Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2821
Siden det garantert er noen som har peiling på dette her spør jeg her.

Er det noen som vet beste (billigste) måte å sende en sykkel + en bag fra Oslo/Nittedal til Lillehammer?
Skal kjøpe en sykkel som jeg helst vil ha før åpningshelgen i Hafjell, men jeg har ikke mulighet til å hente den selv uten å måtte betale bortimot 700kr for tog med sykkel.

Har tenkt litt på å sende med tog alene, men det går ikke fordi man må:
A. Være med hele turen (selv om dette ikke har så mye å si egentlig)
B. Man kan ikke ha bagasje sammen med sykkelen (jeg skal ha med en bag e.l. også)

Hvis ikke har jeg tenkt litt på å sende det med buss, men hvordan funker dette?
Hvilke busselskaper kjører denne strekningen, og hvor mye koster det? Har googlet litt, men siden jeg er rimelig dårlig på navn på busselskaper har jeg ikke funnet ut så mye.
Noen som vet hvor mye dette vil koste, og om det går noen busser som den kan sendes med som er i Lillehammer senest fredag?

Tusen takk
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Får sendt den med posten for 782,- men det er kanskje ikke så veldig aktuelt.
Nor-way tar 150,- for sykkel på Lillehammer-Oslo, om de har plass.
Sist endret av Ond^Sofa; 1. juni 2010 kl. 17:10.
Sykle den, med bagen på ryggen?
:P
Det er en fulldempet utforsykkel, så å sykle 18 mil på den er relativt uaktuelt

150,- hørtes veldig greit ut, da tipper jeg at jeg går for den løsningen.
Hva med litt NSB inn i bildet? Priser for sykler på tog:
Dersom du ønsker å ta med deg sykkelen på toget, koster en sykkelbillett halv pris av ordinær billett. Maksimumsprisen er kr. 175,-. Unntaket er Bergensbanen i sommersesongen, 18. mai til 27. september, der fastpris vil er kr. 175,-.
Jeg har tenkt på det, men problemet da er at man ikke får sende sykler alene med toget, og det er en bag med utstyr som også skal være med (noe som NSB ikke tillater i sykkelvognene).
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan sende med busser også.