Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1075
Er det noen som vet hva slags skole-pcer som blir delt ut på de videregående skolene i oppland til høsten?
Har googlet litt, men har ikke funnet noe.

Regner med det er de samme pcene som blir delt ut i hele fylket, men hvis det er forskjell fra skole til skole er det Lillehammer vgs det er snakk om.
Snakka med noen som skulle få HP Compaq 6530b, men de bor på vestlandet, og dette er vel noe som går på fylke/kommune og ikke likt over hele landet.


Takk og KP og alt det der til den som finner det ut
Fant ikke noe for Lillehammer VGS, men så at Gjøvik brukte en dell PC:
http://www.gjovik.vgs.no/joomla/inde...481&Itemid=315

Så vil nok tippe det varierer fra skole til skole. Var jeg deg ville jeg håpt på HP PC-en.
Er Dell og HP det går i over hele landet sånn ca. Enkelte unntak eksisterer.

Hvilken pc man får, bruker å stå på enten hjemmesiden til skolen, eller hjemmesiden til fylket. Da det er fylket som skaffer pc og ikke skolen.
Her står det en dell info om det http://www.teknofil.no/wip4/fylkenes...d.epl?id=15936. Det ser ut til at i oppland blir det Dell pcer unfortunately. Jeg skal starte i Ringsaker VGS, men finner ikke ut av hva vi kommer til å få neste år. Det er en ting jeg håper på og det er at det ikke blir Dell pcer på oss

Den er litt gamel info men tror det er det samma i år også
Sist endret av Kyrios; 11. juli 2009 kl. 23:21.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Her står det en dell info om det http://www.teknofil.no/wip4/fylkenes...d.epl?id=15936. Det ser ut til at i oppland blir det Dell pcer unfortunately. Jeg skal starte i Ringsaker VGS, men finner ikke ut av hva vi kommer til å få neste år. Det er en ting jeg håper på og det er at det ikke blir Dell pcer på oss

Den er litt gamel info men tror det er det samma i år også
Vis hele sitatet...
Siden er tho utdatert, så noe nyttig info er ikke det der.
Finnmark har f.eks byttet 2 ganger nå. Og vil holde seg til HP neste år også.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Siden er tho utdatert, så noe nyttig info er ikke det der.
Finnmark har f.eks byttet 2 ganger nå. Og vil holde seg til HP neste år også.
Vis hele sitatet...
Heldige de som bor i Finnmark som får HP
Sist endret av Kyrios; 11. juli 2009 kl. 23:27.
De fleste skoler i Norge går nok over til HP... Siden alle er plaget med Dell :P
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De fleste skoler i Norge går nok over til HP... Siden alle er plaget med Dell :P
Vis hele sitatet...
Det håper jeg virklig dem gjør
Moren min kjenner han som har ansvaret for skole-pcene i oppland tydeligvis, og hun sa det kom til å bli HP. Hun husket ikke hvilken modell tho..

Har snakket med noen som skulle få HP Compaq 6530b, så mulig det blir den.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Moren min kjenner han som har ansvaret for skole-pcene i oppland tydeligvis, og hun sa det kom til å bli HP. Hun husket ikke hvilken modell tho..

Har snakket med noen som skulle få HP Compaq 6530b, så mulig det blir den.
Vis hele sitatet...
de er da greie pcer, sitter på en slik å skriver i dette øyeblikk.
eneste down-side med den er grafikk kortet. men den funker sikkert fett i 2 år til
Litt specs på den:
14,1" skjerm, 1440x900
2,4GHz CPU, 3MB L2 cache
2GB DDR2-RAM, 800MHz
Intel 4500MHD-skjermkort

Ikke noe gaming-maskin akkurat, men holder jo til CS i fritimene..
Det er omtrent noe sånn jeg hadde forventet, 2,4GHz er greit, kunne kanskje vært litt større cache, men overlever nok. Hadde ikke blitt lei meg av 4GB ram heller.
Er vel bare bortskjemt med stasjonær pc.
Sist endret av drittunge; 12. juli 2009 kl. 01:21.
brukte å spille wow på den før. hadde rundt 35-40 fps.
Sist endret av Uncle_Sylvert; 12. juli 2009 kl. 01:21.
sitter på min skole-pc nå... Dell latitude d531. 1GB ram, 60gb hdd og 2kjerna 1.6ghz. yeyhu <3 er fra 91kullet i finnmark