Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1398
Hei!

Jeg er en gutt på 24 som bor i aust-agder. Jeg har drevet med musikk sålenge jeg kan huske. Startet seriøst med fioling da jeg var mindre og gikk på skole i ca 7 år. Piano har jeg spilt løst og fast siden jeg var rundt 4-5 år men har tatt det opp skikkelig de siste åra. Gitar plinger jeg på i ny og ne og kan endel grep og noen sanger. Har også spilt trommer i et par år og litt i band. Jeg har sunget hele livet mitt men aldri gått på skole med dette.

Jeg er en person som tar nye instrumenter relativt lett og har et veldig godt gehør.

Men, greia er det at jeg har lyst til å utvikle meg videre når det kommer til synging, men står litt fast.. Piano, gitar og alt det der har jeg ikke problemer med å "framføre" for andre, men når det kommer til å synging sliter jeg med å slå meg løst. Synger veldig mye privat og føler selv jeg har en relativt god sangstemme. Men jeg vil så gjerne lære mer og tørre og synge skikkelig foran andre..

Så det jeg egentlig lurer på er om noen vet om noen kor e.l i sørlandsområdet som kunne passet meg? Er ikke interessert i å være med i noe band (ihvertfall ikke med det første). Sangskole er vel også noe som kan være aktuelt men sånn som det er nå så har jeg ikke råd til å betale masse penger til en sanglærer.

Er ikke kristen eller relgiøs på noen måte så vil ikke være med i noe sånt. Men vil at koret (eller noe i den duren) skal være seriøs men samtidig ikke for seriøs (hvis dere skjønner hva jeg mener :P). Et greit sted å starte med andre ord.

Drømmen om å bli musikker og leve av musikken har jeg vel egentlig gitt opp, men vil likevel bli bedre i synging og da spesielt å tørre å synge skikkelig forand andre..

Vet ikke om dette passer på dette forumet men det skader jo ikke å prøve

Forslag, linker, info tas med takk
dra ned til oslo.. mange kor her, for å nevne noen: Sølvguttene, DnO kor.. osv
Uaktuelt å flytte til oslo og sølvguttene er kanskje ikke helt det jeg vil :P

Altså - med kor så mener jeg flere som synger sammen. Det trenger ikke å være sånn så veldig mange, men vil ihvertfall at det skal være litt seriøst.

Eller om det er noen andre typer grupper, sammenkomster, kurs/skole som ikke koster all verdens som kunne vært aktuelt. Er relativt åpen for forslag
Er det ikke konservatorie i Stavanger? Garantert noen gode vokalensemble/kor der om du hører med dem. Vil også anbefale sangpedagog. Med godt gehør har du potensiale til å bli en god sanger om du lærer deg pusteteknikk etc.

Det er garantert noen som studerer sang som er villig til å gi deg billige sangtimer.
Nå bor jeg i aust-agder da men takk for tipset uansett.. Jeg har tenk på sangpedagog e.l men usikker på hvor mye dette koster, vet du sånn ca? Er student så er litt begrenset hva jeg har råd til
▼ ... over et år senere ... ▼
Drar opp denne igjen da jeg enda ikke har funnet noe tilbud her i Aust-agder.

Er det noen som vet om noen sangpedagoger eller kor som passer for en "nybegynner". Er desverre blitt for gammel for kommunens musikkskole
sangpedagog er vel for nybegynner+++++

google ledet meg hit kanskje det ligger no info der
http://www.musikk.no/aust-agder/om_oss/musikklive/

skrytes iaffal av jor opplegget i Austagder er solid osvosv
Setter pris på linken, har vist oversett denne i mine googlesøk