Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 8155
Heisann..

Ei jeg kjenner klarte å ta en overdose med diverse piller blandet med alkohol, hun ble hentet med ambulanse og siden har jeg ikke hørt noe. Sitter her med ganske dårlig samvittighet siden jeg ga henne drikke, for jeg visste ikke at hun gikk på piller.

Hun hadde blandet 5-6 forskjellige piller, og drukket både øl og sprit (96).
Vi gikk og snakket, og det virka som hun bare var litt full. Et par minutter etterpå kollapset hun helt.
Eneste jeg klarte å få med meg at hun sa, var at hun hadde tatt noe som het "Abilify" eller noe. Hun sa det var noe anti-psykotisk, eller så var det noe annet hun hadde tatt som var det. Hun ble bevisstløs og lå og skalv og svettet. Vi tømte litt vann på henne, og hun var nesten bevisst, klarte å snakke litt, men stort sett bare smilte og lo hun med lukkede øyne. Vi fikk henne til å kaste opp litt, og fant ut at det var lurt å skaffe en ambulanse, og ringte og sa hva som hadde skjedd.
Hun ble hentet ganske fort (type 5 min.), og fikk førstehjelp og ble sendt til pumping (regner jeg med).

Noen som kan si litt om hvor farlig det er? Ingen jeg kjenner som har hørt noe etter det som skjedde i går kveld, så er ganske bekymret.
Sist endret av drittunge; 26. april 2009 kl. 14:19.
Du kan jo lese litt om det selv:
http://www.legemiddelverket.no/templ...____57196.aspx
http://en.wikipedia.org/wiki/Aripiprazole


Men hvis hun blandet 5-6 forskjellige piller, så vil ikke informasjon om dette legemiddelet alene si noe om hvor farlig situasjonen potensielt kan være. Med misbruk av en slik karakter så ber man jo omtrent om å havne på sykehus.
Sist endret av mentalmelt; 26. april 2009 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det anbefales generelt å stå over eller yte forsiktighet med alkohol i kombinasjon med abilify. Står for øvrig i den første lenka til mentalment. Vil tippe på at det har oppstått en alvorlig tilfelle når legemiddelverket anbefaler på det strengeste å utvise forsiktighet med alkohol. I verste psykiske tilfelle kan vel en psykose oppstå vil jeg tippe på. Hvordan det er med det fysiske aner jeg ingenting om, men tatt i betraktning at en av bivirkningene til abilify er "plutselig død", så tror jeg det er best å holde seg unna alkoholen neste gang. Du må holde oss oppdatert og lykke til til venninna di..
Ja, ser det er ganske alvorlig. Har enda ikke hørt noe, men satser på at det går bra.

Fikk vite nå at det går bra med henne, så hun har vært heldig : )

Til alle andre, IKKE bland piller med andre piller og sprit.
Sist endret av drittunge; 26. april 2009 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Går på ability + masse medisiner.Drikker hver helg,drikt mye 96% og blir bare kanon full når jeg drikker mye. Men mulig man reagere forskjellig til person til person.
Sitat av aadna Vis innlegg
Går på ability + masse medisiner.Drikker hver helg,drikt mye 96% og blir bare kanon full når jeg drikker mye. Men mulig man reagere forskjellig til person til person.
Vis hele sitatet...
Kjempetips..!
Abilify er et antipsykotikum, virkestoffet heter Aripiprazol. Det brukes mot schizofreni og bipolare lidelser. Som akutt i situasjoner og/eller forebyggende.

Abilify som en av 5-6 forskjellige piller og store mengder doktor-sprit hørtes ikke bra ut i det hele tatt! Den farligste bieffekten med abilify er kraftig sedasjon og derav kardiorespiratorisk depresjon og respirasjonssvikt. Dette kan forekomme ved samtidig inntak av blandt annet benzodiazepiner, alkohol og sentralstimulerende. Det holder med enkeltdoser av hvert preparat for å forårsake noen av bieffektene!
Det med hvordan man reagerer på medisiner man bruker fast og alkohol er temmelig individuelt. Jeg går selv på diverse forskjellige medikamenter, men får ikke problemer med alkohol om jeg ikke finner på å skru opp doisen på noe av det jeg tar. Skal nok sies at jeg har lekt en del med benzo og alkohol... Selvsagt vil jeg ikke anbefale folk å ruse seg. Det er skummelt, for man kan ikke vite på forhånd hvordan kombinasjonen slår ut.

Har man begynt på medisiner - spesielt mot psykiske problemer, bør man være forsiktig i starten. Lære seg på nytt hva man tåler.
Generelt sett er det også veldig lurt å lese pakningsvedlegget nøye og snakke med legen om bivirkninger og farlige kombinasjoner istedenfor å drive å teste ut dette på egenhånd. Det skal ikke så mye prøving og feiling til før man ender på sykehus og i verste fall stryker med.