Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1032
Etter å ha installert windows 10 endte jeg kun med en svart skjerm, og etter oppdateringen fungerte verken window 8-rollback eller recovery-imaget som ligger på en egen partisjon på harddisken. Bootet fra minnepenn og forsøkte å kjøre repair, men siden heller ikke det virket installerte jeg windows 10 fra bunnen av (ikke lurt...). Nå sitter jeg her med windows 10 som ikke vil aktiveres, og etter å ha vært i kontakt med den ubrukelige supporten til Sony har jeg fått beskjed om å kjøpe en ny lisens fordi de visstnok ikke har produktnøkler til Windows 8.

Jeg har derimot fått hentet ut produktnøkkelen fra BIOS, men Sony klarer ikke å svare på om det er mulig å installere fra et vanlig image og registrere produktnøkkelen der. De sa også at det ikke eksisterte noe produktnøkkel på lisensen jeg fikk med pcen, så har gitt opp å spørre svenskene på support-telefonen som bare har standardsvar å komme med.

Hva slags Windows 8-image trenger jeg for å installere en clean installasjon? Det eneste jeg har fått oppgitt er at det er Windows 8 64-bit, og det er en OEM-lisens fra Sony som jeg har produktnøkkelen til (som også ligger lagret i BIOS). Modellnummeret er SVT1313S1ES.

Er det noen som har erfaring med dette, og som vet om det er mulig å installere på nytt med denne lisensen uten et OEM-image?
Du skal kunne installere orginalt OS med OEM nøkkelen som følgte med og som skal være på et klistremerke under pcen, så kan du kjøre en oppgradering etter det.

Nøkkelen er låst til maskinen din og type OS f.eks Basic, Pro eller Enterprise.