i new york.
- La på en million vann-stocks fra http://www.sxc.hu/
- Fant en random Red Bull-logo og la på

Funfacts:
- 147MB psd-fil
- 40 (!) layers
- 15 vannbilder
- 1 oksebilde
- 1 logo
- ~3 timer jobb

Det er ikke noe kommersiellt, bare noe jeg satt sammen for moro skyld = ikke reklame for Red Bull hvis noen skulle begynne å klage på det. Enjoi.

Edit: Dere ANER ikke hvor treig pcen plutselig blir med 40 layers i oppløsningen 3000x2000px

Sist endret av drittunge; 19. september 2010 kl. 20:26.
Var fett bilde
oksen forsvant alt for mye i bildet.. skulle vært litt mer tydelig.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
oksen forsvant alt for mye i bildet.. skulle vært litt mer tydelig.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med Blackkoz her
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
oksen forsvant alt for mye i bildet.. skulle vært litt mer tydelig.
Vis hele sitatet...
Hadde oksen dominert bilde litt mer ville denne vært helt RÅ. Red Bull er jo favoritt drikken min og så jeg må ta av meg hatten anyways.
Skulle vært bedre "omriss" rundt oksen, men ellers var bildet digg
Sist endret av Xzip; 19. september 2010 kl. 20:51.
Hmm, får se om jeg får tid til å endre på det og lage oksen litt tydeligere, men lærere har funnet opp noe som heter blokkprøver et par uker fremover. Uansett, takk for tilbakemeldinger!
Kjempebra Bilde! Virker på meg som du har funnet tilbake til godformen hvertfall Dette blir nytt wallpaper for meg om du ikke har noe imot det!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for det, var så snill mot freaksa at jeg la ut i full oppløsning uten noe vannmerke e.l.
Jeg pleier alltid å irritere meg over sånne ting selv, men av og til er det jo greit å slenge på vannmerke i det minste.
Bra utgangspunkt, men selve vannet som danner oksen virker noe unaturlig i overgangen.

Ellers veldig bra!
likte det faktum att oksen ikke var så synlig jeg da