Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7621
Får ikke påminnelsene på iPhone, de kommer kun på macbooken, selv om jeg lager de på iPhone. Dette skjønner jeg ikke, da jeg er på samme apple ID, på begge enheter. Har til og med prøvd å logge av og på Apple ID, på begge enheter.

Noen som har peiling på hva som kan være galt?
Hva er påminnelser stilt inn på i icloud på tlf?
Av eller på?
Trådstarter
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Hva er påminnelser stilt inn på i icloud på tlf?
Av eller på?
Vis hele sitatet...
Har haket den av som "grønn", så den skal være på ja..
Bruk support.apple.com - mange fine artikler som guider deg
Er det sånn at du ikke ser påminnelsene i appen på iPhone eller bare at du ikke får varslingene?
Trådstarter
Sitat av SajN Vis innlegg
Er det sånn at du ikke ser påminnelsene i appen på iPhone eller bare at du ikke får varslingene?
Vis hele sitatet...
Joda de blir reg. i appen, men får varsel kun på MacBook, ikke iPhone... :/
Sitat av mainmike Vis innlegg
Joda de blir reg. i appen, men får varsel kun på MacBook, ikke iPhone... :/
Vis hele sitatet...
Gå inn på Innstillinger > Varslinger > Påminnelser. Se om varslinger er tillatt, evt. noe annet der kanskje har blitt slått av.
Trådstarter
Sitat av SajN Vis innlegg
Gå inn på Innstillinger > Varslinger > Påminnelser. Se om varslinger er tillatt, evt. noe annet der kanskje har blitt slått av.
Vis hele sitatet...
Den var faktisk av..slo den på nå. Takk for innspill
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av SajN Vis innlegg
Gå inn på Innstillinger > Varslinger > Påminnelser. Se om varslinger er tillatt, evt. noe annet der kanskje har blitt slått av.
Vis hele sitatet...
I dag satt jeg og jobbet med macbooken, og hørte en kalender varsling på iPhonen (la den inn via iPhone i går kveld). Synes det var merkelig at den ikke kom opp på macbooken, siden jeg er logget på samme apple iD på begge. Den ligger i kalenderen på macbooken også.

Deretter la jeg inn en påminnelse fra iPhone, for å teste om den kom på begge. Den kom KUN på macbooken. Hvordan kan dette ha seg, vet du? Skal ikke varslinger komme opp på alle enhetene dine uansett?
Når du legger inn hendelse i kalender kan du velge hvilken kalender hendelsen skal lagres i, du kan velge mellom kalender under "PÅ IPHONE" eller kalender under "ICLOUD". Tipper i ditt tilfelle når du har opprettet hendelse har default kalender vært under "PÅ IPHONE" og varsel vil da følgelig ikke komme opp i kalender på macbooken.

edit: gikk litt fort i svingene, ser nå at hendelsen ligger i kalender på macbooken din også, kanskje du har slått av varslinger på macen, sjekk innstillinger. systemvalg>varslinger>kalender
Sist endret av bruisepristine; 11. februar 2021 kl. 10:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mainmike Vis innlegg
I dag satt jeg og jobbet med macbooken, og hørte en kalender varsling på iPhonen (la den inn via iPhone i går kveld). Synes det var merkelig at den ikke kom opp på macbooken, siden jeg er logget på samme apple iD på begge. Den ligger i kalenderen på macbooken også.

Deretter la jeg inn en påminnelse fra iPhone, for å teste om den kom på begge. Den kom KUN på macbooken. Hvordan kan dette ha seg, vet du? Skal ikke varslinger komme opp på alle enhetene dine uansett?
Vis hele sitatet...
Det er jeg dessverre ikke sikker på. Har heller ikke en Mac som jeg kan teste med.