Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1320
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Heisann,

hvilken plass er vel bedre for å spørre om PC-råd.
Har vært Mac-mann i et lite 10år, men siden en Oculus Rift er på tur i snart i posten vil jeg ha en litt bedre egnet PC til gaming da min MacBook Pro ikke helt er "der".

Problemet er at jeg ikke har anelse når det gjelder maskinvare lengre.

Har satt sammen noe jeg tror kan funke, men vil gjerne ha tips eller forslag fra dere.
Disse komponentene ble rundt 13.000,- og jeg tenkte jeg skulle holde meg under 15. Har tatt utgangspunkt i Komplett.no sin i35 Gaming PC (https://www.komplett.no/komplett-gam...mium-i35/10819), bare med et ekstra skjermkort, noe harddisk enderinger osv.

Mitt forslag (skjerm har jeg):
SteelSeries QcK mousemat,
Corsair Obsidian 450D Midi Tower Sort
Cooler Master G750M, 750W PSU
ASUS P9X79 LE, Socket-2011, KUN PC-PROD
Intel Core i7-3820 Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
Intel Air Cooling
ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA
ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA
Intel® SSD 530 Series 180GB 2.5"
Seagate® Desktop SSHD 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
CM Storm Devastator - MS2K & MB24
Razer Naga
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Grix eller andre med peiling kan sikkert gi bedre svar, men jeg tror ikke to skjermkort egner seg for VR, da det visstnok gir mye latency. Og GTX 760 er muligens for svakt til å kjøre de mest krevende demoene/spillene på høye settings. Dette er ting jeg har plukket opp på Reddit i det siste, siden jeg er i samme situasjon selv. Dvs.: Jeg venter på DK2, og skal kjøpe meg PC i den anledning.
Hvis gaming er bruksområde vil jeg anbefale å gå for intel sin 1150 sokkel. Denne yter bedre i spill, og heller kjøpe 1 av toppmodell skjermkortene. Det er ikke cpu som er flaskehals for spill, og med ett 780 kort vil du kunne dra alt av spill som er ute nå med bra grafikk. En slik pc kan konfigureres til omtrent samme pris, og den vil bråke mindre.

satte sammen en Komplett Gamer Pack - Intel Edition:

Komplett OEM Chassis
Corsair RM650, 650W PSU
Intel Core i5-4690K
MSI Z97S SLI PLUS, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX
Samsung DVD Writer, SH-224DB
HyperX 3K SSD 240GB 2.5" w/Watchdogs vou
Seagate® Desktop SSHD 1TB
CM Storm QuickFire TK Stealth Keyboard
Razer Naga
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn

13881,-
Sist endret av AniWal; 30. juni 2014 kl. 20:06.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Grix eller andre med peiling kan sikkert gi bedre svar, men jeg tror ikke to skjermkort egner seg for VR, da det visstnok gir mye latency. Og GTX 760 er muligens for svakt til å kjøre de mest krevende demoene/spillene på høye settings. Dette er ting jeg har plukket opp på Reddit i det siste, siden jeg er i samme situasjon selv. Dvs.: Jeg venter på DK2, og skal kjøpe meg PC i den anledning.
Vis hele sitatet...
aha, uten at jeg vet hvorfor så høres jo det ut som det kan være noe i det..

kanskje 1 stk. ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA DirectCU II OC er bedre (i denne VR-sammenhengen) enn 2 stk. av de andre..?

Sitat av AniWal Vis innlegg
Hvis gaming er bruksområde vil jeg anbefale å gå for intel sin 1150 sokkel. Denne yter bedre i spill, og heller kjøpe 1 av toppmodell skjermkortene. Det er ikke cpu som er flaskehals for spill, og med ett 780 kort vil du kunne dra alt av spill som er ute nå med bra grafikk. En slik pc kan konfigureres til omtrent samme pris, og den vil bråke mindre.

satte sammen en Komplett Gamer Pack - Intel Edition:

...
Vis hele sitatet...
Takker! skal se litt nærmere på den.
Sist endret av somnium; 30. juni 2014 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av somnium Vis innlegg
aha, uten at jeg vet hvorfor så høres jo det ut som det kan være noe i det..
Vis hele sitatet...
Alle proffene på Oculus-subforumet på Reddit sier ihvertfall at det er slik. Og jeg har lest det samme på "Build a PC"-subforumet.
Sitat av AniWal Vis innlegg
Hvis gaming er bruksområde vil jeg anbefale å gå for intel sin 1150 sokkel. Denne yter bedre i spill
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er 1150 socket bedre egnet til spill enn socket-2011?