Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5287
Hei, har tilbud om og kjøpe ei uregistrert hagle.
Men på grunn av at eier fikk haglen i betaling litt tilbake i tiden vil han ikke ha noe med saken og gjøre.
Jeg lurer på hvordan jeg kan få registrert haglen UTEN at det blir noe problem. Jeg har godkjent søknad, og skal bare være ei trenings og back-up hagle.
Takk på forhånd
Ikke registrer ett uregistrert våpen, du kan jo spores Det finnes allerede nok av registrerte våpen, uregistrerte er det færre med!
.. Og hva om det uregistrerte våpenet tidligere har blitt brukt til å drepe noen, så registrerer du det...?
Sitat av Legevakten Vis innlegg
.. Og hva om det uregistrerte våpenet tidligere har blitt brukt til å drepe noen, så registrerer du det...?
Vis hele sitatet...
Tror det er vanskelig å matche hagl til en bestemt hagle.......
Hvis TS ikke skal bruke hagla til noe kriminelt, så er det jo bare stress at den er uregistrert. Det er vel våpenamnesti med jevne mellomrom fremdeles?
Hei.

Nå forandrer verden seg stadig, men når min bestefar døde for ca 10 år siden etterlot han seg en god del våpen (han var aktiv jeger og hadde jobbet i Forsvaret i hele sitt liv).

Noen av disse var ikke registrert, da dette ikke var så viktig før i tiden, og min bestefar tok seg tydeligvis aldri tid til å få ordnet opp i dette.

Uansett; vi har noen i familien som ville ha noen av disse våpnene. De ringte politiet og fortalte situasjonen. Leverte inn noen våpnene ingen ville ha, da de vist nok var "ubrukelige", resten ble registrert med et par skjema på politistasjonen.

Ikke noe dramatikk, ikke noe problem.
Sitat av Pro-kid Vis innlegg
Hei, har tilbud om og kjøpe ei uregistrert hagle.
Men på grunn av at eier fikk haglen i betaling litt tilbake i tiden vil han ikke ha noe med saken og gjøre.
Jeg lurer på hvordan jeg kan få registrert haglen UTEN at det blir noe problem. Jeg har godkjent søknad, og skal bare være ei trenings og back-up hagle.
Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Er du gæærn? hvorfor regge den? Om du ikke har noen grunn til razzia, Behold den hjemme, du blir ikke tatt. Om du har grunn til å ha razzia har du sikkert en grunn til å ikke registrere den uansett heahea
Sitat av pax2k Vis innlegg
Hei.

Nå forandrer verden seg stadig, men når min bestefar døde for ca 10 år siden etterlot han seg en god del våpen (han var aktiv jeger og hadde jobbet i Forsvaret i hele sitt liv).

Noen av disse var ikke registrert, da dette ikke var så viktig før i tiden, og min bestefar tok seg tydeligvis aldri tid til å få ordnet opp i dette.

Uansett; vi har noen i familien som ville ha noen av disse våpnene. De ringte politiet og fortalte situasjonen. Leverte inn noen våpnene ingen ville ha, da de vist nok var "ubrukelige", resten ble registrert med et par skjema på politistasjonen.

Ikke noe dramatikk, ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Bare et spørsmål:
Hadde de som registrerte våpnene på seg våpentillatelse?
Hei.

Det er jeg rimelig sikker på at de hadde.
Dette er mennesker som jakter på alt som finnes i skogen, og har egen skog. Kjenner ikke helt detaljene da jeg selv ikke jakter eller har interesse for våpen.
Bare husker at det var "mye" prat om hvor vidt de skulle registrere våpene eller drite i det å håpe at det aldri skulle bli noe problem.

Men som sagt; dette var dette veldig enkelt å ordne. Virket som politiet var vant til slike telefoner.

Bare husk at dette er lenge siden og verden kan ha forandret seg.

Det er jo bare å ringe politiet å høre. Det er jo mye bedre for alle om den blir registrert
Her var det utrolig mye dumme råd og kommentarer! Det er problemfritt å kjøpe uregistrerte hagler (finnes mange tusen sånne enda) men da MÅ du registrere den. Har du allerede en godkjenning påfører du våpenets data. Regner med at eier tåler at du oppgir navnet hans? (Hvis ikke er det jo mulighet til å spørre en annen om å 'låne' navnet.. Det viktigste her er at DU gjør dette etter loven sånn at du slipper problemer for framtiden. Hvis du IKKE registrerer hagla må du være gammel nok til å ha kjøpt den den gangen de solgte disse uregistrert. Skal du bruke hagla er det absolutt tryggest å gjøre dette etter loven! Det er ikke nødvendig med våpenamnesti da dette er helt vanlige transaksjoner. Trenger du mer info så si ifra!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Sneakers Vis innlegg
Er du gæærn? hvorfor regge den? Om du ikke har noen grunn til razzia, Behold den hjemme, du blir ikke tatt. Om du har grunn til å ha razzia har du sikkert en grunn til å ikke registrere den uansett heahea
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man ikke registrere den? Hva hvis man er ute og jakter, som våpenet åpenbart skal brukes til, og så kommer politi eller lignende da og vil sjekke våpenet ditt? Tulling.
Ridder av 1. klasse
Kjenner flere som har fått registrert uregistrerte hagler, og det er stortsett ikke noe problem! Så lenge personen som vil registrere våpenet har våpentillatelse er ikke dette noe big deal. Ta kontakt med din lokale politistasjon, fortell de samme historien som her, så ordner det seg!