Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1830
http://shop.img.coffeesh0p.com/entheogens/salvia_divinorum/salvia_divinorum_5x_extract-sa002_1.jpg

Hva?
Salvia Divinorum 5x
Hvor:
Hjemme på rommet.
Når:
En sen, sen kveld.

Det var en kveld for ikke så alt for lenge siden der jeg som så mange andre netter lå i sengen og prøvde å få sove. Jeg hadde prøvd alle de gode gamle triksene, men siden jeg i utgangspunktet kun inntar naturlige rusmidler lot jeg alt av piller ligge. Når jeg hadde hørt på klassisk musikk, lest noen kapitler i en bok og talt et utall sauer bestemte jeg meg for å prøve ut den søvndyssende effekten til det eneste rusmidlet jeg hadde liggende; Salvia Divinorum. Jeg føler jeg har begynt å kjenne dette rusmidlet godt, både fra alt jeg har lest og mine personlige erfaringer til det, og jeg ville ta sjangsen på å prøve. Jeg er ingen stor tilhenger av å røyke salvia alene ettersom alle som har prøvd det vet hvilken effekt det kan ha. Jeg tillater aldri meg selv å fly helt til topps når jeg er alene, og inntar derfor kun små doser. Jeg vil i denne rapporten referere til en oversikt som er rimelig velkjent for alle salvianytere, og også veldig grei for de som ikke har så mye peiling på stoffet i utgangspunktet. Jeg finner denne oversikten veldig konkret og ikke minst sann!

Level 1 -[COLOR="Red"] S[/COLOR]ubtle effects:
Feelings of relaxation and the feeling that something is different but its hard to say exactly what. Some people find this mild effect useful for meditation or even increasing sexual pleasure.

Level 2 - [COLOR="red"]A[/COLOR]ltered perception:
No visuals at this level, but colors and textures appear more interesting and different. Music apprehension can be increased. Depth perception changes; things seem closer or further than they actually are, but no hallucinations yet. Thinking becomes less logical.

Level 3 - [COLOR="red"]L[/COLOR]ight visionary state:
Closed eye visuals appear. Commonly they are 2-dimensional patterns, but clear images may also be seen. Open eye visuals are sometimes noted, but they are vague and not confused with reality.

Level 4 - [COLOR="red"]V[/COLOR]ivid visionary state:
At this stage vivid open eye images and scenes occur and voices can be heard. If eyes are closed one may experience journeys, time travel, encounters with other beings, worlds, or spirits. This level is a shamanic experience and with your eyes closed you may think what you are seeing is real.

Level 5 - [COLOR="red"]I[/COLOR]mmaterial existence:
At this level all contact with reality is lost, but consciousness still exists and some thoughts can be made. You become completely immersed in your experience. You may loose your individuality and live someone else's life. Some users report becoming inanimate objects or merging with another being or God. This may be terrifying or extremely enjoyable for the user. A sitter is absolutely necessary because users sometimes try to move without being aware of where they are.

Level 6 - [COLOR="red"]A[/COLOR]mnesic effects:
No one has reached this level and been able to recall what he/she experienced. In this deep state a user may clobber around and injure themselves. Since no one can ever remember their experience this level is not desirable.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv aldri havnet på nivå 6 i denne skalaen, men jeg har opplevd nivå 5. Historien om gangen jeg ble til et gjerde en kald påskekveld kan vi ta en annen gang.

Jeg hadde aldri prøvd salvia i denne sammenhengen, men jeg har selv opplevd at i moderate mengder, altså nok til å havne et sted mellom trinn 2 og 3 i skalaen ovenfor er svært avslappende, og kan minne litt om rusen man får av et par trekk hasj. Jeg fyrte opp med ca halve kammeret på pipa med salvia, tok et stort trekk og la meg ned i sengen. Samtidig som jeg dumpet ned i madrassen la jeg fra meg pipa og trykket "play" på datamaskinen der en spilleliste med deilig musikk allerede var klar. Det var kun 3 sanger på spillelisten, og de passet meg perfekt. Lineupen for denne lille turen var "What A Wonderful World" av Louis Armstrong, "Clair de Lune" av Claude Debussy, og "Conquest of Paradise" av den geniale grekeren Vangelis. Sangtitlene linker til sangene, anbefaler dere å høre på dem mens dere leser! Introen på What A Wonderful World hjalp meg virkelig i gang, og da jeg etter ca 30-40 sekunder slapp ut røyken kjente jeg med en gang at dyna var helt fantastisk deilig mot huden min. Jeg lå i noe som føltes som en evighet å strøk rundt på sengetøyet, kjente på det deilige stoffet og kniste for meg selv. Tankene mine hadde ingen logikk lenger, og alt jeg forsøkte å tenke på kom aldri helt opp i hodet. Jeg prøvde å få med meg selve musikken, og når jeg lukket øynene kunne jeg nesten "se" notene komme mot meg, stoppe et stykke unna og forsvinne ut i intet. Dette var fryktelig plagsomt.

(Doseringen min var perfekt. Jeg havnet mitt i mellom 2 og 3 på skalaen ovenfor. Jeg glemte at jeg hadde røykt Salvia, men jeg viste hele tiden at jeg var trygt i min egen seng i mitt eget hus, og denne trygghetsfølelsen gjorde nok hele trippen mye mer behagelig).


http://www.stockphotopro.com/photo-thumbs-2/AWYTHB.jpg

Slik lå jeg, og jeg fant ut at dette var en herlig posisjon å trippe i!

Selv om notene aldri kom fram til hodet mitt når jeg lukket øynene, hørte jeg musikken utrolig godt. Teksten var vanskelig å få med seg, det var som om hjernen min ikke helt forsto engelsk lenger. Jeg hørte om og om igjen "What a wonderful world, what a wonderful world, what a wonderful world" i hodet mitt. Tankene mine var helt med på det, og der og da var jeg 110% enig; verden var fantastisk! På dette tidspunktet kjentes det ut som jeg hadde ligget her i omtrent 20 minutter. Det skremmende er at What A Wonderful World kun varer i drøye to. Dette forsto jeg selvsagt ikke der og da. Da sangen var over ble jeg fortsatt liggende i sengen, og Clair de Lune av Claude Debussy begynte. Denne klassiske impresjonistiske sangen er rolig med noen litt mer "kraftige" partier på piano. Jeg lå på ryggen med øynene lukket. Jeg hadde ingen hallusinasjoner visuelt, men tankene mine hadde jeg ikke helt kontroll på. Jeg tenkte på et piano som spilte, og jeg klarer ikke i dag å sette fingeren på hvem eller hva som spilte musikken. Hver gang en tangent ble presset ned kunne jeg se noten fly ut i luften og mot meg selv. Når partiene med litt mer kraft i kom, virket det som om hjertet mitt slo litt hardere og at kroppen min dirret litt, før den igjen roet seg ned. Jeg hadde ingen hallusinasjoner eller ekstremt merkelige tanker på denne tiden, og det var nettopp det som var så deilig. Jeg var så utrolig avslappet, både psykisk og fysisk! De fire minuttene med rolig klassisk musikk gikk alt for fort, og det virket som det gikk en evighet før neste sang kom. Her trodde jeg et sekund at trippen var over. Jeg åpnet øynene, og i det jeg gjorde det begynte Conquest of Paradise.

Den dramatiske begynnelsen på sangen fikk det mørke rommet til å "blinke", og selv de hvite veggene ble svarte. Sengen min er 160 cm bred, men her presset den seg sammen slik at jeg så vidt hadde plass i den. Det var ikke ubehagelig, men jeg forsto ikke helt hva som skjedde. Jeg trodde jo at trippen var over og at jeg nå kunne legge meg å sove. Jeg hadde holdt på å sovne når dette skjedde, og jeg fikk meg en psykisk vekker akkurat her! Kroppen min lå helt i ro, jeg rørte ikke en muskel. Jeg lå helt stille og lyttet til musikken, og plutselig virket det som om den venstre siden av dynen løftet seg opp og sto som et slags tak over låret mitt. Jeg forestilte meg at det kom en hel gjeng svartkledde små miniatyrmennesker marsjerende ut, og at dynen min symboliserte huset deres. Når dere hører sangen kan dere nok forstå hvorfor dette passet inn. Det var ikke ubehagelig, men jeg ble veldig opphengt i det. Når jeg åpnet øynene kunne jeg ikke se dem, men med en gang jeg lukket øynene var det eneste bildet jeg hadde bak øyelokkene disse soldatene. Når sangen sluttet falt dynen ned, og alt ble stille. Sengen min fløt gradvis ut til sin originale størrelse, og taket ble mykt over øynene mine. Her sovnet jeg.

Jeg tror at grunnen til at jeg opplevde dette såpass søvndyssende var at selv om hjernen min var i full gang lå jeg faktisk helt stille i mørket, og underbevisstheten min hadde nok bestemt seg for å sovne. Jeg lå komfortabelt i alle posisjoner. Salviaen hadde holdt tankene mine i gang, men med en gang den avtok så hjernen sitt snitt i å slå til. Under hele seansen hørte jeg musikken mye, mye bedre og la merke til aspekter til den jeg aldri har lagt merke til før. Psykedelisk musikk blir for mye for meg på slike rusmidler, og det kjennes ut som om hjernen blir overbelastet. Derfor vil jeg anbefale jazz og klassisk musikk til alle som søker en rolig tur på psykedelia.

Alle vet at salvia kan være noen sinnsyke greier om man inntar mye av det, og mange syns det blir litt for mye. Jeg anbefaler alle å prøve salvia litt mer moderat en gang og ikke undervurdere de "svakere" effektene av denne planten. Et trekk, og ti fascinerende minutter etter sovnet jeg godt. Takk igjen for en fantastisk opplevelse, Salvia Divinorum!
Sist endret av Stinson; 27. mai 2011 kl. 20:48.
"Øko-Terrorist"
Har noe 10x liggendes, skal prøves Har kun testet og fått en stage 5 tidligere der jeg ble en del av sofaen, var ikke ubehagelig, men mer interresant. Fikk ikke noe behov for å prøve igjen, men heller ingen aversjon mot det.
Sist endret av tr80r; 27. mai 2011 kl. 21:19.
Forstyrret
Stinson's Avatar
Trådstarter
Sitat av tr80r Vis innlegg
Har noe 10x liggendes, skal prøves Har kun testet og fått en stage 5 tidligere der jeg ble en del av sofaen, var ikke ubehagelig, men mer interresant. Fikk ikke noe behov for å prøve igjen, men heller ingen aversjon mot det.
Vis hele sitatet...
Basert på mine egne erfaringer så vil jeg anbefale alle å prøve Salvia mer enn én gang uansett, fordi rusen er aldri den samme, men fremdeles like herlig og fascinerende hver gang!