Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6344
Har spare-dusjhode og ikke liker det ikke noe særlig pga lavt trykk.

Vannet ut av rørene har veldig bra trykk, men i dusjen så struper spare-dusjhodet vanngjennomstrømningen. Liker full blast når såpe og shampoo skal vekk i en fart.

Husker fra tidligere av så pleide det å være oppgitt hvor mange liter per minutt som var maks men fant ikke det oppgitt på de billigalternativene jeg søkte på, clas, biltema, europris.

Noen som vet hvilke spesifikasjoner på dusjhoder jeg skal se etter? Jo mer vann og trykk jo bedre for min del. Om jeg husker rett så har sparedusjer rundt 7-10 l per minutt, og ordinære 20-25 l vannforbruk per minutt? Stemmer det? Er det kanskje andre ting som er vesentlig for å få en dusj med "full blast"?

Kan det være at det ligger inn strupning også i blandebatteriet i dusjen eller er det alltid kun i selv dusjhodet disse "sparedusjene" sitter?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo mer vann og trykk jo bedre for min del
Vis hele sitatet...
Du skjønner at trykket går på bekostning av vanngjennomstrømmingen sant?
Uten Filter
Trådstarter
sikkert dårlig formulert av meg, ønsker jo ikke masse trykk som i en høyttrykksspyler men rett og slett mer vann per minutt.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vurdert å bare skru av dusjhodet for akkurat den delen av dusjingen? Evt. bare kjøpe et dusjhode hvor du du får flere valg i dusjhodet og kjapt kan bytte imellom?
Uten Filter
Trådstarter
ja et med flere valg kan sikkert fungere helt fint det. viktigste er få et skikkelig dusjhode, ett som det realt mye vann fra.
slitsomt med de spare-greiene, blir jo såvidt fuktig når en går i dusjen.

Håper noen har konkrete tips basert på egenerfaring, så slipper jeg rundt på forskjellige vvs sjapper, skal jo ikke ha dusjhode til flere tusen kroner uansett. Og det er jo slikt de skal forsøke å dytte på deg. Ønsker bare en løsning som pøser ut masse vann og fjerner såpeskum og shampoo på et øyeblikk.

sjekker ut den du linket til. 1+
Sist endret av frtoretang; 23. januar 2018 kl. 05:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På Obs! Bygg har de et dusjhode som heter Langø. Det er ihvertfall helt kurant, synes jeg, og lar deg velge mellom ørten (4-5-6?) forskjelige stråler ved å vri på dusjhodet. Koster i underkant av 200 kroner hvis jeg husker riktig. Er på mitt andre dusjhode av denne typen nå. Det første varte i ca 3 år før en dings knakk (vi er 5 i familien da, så det blir vel noen brukstimer per krone, tross alt)

Edit:
Her er det, men bilde manglet selvsagt
https://coop.no/sortiment/obs-bygg/b...antCode=398450

Edit 2:
På side 35 her:
https://coop.no/globalassets/egne-me...og-2013-v2.pdf
Sist endret av 9ppel; 23. januar 2018 kl. 15:01.