Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2684
Skal egentlig hjelpe noen med å velge komponenter til en gaming-PC for barna sine (ca. 10 og 14 år). Jeg sa medvillig ja siden jeg liker å spille og bygde min egen til konfirmasjon, men så innså jeg at markedet var ganske oppdatert og at det heller ville vært smartere å spørre noen som allerede har satt seg inn i det (dere hehe).

De spiller ikke-krevende spill til nå: Fall Guys, Cuphead, Terraria, osv., men kan se for meg at de vil prøve andre spill når de blir litt eldre som krever litt mer.

Tror ikke skjerm, mus, tastatur, og annet av I/O er inkludert i budsjettet, så tror dere kan gå litt løs, haha.

Han er også åpen for bare å kjøpe en ferdigbygd. Han hadde ikke tenkt på å bygge selv før jeg foreslo det.
Skal de dele? Oioioi. Da hadde jeg heller bygget to svakere maskiner.

Her er hva jeg hadde bygget om jeg måtte satt sammen en nå: https://classic.prisjakt.no/list.php?l=667005&view=c

Men neste generasjon RTX-skjermkort kommer til å endre en del på markedet ser det ut som, skal lanseres om ikke så alt for lenge, men de kommer nok til å være umulige å få tak i før nærmere nyttår vil jeg tro.

Om jeg skulle bestemt, hadde jeg bygget to slike https://classic.prisjakt.no/list.php?l=669624&view=c

Her får de en rask grei maskin som er helt topp til Fortnite og lignende spill. Så kan de enkelt sette inn et dedikert skjermkort senere når de ønsker ytelse for å spille krevende spill på full grafikk. Kabinettene kan du endre så de får forskjellig utseende, de kan velge selv etter hva de liker. Jeg valgte M-ATX så PCene blir litt mere kompakte.
Sist endret av Fekillix; 15. september 2020 kl. 18:45.