Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2098
Hei, jeg driver å utvikler en android applikasjon som skal stå i kiosk mode på en arrangement, slik at besøkende kan trykke rundt på applikasjonen og lese informasjonen, men at dem ikkje har mulighet til å lukke applikasjonen. Men arrangøren av arrangementet må ha mulighet til å lukke applikasjonen ved avsluttingen av arrangementet hver dag. Så derfor har jeg laget en "settings" activity som krever innlogging, her skal det blant annet være mulig å lukke applikasjonen.

Jeg har overrided onBackPressed ( ) på følgende måte:

Kode

@Override
public void onBackPressed ( )
{
    Toast.makeText( MainActivity.this, "Applikasjonen er i kiosk mode!", Toast.LENGTH_LONG ).show ( );
}
Men home knappen fungerer enda. Dette for å gjøre utviklings prosessen enklere.

Men problemet oppstår når jeg skal avslutte applikasjonen, for MainActivity starter AuthActivity som igjen starter SettingsActivity når korrekt bruker informasjon er oppgitt. finish ( ) methoden vil jo bare avslutte en activity. Men jeg har sett en del løsninger på dette ved bruk av killtask og System.exit ( ), men hva vil være den korrekte måten å avslutte en app på?
En kjapp og _ok_ måte å gjøre det på er:

Kode

android.os.Process.killProcess(android.os.Process.myPid());
Skulle du være motivert kan du gjøre noe ala dette.
▼ ... over en måned senere ... ▼
System.exit(0); dreper main thread'n din. Kan bruke denne og killProcess() uten problemer