Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3377
Trenger nytt headset og skulle kjøpe bose cs35 men så ble jeg å teste sony mdr1000x og de var virkelig helt fantastisk. Tilogmed lavere priset. Men idet jeg var ferdig å lytte så ba kompisen meg koble den til min mobil og sjekke ut lyden der. Hadde ikke rett SD kort i så ikke noe i flac så testet med spotify. Nå manglet det noe i lyden uten at jeg klarte å definere hva det var.

LDAC lo kompisen når jeg tok av headsettet. Ja veldig flott om man har Sony mobil. Det har jeg ikke. Min bruker aptx og det gjør noe med lyden tydeligvis.

Tenkte at det vel finnes en LDAC dongle til å koble til Pc'n. Men nå har jeg googlet det jeg er kar om uten hell.

Er nok ikke en dealbreaker om jeg ikke finner dongle, og tilbudet jeg fikk gjelder tom i morgen. Men før jeg legger ned såpass mye cash i headset så ville det vært veldig greit å vite prisen på LDAC dongle og hvor jeg kan skaffe den.

Noen som vet?
Kjøp et headset som ikke krever proprietær teknologi, det er masse å velge i.
Uten Filter
Trådstarter
Jo det kan du si, men en av tingene som gjør ldac spennende er super low latancy. Derfor jeg tenkte på ldac dongle til pc'n. Burde være helt kanon både til video og spill. Frihet uten lip sync problemer. Så er det endel kjekke funksjoner på støy kanseleringen også. Ble veldig overrasket for jeg har liksom tenkt at innen støy kanselering så er det kun Bose qc som gjelder. Og sist men ikke minst så passet formen på klokkene svært bra til mine ører, noe som ikke alltid er tilfellet. Og akkurat det har mye og si for hvor lenge en orker å ha på headset. Men som sagt det var nå det med ldac som virkelig falt i smak. Low latency, høy båndbredde.

Negative er jo som du sier propietær teknologi, slik som med Sony Minidisc :-)
Har aldri hørt om at latency eller båndbredde er et problem i noen andre ørepropper for å være ærlig.
Uten Filter
Trådstarter
Det er vel for at de fleste klokker og propper bruker ledning og ikke er trådløse? Sony er trådløs over bluetooth, som Bose QC 25 og 35 og mange andre BT klokker. Og det kan skape feks lip sync issues.

Oppdaget en ting jeg ikke var klar over på sony klokkene. Fremfor å kontrollere klokkene med pittesmå knapper så har Sony en touch pad funksjon på utsiden av selve klokken. Det virker jo veldig brukervennlig.

Men som sagt, skulle jeg veldig gjerne hatt fatt i en LDAC dongle eller adapter av noe slag slik at jeg får brukt klokkene på pc, siden det er der jeg vil bruke de aller mest. Og om det faktisk er merkbar forskjell og ikke kun en placeboeffekt så er det jo viktig at en får den økte kvaliteten på den enheten som klokkene primært vil ble brukt på.

Jeg har jo ikke testet på samme kvalitet jeg testet flac mot spotify 320 så det kan jo være årsaken til å kvalitetsforskjellen, eller det kan være at jeg var offer for placeboeffekten. Men jeg merket forskjellen og den var stor nok for meg til å ville ha LDAC på pc.