Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1160
Heisann, har havnet i en ganske kjedelig situasjon akkurat nå.

Det har seg sånn at det ene arket med besvarelser fra mattetentamenen vi hadde i forrige uke har blitt borte. Jeg har sjekket papirene jeg tok vare på etter tentamen, og det ligger ikke sammen med dem, så jeg er 99% sikker på at det er levert.

Hva kan jeg gjøre? Har snakket med læreren, og han sa at det eneste han kunne gjøre var egentlig å snakke med de andre lærerene og spørre om de hadde fått et ark med besvarelser som ikke tilhørte dem.

Det er ganske kjett, for dette gjorde at jeg gikk ned kanskje en hel karakter på denne tentamenen som teller mye i faget, som er avsluttende.
Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg kreve å få ta en tilsvarende oppgave med mulighet for like mange poeng?

Jeg er rimelig sur akkurat nå, for dette er jo ikke min feil, hva kan jeg egentlig gjøre?
Man kan sende inn klage på karakter på grunnlag av dette. Det har blitt gjort utallige ganger, og jeg har selv fått bedre karakter av å klage. Alle har rett til å klage på karakteren.
Så at arket kan ha blitt rotet bort er god nok grunn til å klage?
Hva vil evt. skje? Vil jeg bli vurdert ut ifra de oppgavene læreren har fått da, eller må jeg ta ny tentamen?
et blir vel opp til læreren og vurdere, klag du
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan klage uansett grunn.

Det jeg tror vil skje er at du vil bli vurdert utifra de oppgavene læreren har, så på slutten av året klager du,(Når du får karakterene) sier at arket forsvant, var ikke din skyld osv, så forhåpentligvis setter dem opp karakteren din.

MERK: Ved klaging kan karakteren justeres opp OG ned, har selv erfart dette =/
Sist endret av Fleff; 6. mai 2010 kl. 20:37.
Dersom du forklarer alt som har skjedd på en ordentlig måte, vil de i det minste ta deg seriøst, og klagene blir ikke behandlet av læreren som du påstår har mistet arket for deg. Det er ikke verre enn å gjøre nøyaktig som FpsDog sier.

Sitat av Fleff Vis innlegg
Du kan klage uansett grunn.

Det jeg tror vil skje er at du vil bli vurdert utifra de oppgavene læreren har, så på slutten av året klager du
Vis hele sitatet...
Nei!

Sitat av http://www.akershus.no/tema/utdanning/vgo/klage/
Du har anledning til å klage. Fristen er 10 dager fra du fikk vite om karakteren.
Vis hele sitatet...
Sist endret av dynamite; 6. mai 2010 kl. 20:41.
Du qouta feil, men klag og så ordne det seg alltid på eit vis.
Jeg tror ikke det er læreren som har rotet det bort, men mulig eksamensvakten har gjort det.
Jeg snakket litt med han etter timen i dag, men det eneste han sa var at han kunne spørre om noen andre lærere hadde et ark til overs som ikke tilhørte noen av deres elever.

Får snakke med rådgiver elns i løpet av neste uke, og ta en prat med læreren igjen og klage på karakteren.
Sist endret av drittunge; 6. mai 2010 kl. 20:46.
Det skjedde med meg, og jeg fikk nye oppgaver
Så bare snakk med dem så løser det seg nok!
Satser på at det løser seg, får snakke med læreren om det.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Hvorfor skal du lete etter ett ark når læreren mest sansynlig har rotet det bort?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Hvorfor skal du lete etter ett ark når læreren mest sansynlig har rotet det bort?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det ikke er sikkert at læreren har rotet det bort?