Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2552
Hei tok elvanse igår og tenker å ta idag også, har vært våken hele nattta. Hvor lenge kan jeg være våken før jeg blir psykotisk?
Hei! Det fins ingen fasit for når man blir psykotisk,. Mange som er i psykose vet ikke at de er i psykose. Det er individuelle forskjeller og diverse gener som bestemmer. Generelt vil det å ikke sove gjøre folk surrete. Det kjenner du best selv om du burde eller ikke.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hei! Det fins ingen fasit for når man blir psykotisk,. Mange som er i psykose vet ikke at de er i psykose. Det er individuelle forskjeller og diverse gener som bestemmer. Generelt vil det å ikke sove gjøre folk surrete. Det kjenner du best selv om du burde eller ikke.
Vis hele sitatet...
Okey, takk for svar!
Begynner og skje ting når man bikker døgn 2/3.
For min del. Begynner ting å bli litt "playstation" inn i 4- 5 døgnet . Lar det aldri gå ut over 3 dagers forbruk
Begynner å høre lyder, og oppfatter verden litt anderledes etter 30timer våken ca. Har kunn vært våken så lenge pga jobb.
Jeg undrer meg hvorfor noen i det hele tatt er villige til å sette sin psykiske helse på spill fordi man har et ønske om å være gira og våken så lenge som mulig. Blir folk her inne sure og grinete og drar moraliseringskortet om jeg ymter frempå at dette fremstår som ren og skjær idioti..? Eller kan et reflektert svar faktisk kunne belyse dette her med noen opplysende og interessante betraktninger? Jeg forstår det bare ikke.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Når man har vært oppe en dag så tenker man ikke klart. Nedturen\kampen om å få sove virker værre enn å fortsette, så man prøver å holde nivået oppe. Men det funker dårligere og dårligere. Alt går nedover etter første natt uten søvn.
Jeg har jævlig vanskelig å få sove på stimulanter, og jeg hadde aldri noe å få sove på. Valget var en fire timers halvpsykotisk putehamring og isolering mot lys og lyder, eller frese på og carpe enda en diem. En dysforisk en, med stenalinere og flimmerhårparykk. Stuk og noia. Så tar vi nedturen når den kommer. Hadde jeg visst om antipsykotika og tolvon, serquel osv da så kanskje jeg hadde vært en mer vellykka speedfreak.
Sist endret av Bothrops; 24. august 2019 kl. 23:55.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Når man har vært oppe en dag så tenker man ikke klart. Nedturen\kampen om å få sove virker værre enn å fortsette, så man prøver å holde nivået oppe. Men det funker dårligere og dårligere. Alt går nedover etter første natt uten søvn.
Jeg har jævlig vanskelig å få sove på stimulanter, og jeg hadde aldri noe å få sove på. Valget var en fire timers halvpsykotisk putehamring og isolering mot lys og lyder, eller frese på og carpe enda en diem. En dysforisk en, med stenalinere og flimmerhårparykk. Stuk og noia. Så tar vi nedturen når den kommer. Hadde jeg visst om antipsykotika og tolvon, serquel osv da så kanskje jeg hadde vært en mer vellykka speedfreak.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge var du våken?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Nixontrippy Vis innlegg
Hvor lenge var du våken?
Vis hele sitatet...
fire-fem dager på det værste tror jeg. Kanskje et par til, men de endte alltid med psykotiske episoder. Det var egentlig ikke veldig gøy etter andre dagen.
Søvn er viktig. Etter den første dagen går produksjonen ned drastisk. Til slutt sitter man og grynter til hverandre og spør om tilfeldige ting helt ut av det blå.
Du vinner ikke timer ved å unngå å sove en natt, du taper de timene du kunne vært uthvilt dagen etter.
Sist endret av Bothrops; 25. august 2019 kl. 01:49.
Sitat av domingo Vis innlegg
Jeg undrer meg hvorfor noen i det hele tatt er villige til å sette sin psykiske helse på spill fordi man har et ønske om å være gira og våken så lenge som mulig. Blir folk her inne sure og grinete og drar moraliseringskortet om jeg ymter frempå at dette fremstår som ren og skjær idioti..? Eller kan et reflektert svar faktisk kunne belyse dette her med noen opplysende og interessante betraktninger? Jeg forstår det bare ikke.
Vis hele sitatet...
Et meget godt spørsmål som jeg håper at noen har et "fornuftig" svar på.
En annen ting jeg ikke kan forstå er hvordan mange her inne tør å kjøpe narkotika av dealere i Norge. De vet jo aldri hva de faktisk får, kan være gift, farlige stoffer også videre i disse greiene.
Er "rusen" faktisk så viktig at en ønsker å gamle med sitt eget liv?
I just don't get it.
Sist endret av UrbanFreak86; 25. august 2019 kl. 13:01.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Et meget godt spørsmål som jeg håper at noen har et "fornuftig" svar på.
En annen ting jeg ikke kan forstå er hvordan mange her inne tør å kjøpe narkotika av dealere i Norge. De vet jo aldri hva de faktisk får, kan være gift, farlige stoffer også videre i disse greiene.
Er "rusen" faktisk så viktig at en ønsker å gamle med sitt eget liv?
I just don't get it.
Vis hele sitatet...
Jo, det forstår du. Noen ønsker å være produktive, noen kjeder seg, noen flykter og noen har det bare jævla gøy. Det ene leder ofte til det andre. Fort gjort å gå fra produktiv til narkis.
R.i.p 23.04.2021
Skal ikke mer til en 1 døgn på amr før man ser sorte strekker og prikker på veggene som fyker rundt som bananfluer. Dag 2 kommer stemme i tillegg ,dag 3 så føler man seg fresh igjen men er i starten av en psykose, så man ikke forstår at det er en psykose. Noe lengre en det så fyker du rundt som en apekatt og snakker med gnomer i skogen og ser masse sykt du trur er virkelig. (Av egen erfaring)
Sist endret av Tarm; 25. august 2019 kl. 17:29.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var oppe rundt 2 dager helt edru for noen uker siden, begynte å se skygger i sidesynet, skvatt når jeg så meg selv i speilet, paranoia fra helvette, rare tanker jeg aldri har hatt før. Ganske sikker på at jeg holdt på å bli psykotisk selv uten å ha tatt noe. Du burde ikke være våken noe lengre enn 1 døgn uansett egentlig.. Tipper faktisk at det har alt med søvn å gjøre, å ingenting med stimulantene å gjøre om du blir psykotisk eller ikke.
Kommer an på mange ulike faktorer, som f.eks reinhetagraden på amfetaminen, inntaksmåte, dosering, kombinasjon med benzo eller andre rusmidler, andre faktorer som spiller inn mtp stressnivå etc. Noen opplever symptomer på psykose etter et døgn, mens andre tar det 2-3 dager. Av egen erfaring fra da jeg ruste meg ble jeg psykotisk etter 2-3 døgn om jeg injiserte uten å ha masse benzoer tilgjengelig, hadde jeg ikke benzoer så gikk det kanskje litt over et døgn. Det skal nevnes at jeg var langt inni rusmisbruk, og doseringene mine var på 0,4-0,7g avhengig av styrken på varene.