Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 8579
Hallo.

Jeg vil starte med å si at dette er min første rusrapport, så bare with me.
Jeg har sittet inne her en god del den siste tiden å lest en del rapporter som har gitt meg mye lættis, og nyttig info. Jeg har også fått inntrykk av at det er en del folk inne her på freak som sitter med en god del kunnskap om alt av rusmidler. derfor vil jeg prøve lykken, for å se om jeg kan finne ut av hva jeg egentlig fikk i meg denne kvelden for 2 år siden.

Jeg vil også få med at jeg er en som setter veldig store grenser for meg selv når det kommer til rusmidler. Jeg rører kun hasj/marijuana, og kommer aldri til å prøve noe annet enn det.

Det var natt til søndag, og jeg hadde vært ute med noen venner. Natt ble snart morgen, så vi bestemte oss for å vende nesen hjemover. På vei hjem stakk vi innom shell for å få i oss noe mat. Det var her jeg møtte kompisen min "Geir" som jeg hadde røyket hasj med et par ganger før.

"Geir" hadde hvert i Oslo denne dagen å ordnet seg noe fryktelig med både hasj og kokain. Jeg ble veldig iverig å lurte på om jeg kunne få bli med han og to andre med som var med han hjem til han for å røyke en nattings. Dette var greit for han, så jeg ble med.

Denne kompisen bodde i første etasje hos en veldig god venn av meg (Noe jeg er utrolig takknemmelig for den dag i dag). Vi satte oss ned, og jeg spurte om han ikke kunne rulle en til meg, siden jeg var så full. Men fikk beskjed om at vi skulle røyke bong. noen linjer med cola ble lagt opp, men jeg takket pent nei.

Han fyrer opp bongen, og sier han skal trekke den opp for meg. Noe jeg ikke tenker så veldig mye over. Noe jeg derimot har stusset litt på i ettertid, var at røyken i bongen var sinnsykt gul, nesten litt sånn sennepsfarget (er dette normalt?)

Han gir meg bongen, å jeg trekker ned alt på en gang. Dette blir helt klar for mye for meg, siden det er første gang jeg røyker fra flaskebong. jeg brekker meg litt, mens jeg ler av meg selv. Etter dette gir seg setter jeg meg ned i en god stol.

1 min senere er jeg helt borte, jeg klarer ingenting, jeg sitter nesten fast i denne stolen og klarer ikke bidra med en dritt i samtalen som pågår. Så jeg bestemmer meg for å gå å legge meg.

Kompisen min som eier huset har et soverom nede til disp, så jeg prøver å gå inn der, men døren er låst. Jeg skjønner ingenting, for den døren pleier aldri å være låst. Jeg drar og drar i håndtaket med alt jeg har av krefter, men får ikke døren opp. Til slutt tenker jeg bare "jaja, da har han vel låst den jævla døra da". Så jeg bestemmer meg får å gå opp i stua å legge meg der. Jeg går opp trappa til andre etasje for å finne veien inn i stua, men på denne døra skjer det noe som er enda rarere, jeg finner ikke dørhåndtaket, bare noe som minner om et sånn et lite hull som er i skyvedører, så jeg prøver å skyve opp døra mens jeg tenker "men for faen da, det har da alltid vært et dørhåndtak på denne døra!" jeg bestemmer meg da for å prøve lykken ved å gå igjenom kjøkknet, men finner ikke dørhåndtaket på den døra heller! Jeg blir frustrert å prøver å føle med hendene mine opp og ned døra, men jeg finner ingenting.

Jeg bestemmer meg nå for at jeg er alt for fjern, og legger meg ned på gulvet for å slappe av, og kanskje samle meg litt. i det jeg legger meg ned på gulvet er det som om jeg blir slått i hodet av et balltre, og blir sugd inn i en annen verden, jeg freaker helt ut, jeg får tunnelvsion og hele verden forandrer seg: jeg får helt syke tanker om jeg er fanget i denne verdnen for alltid. jeg tenker at dette kommer aldri til å forsvinne! Jeg får tanker om at jeg nå har blitt narkoman, og får halliser hvor jeg ser meg selv sette heroin og sniffe kokain. Jeg freaker helt ut å faller bakover på en ølboks som jeg hadde satt på gulvet i forsøket på åpnet dører. denne ølboksen kjennes ut som en kniv som skjærer seg inn i ryggen, og ølet som renner ut av boksen blir fort forandlet til blod. da klikker jeg enda mer å skriker av frykt, jeg tar fram mobilen min, og prøver å få opp kontaktlisten på mobilen.

Jeg mister mobilen på gulvet, noe som får meg til å freake enda mer ut. Jeg kaver febrilsk rundt på gulvet mens jeg skriker av smerte pga av "kniven" jeg har i ryggen. jeg skal til å kjenne på gulvet bak meg, og i det jeg gjør dette kjennes det ut som om jeg stikker begge hendene igjenom magen min og får tak i telefonen, for så å trekke den tilbake igjenom magen igjen. jeg slipper nå telefonen med vilje å kramler meg fast til trappegelenderet mens jeg gråter, jeg er så redd, jeg tenker på familien min, som helt sikkert ikke vil ha noe med meg å gjøre, siden jeg nå har blitt gal. men jeg bestemmer meg for at jeg skal kjempe mot denne "trippen", så jeg begynner å tenke positivt, noe som hjelper i 2 sekunder. Alt det positive jeg tenker på blir innen 1 milisekundt omgjort til noe negativt. Til slutt er jeg tom for positive tanker, og innser nå at jeg er fortapt.

Jeg gråter som et lite barn mens jeg klamrer meg til trappegelenderet. Jeg får for meg at jeg har blitt synsk. Jeg tenker at om to sekunder så vil "Geir" komme ut av den døra der nede, noe han også gjør. jeg blir enda mer redd å begynner å skrike til han. Han løper opp trappen mens han prøver å roe meg ned. Jeg husker ikke helt hva han sa, men det var noe som "kom bli med ned igjen, du vekker de andre". han tar tak i armen min, men det siste jeg vil nå, er å gå ned igjen dit. jeg blir sint og redd, så jeg drar "Geir" opp trappen å ber han dra til helvette!.

Jeg klamrer meg enda en gang til gelenderet mens jeg gråter og skriker. Alt jeg vil er at denne rusen skal forsvinne! For jeg var 100% sikker på at den kom til å drepe meg.

Den andre kompisen min kommer nå ut døra fra kjøknet. han setter seg ned ved siden av meg, jeg er fortsatt helt febrilsk, men han får roet meg ned ganske fort, jeg er lettet, men sinnsykt kvalm. kompisen min finner en bøtte jeg kaster opp store mengder (jeg fylte den bøtta med minst 5 liter oppkast).

Kompisen min spør "Geir" om hva jeg har fått i meg. "Geir" forteller at jeg har røyka bong, men tålte det ikke.

Jeg har nå kommet til meg selv, og beynner å titte rundt meg, nede ser jeg at døra til soverommet står på vidt gap, det samme gjelder døra inn til stua. jeg ler. Jeg sier til kompisen min at jeg føler meg mye bedre nå, og at jeg vil gå å legge meg på sofaen.

Når jeg legger meg ned, så skjer det igjen. jeg blir fanget i samme verden. og nå klikker det virkelig for meg. Jeg sparker rundt meg mens jeg skriker av frykt, men kompisen min er fort på plass, og får roet meg ned. jeg ligger på sofaen, mens jeg stryker ham i det lange håret, men så kommer jeg på at han har jo klipt av seg alt håret. så håret hans blir sugd inn i skallen på han igjen og hele ansiktet hans blir forvandlet til trynet til Gollum (den freaken i Ringenes Herre). så jeg skriker jo av frykt å begynner å gråte igjen. Dette er det siste jeg husker av denne kvelden.

Jeg våkner dagen etterpå ganske så fucked up, men jeg er meg selv igjen.
jeg har noian i en uke etterpå, sikkelig angst, jeg er redd for alt. jeg tørr ikke engang å røyke vanelige sigaretter, i frykt for å bli stein. jeg prøver jo å ta meg et par røyk, men jeg får den følelsen av at jeg blir stein, så jeg gir ganske så fort opp den røykinga.

I ettertid har jeg fortalt noen godt innrøyka kompiser denne om denne hendelsen, og de forstår ikke hva jeg har fått i meg, og mener denne klumpen med hasj må ha vært penslet med noen ymse stoffer.

Jeg snakket også senere med hun som satt nede med meg og "Geir" den morgenkvisten, og hun sa at "Geir" hadde sagt noe som "Nå skal jeg gi ham en lærerpenge" før han ga meg bongen. Så noe må det jo ha vært med denne hasjen for jeg har aldri fått så noia eller så sterk rus av det før. hallisen mine var så virkelige at jeg faktisk trodde de var ekte.

Er det noen her som har erfaring med penslet hasj, som kanskje kan gi meg svaret på hva dette kan ha vært?

På forhånd takk

kuBaB.

(jeg beklager alle skriveleifene)
Sitat av kuBaB Vis innlegg
Er det noen her som har erfaring med penslet hasj, som kanskje kan gi meg svaret på hva dette kan ha vært?
Vis hele sitatet...
"Penslet" hasj forekommer ikke. Cannabisprodukter kan være forurenset med glass/mineralpartikler eller andre ikke-psykoaktive stoffer som er tilsatt for å øke vekt og dermed salgsfortjeneste. Sansynligvis forekommer det også tilfeller der lite psykokativt plantemateriale fra cannabisplanten er tilsatt syntetiske cannabinoider, men dette er ikke bekreftet, bare en antakelse fra min side, ettersom syntetiske cannabinoider har blitt så vanlig de siste par årenel.

Du fikk en ubehagelig opplevelse med cannabis. It happens
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
"Penslet" hasj forekommer ikke. Cannabisprodukter kan være forurenset med glass/mineralpartikler eller andre ikke-psykoaktive stoffer som er tilsatt for å øke vekt og dermed salgsfortjeneste. Sansynligvis forekommer det også tilfeller der lite psykokativt plantemateriale fra cannabisplanten er tilsatt syntetiske cannabinoider, men dette er ikke bekreftet, bare en antakelse fra min side, ettersom syntetiske cannabinoider har blitt så vanlig de siste par årenel.

Du fikk en ubehagelig opplevelse med cannabis. It happens
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Men siden "Geir" sa at jeg skulle få en lærerpenge, kan han da kanskje ha puttet noe mer en hasj i denne bongen, men hva?
Cannabis er et ganske kraftig rusmiddel, hvis du har kvalitetssaker. Høres ut som "Geir" hadde noe betraktelig bedre enn det du var vandt med. Dette kombinert med at du brukte bong (Som ofte gir en litt mer "wow-effekt") er nok utslagsgivende.

Les deg bedre opp om Cannabis, ulike strains og hvorfor effektene er som det er. Hvis du klarer å tilegne deg nok kunnskap, vil du i stor grad få mye større kontroll over rusen, og kan begynne å tilpasse hva du kjøper til gitte formål.


Når det kommer til lærepengen, så hørtes det akkurat ut som han gjorde det samme jeg feks gjør hvis noen er kjepphøye når det kommer til Cannabis. Da blir det gjerne et ekstra godt bongtrekk med virkelig godsaker. Pleier å sette på plass de fleste.
Sist endret av Crabman; 14. april 2011 kl. 12:08.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Kombinasjonen full + ganja er ikke alltid så bra heller.
Sitat av kuBaB Vis innlegg
Takk for svar.

Men siden "Geir" sa at jeg skulle få en lærerpenge, kan han da kanskje ha puttet noe mer en hasj i denne bongen, men hva?
Vis hele sitatet...
Som sagt, det er en teoretisk mulighet for at det kan ha vært syntetiske cannabinoider av ett eller annet slag, de er vanlige og populære om dagen. Det blir imidlertid bare spekulasjoner fra min side. Den eneste måten du kan få klarhet i dette på er å snakke med denne "Geir".
Trådstarter
Sitat av Crabman Vis innlegg
Cannabis er et ganske kraftig rusmiddel, hvis du har kvalitetssaker. Høres ut som "Geir" hadde noe betraktelig bedre enn det du var vandt med. Dette kombinert med at du brukte bong (Som ofte gir en litt mer "wow-effekt") er nok utslagsgivende.

Les deg bedre opp om Cannabis, ulike strains og hvorfor effektene er som det er. Hvis du klarer å tilegne deg nok kunnskap, vil du i stor grad få mye større kontroll over rusen, og kan begynne å tilpasse hva du kjøper til gitte formål.


Når det kommer til lærepengen, så hørtes det akkurat ut som han gjorde det samme jeg feks gjør hvis noen er kjepphøye når det kommer til Cannabis. Da blir det gjerne et ekstra godt bongtrekk med virkelig godsaker. Pleier å sette på plass de fleste.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri vært kjepphøy når det kommer til cannabis tvert i mot, jeg har stor respekt for alt av rusmidler. Men jeg takker for svaret ditt
Du er sikker på at det var brunt(hasj) og ikke grønt?
Trådstarter
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Du er sikker på at det var brunt(hasj) og ikke grønt?
Vis hele sitatet...
Det var brunt. 100% sikker!

kan dette være noe som jeg fikk i meg? http://freak.no/forum/showthread.php?t=13744
folk avviser den myten om penslet hasj gang på gang, hvorfor ikke bare se saken som den er, du fikk prøva skikkelige saker dog litt mye og vips du blei mindfucka ei stønn, Sånn kan det gikk.
Sitat av kuBaB Vis innlegg
kan dette være noe som jeg fikk i meg? http://freak.no/forum/showthread.php?t=13744
Vis hele sitatet...
Nei. Heroinpenslet hasj forekommer ikke. dessuten gir ikke heroin den effekten du beskriver.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Nei. Heroinpenslet hasj forekommer ikke.
Vis hele sitatet...
Forekommer det ikke fordi det ikke er mulig å røyke heroin og hasj på den måten, eller forekommer det ikke fordi det ikke er noen som gjør det?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Forekommer det ikke fordi det ikke er mulig å røyke heroin og hasj på den måten, eller forekommer det ikke fordi det ikke er noen som gjør det?
Vis hele sitatet...
Det er vel mulig å røyke heroin på den måten, så vidt jeg vet?

Grunnen til at det ikke forekommer er at det er helt meningsløst å blande heroin i hasjen. Siden når ble det et problem å bli kvitt heorin til heroinpris? Ingen gidder å gi bort heroin med hasjen de selger.
har hatt noe lignende men ikke helt samme som du beskriver, det var da jeg hadde røyka for mye og fikk en ubehagelig opplevelse.
Dritings og trekke god shit på bong kan sette de fleste ut av spill, selv innrøyka stonere. "Lærepengen" var nok bongen, tenker jeg. En kompis av meg ville ikke at dama skulle få "smaken" på hasj og første gangen han lot henne røyke så gav han henne et skikkelig kraftig bongtrekk som selvfølgelig endte med at hu noia, spydde og sverga på å aldri røyke igjen..
Sist endret av emphi; 14. april 2011 kl. 15:06.
Er det ikke sånn at om noen hadde penslet hasj med hero, for så å varme under mekking, så hadde heroinet fordampet? Tror en fornuftig sjel har fra forumet har nevnt det en gang i en tråd..
heheh, blir alltid like fascinert av sånne trip-turer. Har lest mange men den her var bra!

Har aldri prøvd noe selv men det virker som etter det folk beskriver at det bare var en sterk mengde hasj. Hallusinasjoner skjer jo, men sjeldent, ifølge min stoner venner

Skulle vært en egen tråd om trip-rapporter!
Sist endret av Flowerpower79; 14. april 2011 kl. 15:12. Grunn: La merke til nå at det er en egen kategori om rusrapporter, my bad!
Som flere sier her, så blir ikke weed pensla. Det forkommer veldig skjeldent, forsåvidt aldri.

Det du nevner at røyken ble sennepsfarget er et godt tegn på at det var god shit, og bongen var ganske så fylt (normalt, ja). Og når du i tilleg er full, og sliten, så kan et slikt trekk sette de fleste ut av spill.

Ingenting å være redd for, du fikk i deg ganske potent weed, og du var full.
Sitat av pidget Vis innlegg
Er det ikke sånn at om noen hadde penslet hasj med hero, for så å varme under mekking, så hadde heroinet fordampet? Tror en fornuftig sjel har fra forumet har nevnt det en gang i en tråd..
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har røyket hasj som jeg mistenker var penslet med heroin. Når jeg varmet den så drypte det ut ganske vesentlige mengder med en lysebrun væske som ikke var noe særlig tykkere enn vann. Lukten av heroin (sterk fiskelukt) som røykes er ganske gjenkjennelig, og det var denne stanken jeg kjente når jeg mekket denne hasjen. Selvsagt, så måtte jeg jo prøve, og hasjen var jo god den. Veldig god. Nå skal det nevnes at jeg kun har røyket dette én gang i løpet av mine ti år som cannabisnyter. Hasjen var heller ikke kjøpt i norge..
Sist endret av caperno; 14. april 2011 kl. 15:35.
Sitat av pidget Vis innlegg
Er det ikke sånn at om noen hadde penslet hasj med hero, for så å varme under mekking, så hadde heroinet fordampet? Tror en fornuftig sjel har fra forumet har nevnt det en gang i en tråd..
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig at noe av heroinen vill fordampet under mekkingen, men jeg tror det er teoretisk mulig å pensle en hasjbit med heroin og mekke og røyke den på vanlig måte for å oppnå ruseffekt (av heroinet). Heroin er jo ikke SÅ flyktig at alt fordamper så snart man varmer det opp litt. Bare tenk på at sprøytenarkomane alltid koker heroinet før de setter det, uten at alt stoffet fordamper.
Sist endret av felix_poker; 14. april 2011 kl. 15:34.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Skulle vært en egen tråd om trip-rapporter!
Vis hele sitatet...
Etterlyser du nå en tråd hvor folk kan poste sine egne tripprapporter? Er du klar over at du poster i en tråd som ligger i underforumet Rusrapporter?
Sist endret av Moreagain; 14. april 2011 kl. 16:10.
Jeg mener jeg en gang i ungdommen hørte om en kar som var så ivrig for han skulle røyke hasj som var penslet med amfetamin.. Nå aner jeg lite om slikt, men er det mulig? Denne karen er forresten en skikkelig oppføkka narkis i dag..
Hei kompis - leit å høre om den vonde opplevelsen din. Jeg har ikke røyka så mye i mitt liv, og er definitivt ingen ressurs på dette området, men jeg HAR jobba i psykiatri og har sett litt av hvert derigjennom. Jeg kan helt umiddelbart fortelle deg at du har hatt en akutt, rus-indusert psykose (mulig noen har sagt det allerede, jeg har ikke lest alle svarene).
Du kom deg jo igjen, og godt er det. Jeg må likevel være ærlig med deg, og dette er sagt for å være hjelpsom, ikke kjip: når man får en akutt psykose kan det i teorien bety at du er disponert for det. Det kan det være lurt å være oppmerksom på hvis du velger å røyke mer, at det kan være utløsende igjen, selv med beskjedne / mildere mengder THC. Slik jeg leser din historie er det dette som har skjedd, og kanskje ikke et "uheldig" stoff i hasjen. Når det er sagt; hasj-psykoser er "ufarlige" i forhold til psykoser utløst av tyngre stoffer som MDMA etc.
Needless to say, jeg skriver ikke dette som et helsefaglig innlegg, men det er så nært mye av det jeg har sett at jeg følte det riktig å nevne det.
Sitat av Charger Vis innlegg
Jeg mener jeg en gang i ungdommen hørte om en kar som var så ivrig for han skulle røyke hasj som var penslet med amfetamin.. Nå aner jeg lite om slikt, men er det mulig? Denne karen er forresten en skikkelig oppføkka narkis i dag..
Vis hele sitatet...
Nei,umulig og få noe funk på den måten.Amfetamin fungerer svært dårlig og røyke.
Trådstarter
Sitat av Proteus Vis innlegg
Hei kompis - leit å høre om den vonde opplevelsen din. Jeg har ikke røyka så mye i mitt liv, og er definitivt ingen ressurs på dette området, men jeg HAR jobba i psykiatri og har sett litt av hvert derigjennom. Jeg kan helt umiddelbart fortelle deg at du har hatt en akutt, rus-indusert psykose (mulig noen har sagt det allerede, jeg har ikke lest alle svarene).
Du kom deg jo igjen, og godt er det. Jeg må likevel være ærlig med deg, og dette er sagt for å være hjelpsom, ikke kjip: når man får en akutt psykose kan det i teorien bety at du er disponert for det. Det kan det være lurt å være oppmerksom på hvis du velger å røyke mer, at det kan være utløsende igjen, selv med beskjedne / mildere mengder THC. Slik jeg leser din historie er det dette som har skjedd, og kanskje ikke et "uheldig" stoff i hasjen. Når det er sagt; hasj-psykoser er "ufarlige" i forhold til psykoser utløst av tyngre stoffer som MDMA etc.
Needless to say, jeg skriver ikke dette som et helsefaglig innlegg, men det er så nært mye av det jeg har sett at jeg følte det riktig å nevne det.
Vis hele sitatet...
Takk for svaret ditt, har vært veldig forsiktig med røyking i ettertid (alltid røyka med gode venner når det er god stemning i rommet osv. har også sluttet å røyke bong )
Haha! Pensling!

Hasj kommer i plater og klumper, eventuelt mindre klumper også kalt "egg" på folkemunne, som er smuglet i tarmene til noen... - Jeg skulle likt å se noen sitte med en liten malerpensel og en bolle med aceton, heroin og lsd som de maler så fint på utsiden

Det finnes noen folk her og der som blander heroin i hasjen sin, siden det bare er dårlig bom ute på markedet. Jeg vet om en case, og personen ble selvfølgelig hektet... Men den males ikke på ( ), man drysser det over mekket eller knar det inn i svarting. Hadde du fått smekkisbom så hadde du nok fått en euforisk opplevelse for livet og aldri havnet i psykose. LSD blir ødelagt av varmen, så det er utelukket.

Men okay, istedenfor å spikke flis, så skal jeg skrike det høylydt ut slik at folk kanskje forstår det etterhvert...

CANNABIS ER ET FORBANNA JÆVLA STERKT STOFF!
Selv om "du", stoneren i gaten, sitter der og kun har vært slækk og skækk hele din røykekarriære og ikke har opplevd å falle over kanten på det, så betyr ikke det at det ikke går det an å få virkelig heavy opplevelser av cannabis - også uten å være en psykotisk jævel.

Dette sier jeg ikke for tøffe meg eller å være bezzerwizzer, men fordi jeg vil advare om dette opplegget som kan gi veldig stygge utfall fordi jeg har opplevd det selv og sett både selve effekten og konsekvensene av den i praksis. Så vil jeg også avskrekke de som tror de har blitt gal (og utvikler angst som konsekvens av det), fordi at for det meste så lander man og er helt normal igjen og kan fint røyke en bom til uten å flippe over den gangen... Går du rundt og er redd derimot, så kommer denne opplevelsen snikende igjen. Og igjen. Og igjen.

Som sidenote, så er dette litt avhengig av hvilken type opplevelse man har hatt, for enkelte ganger kan den henge igjen og da bør man fordøye den godt før man begir seg ut igjen. Har man trigget en latent psykose så merker man (jeg mener alle rundt deg) det veldig godt...

Personlig driter jeg meg nesten ut av tanken på hvor langt inn i hodet man kan komme av cannabis... Mine opplevelser med dette tilsier at det er ca. 60 ganger værre enn å få noia på annet psykedelika (uten å ha røykt vel og merke). Jeg har faktisk kun opplevd skikkelig psykotisk noia på tripp etter å ha røykt cannabis, de andre gangene jeg har vært redd har det ikke vært på langt nær så intenst og skummelt, og som regel forekommet på ekstreme doser.

Slutt å uskyldiggjøre det, ved å skylde på heroin og syre og alt mulig slags bøff, folkens... Folk blir hentet av aliens etter at de har røykt hasj, og andre gjemmer seg i kroken i stuen fordi de tror at naboen (som egentlig er på hytten) står utenfor med kniv. Visuelle hallusinasjoner er det også fullt mulig å få, og generelt alt annet av headfuck, jeg så for eksempel en gang en neonsommerfugl ute midt på vinteren en gang.

Riktig nok skjer ikke dette hver gang man røyker, men det forekommer opplevelser slik som det her. Jeg kaller det i grunn ikke psykoser, men å komme over kneiken og faktisk trippe på cannabis, det krever tross alt en viss dose og en viss sinnsstemning (i motsetning til alle andre psykedelika, utenom kanskje ketamin de første gangene man tar det).

Jeg har opplevd dette en del ganger uten å havne i psykosenoiahelvete av den grunn, joda, det har skjedd, men det er ingen satt oppskrift...

Det skjer kanskje derimot når du får angst. Da baller det på seg da...

men jeg bestemmer meg for at jeg skal kjempe mot denne "trippen", så jeg begynner å tenke positivt
Vis hele sitatet...
Hvis det blir en neste gang, så tror jeg at det å kjempe imot som oftest gjør det værre. Jeg leser alt dette babbelet om folk som "tenker positivt" på badtrips og "ror seg i land og kommer ut styrket av det". Det å fokusere på noe annet er jo knapt en distraksjon av problemet og man kan håpe å få tankene bort på noe annet, det er jo egentlig ikke en reell løsning eller forståelse av hvorfor man reagerer så sterkt på det man opplever... Prøv å tenke positivt på en skikkelig dårlig tur, noe trådstarter nå har fått oppleve at over hodet ikke fungerer i mer enn et par millisekunder vi mennesker er full i emosjonelle knapper, og i en psykedelisk tilstand blir disse trykket på, fort, hardt og uten samvittighet, selvfølgelig vil man reagere da, og noen av reaksjonene som blir provosert frem er gjerne ting som ligger veldig dypt nedi ens eget hode. Men åh jo, det ligger der fra før, mener jeg ihvertfall, etter å ha ekperimentert med å både skape og fjerne slikt dritt fra hodet mitt i en stund nå.

Etter mine erfaringer så er det som fungerer er å gi opp. Helt opp... Død, et liv i helvete og det å aldri lande er jo forferdelige greier å være overbevist om, men disse vrangforestillingene opplever jeg at KUN VARER SÅ LENGE MAN HAR ANGST! Dette gjelder ikke bare hasjpsykoser men også andre typer ruspsykoser, så det samme gjelder sopp, syre, meskalin, salvia og store alpakka. Frykt avler frykt (og vrangforestillinger)... Turn off your mind, relax and float downstream, it is not dying, som The Beatles så fint synger.

Dette "vet" jeg fordi jeg flere ganger har sittet og guidet folk igjennom dårlige turer som den du beskriver her, og det er nesten samme oppskriften hver gang for å løse det. For at en psykose skal spinne i gang så mener jeg at man faktisk må gi den noe tenningsved. Angst er det som brenner best!

Alt etter personlig erfaring med psyke folk, masse lesing på internett og alt for mye rusmidler... Ble litt rotete for min egen smak det her, så jeg beklager min kaotiske formulering etter en hektisk dag

Jeg vil forresten slenge på en lyd her, av selveste Eminem. Han vet alt om det her Eminem - Must Be The Ganja - teksten er litt feil så jeg anbefaler egentlig å lytte eller å lese den en annen plass...
Trådstarter
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Haha! Pensling!

Hasj kommer i plater og klumper, eventuelt mindre klumper også kalt "egg" på folkemunne, som er smuglet i tarmene til noen... - Jeg skulle likt å se noen sitte med en liten malerpensel og en bolle med aceton, heroin og lsd som de maler så fint på utsiden

Det finnes noen folk her og der som blander heroin i hasjen sin, siden det bare er dårlig bom ute på markedet. Jeg vet om en case, og personen ble selvfølgelig hektet... Men den males ikke på ( ), man drysser det over mekket eller knar det inn i svarting. Hadde du fått smekkisbom så hadde du nok fått en euforisk opplevelse for livet og aldri havnet i psykose. LSD blir ødelagt av varmen, så det er utelukket.

Men okay, istedenfor å spikke flis, så skal jeg skrike det høylydt ut slik at folk kanskje forstår det etterhvert...

CANNABIS ER ET FORBANNA JÆVLA STERKT STOFF!
Selv om "du", stoneren i gaten, sitter der og kun har vært slækk og skækk hele din røykekarriære og ikke har opplevd å falle over kanten på det, så betyr ikke det at det ikke går det an å få virkelig heavy opplevelser av cannabis - også uten å være en psykotisk jævel.

Dette sier jeg ikke for tøffe meg eller å være bezzerwizzer, men fordi jeg vil advare om dette opplegget som kan gi veldig stygge utfall fordi jeg har opplevd det selv og sett både selve effekten og konsekvensene av den i praksis. Så vil jeg også avskrekke de som tror de har blitt gal (og utvikler angst som konsekvens av det), fordi at for det meste så lander man og er helt normal igjen og kan fint røyke en bom til uten å flippe over den gangen... Går du rundt og er redd derimot, så kommer denne opplevelsen snikende igjen. Og igjen. Og igjen.

Som sidenote, så er dette litt avhengig av hvilken type opplevelse man har hatt, for enkelte ganger kan den henge igjen og da bør man fordøye den godt før man begir seg ut igjen. Har man trigget en latent psykose så merker man (jeg mener alle rundt deg) det veldig godt...

Personlig driter jeg meg nesten ut av tanken på hvor langt inn i hodet man kan komme av cannabis... Mine opplevelser med dette tilsier at det er ca. 60 ganger værre enn å få noia på annet psykedelika (uten å ha røykt vel og merke). Jeg har faktisk kun opplevd skikkelig psykotisk noia på tripp etter å ha røykt cannabis, de andre gangene jeg har vært redd har det ikke vært på langt nær så intenst og skummelt, og som regel forekommet på ekstreme doser.

Slutt å uskyldiggjøre det, ved å skylde på heroin og syre og alt mulig slags bøff, folkens... Folk blir hentet av aliens etter at de har røykt hasj, og andre gjemmer seg i kroken i stuen fordi de tror at naboen (som egentlig er på hytten) står utenfor med kniv. Visuelle hallusinasjoner er det også fullt mulig å få, og generelt alt annet av headfuck, jeg så for eksempel en gang en neonsommerfugl ute midt på vinteren en gang.

Riktig nok skjer ikke dette hver gang man røyker, men det forekommer opplevelser slik som det her. Jeg kaller det i grunn ikke psykoser, men å komme over kneiken og faktisk trippe på cannabis, det krever tross alt en viss dose og en viss sinnsstemning (i motsetning til alle andre psykedelika, utenom kanskje ketamin de første gangene man tar det).

Jeg har opplevd dette en del ganger uten å havne i psykosenoiahelvete av den grunn, joda, det har skjedd, men det er ingen satt oppskrift...

Det skjer kanskje derimot når du får angst. Da baller det på seg da...

Hvis det blir en neste gang, så tror jeg at det å kjempe imot som oftest gjør det værre. Jeg leser alt dette babbelet om folk som "tenker positivt" på badtrips og "ror seg i land og kommer ut styrket av det". Det å fokusere på noe annet er jo knapt en distraksjon av problemet og man kan håpe å få tankene bort på noe annet, det er jo egentlig ikke en reell løsning eller forståelse av hvorfor man reagerer så sterkt på det man opplever... Prøv å tenke positivt på en skikkelig dårlig tur, noe trådstarter nå har fått oppleve at over hodet ikke fungerer i mer enn et par millisekunder vi mennesker er full i emosjonelle knapper, og i en psykedelisk tilstand blir disse trykket på, fort, hardt og uten samvittighet, selvfølgelig vil man reagere da, og noen av reaksjonene som blir provosert frem er gjerne ting som ligger veldig dypt nedi ens eget hode. Men åh jo, det ligger der fra før, mener jeg ihvertfall, etter å ha ekperimentert med å både skape og fjerne slikt dritt fra hodet mitt i en stund nå.

Etter mine erfaringer så er det som fungerer er å gi opp. Helt opp... Død, et liv i helvete og det å aldri lande er jo forferdelige greier å være overbevist om, men disse vrangforestillingene opplever jeg at KUN VARER SÅ LENGE MAN HAR ANGST! Dette gjelder ikke bare hasjpsykoser men også andre typer ruspsykoser, så det samme gjelder sopp, syre, meskalin, salvia og store alpakka. Frykt avler frykt (og vrangforestillinger)... Turn off your mind, relax and float downstream, it is not dying, som The Beatles så fint synger.

Dette "vet" jeg fordi jeg flere ganger har sittet og guidet folk igjennom dårlige turer som den du beskriver her, og det er nesten samme oppskriften hver gang for å løse det. For at en psykose skal spinne i gang så mener jeg at man faktisk må gi den noe tenningsved. Angst er det som brenner best!

Alt etter personlig erfaring med psyke folk, masse lesing på internett og alt for mye rusmidler... Ble litt rotete for min egen smak det her, så jeg beklager min kaotiske formulering etter en hektisk dag

Jeg vil forresten slenge på en lyd her, av selveste Eminem. Han vet alt om det her Eminem - Must Be The Ganja - teksten er litt feil så jeg anbefaler egentlig å lytte eller å lese den en annen plass...
Vis hele sitatet...
Takker for bra svar

Men jeg har ikke prøvd å uskyldiggjøre noe som helst.
Jeg er en person som røyker når jeg føler for det, det kan går fra 2 uker til 1 år mellom de gangene jeg røyker. Alt jeg ville var å prøve å finne et svar på hva jeg hadde fått i meg, og jeg fikk høre av noen at hasjen kunne ha vært pensla med noe rare greier. men utifra det jeg har lest i dag, har jeg forstått at jeg bare har fått mer enn hva jeg kunne tåle. Og siden dette var min første og eneste bad trip, så er det ikke så lett å vite hva man skal gjøre. Så jeg prøvde å løse problemet med å tenke positivt, noe som er vanlig i et menneskes hverdag når noe går i mot deg.

Det er kanskje lett for deg som er erfaren og har mye kunnskap om/med dette (hvertfall utfira det jeg har lest i innlegget ditt). Så har du lært å takle det på den måten at du bare flyter igjenom bad trippen uten å tenke på noe som helst. noe som jeg forsovet beundrer deg for at du klarer.

Men du må skjønne det at for meg som ikke inntar narkotiske stoffer regelmessig ikke klarer dette når sånne ting skjer, og jeg faktisk tror jeg skal dø, noe jeg helt klart ikke ville ettersom jeg bare var 20 år. Da blir det til at jeg prøver å kjempe imot, og hvis jeg får enda en bad trip, så tror jeg faktisk at det ville vært umulig for meg å ikke kjempe imot denne også.
detter er "olje" altså veldig potent og smakstilsatt drypp som man kan blande med tobakk eller hasj , pot osv. de har også syntetisk hasj/sorting men står med rød skrift att det er 100%lovlig og ikke inneholder thc eller andre ulovlige stoffer som ligner hasj. det er MYE sterkere og HELT lovlig i VELDIG mange

land..http://www.legalbuds.com/solidsmokes_arabian_brown.html




ta en titt på dette produktet, det er laget for og blande med hasjen og gjøre den mer "potent" den gjør den sterkere og fremkaller en mye kraftigere rus. dette er helt lovlig i u.s.a og mange andre lang. :

http://www.legalbuds.com/smokingoil-index.html
Men du må skjønne det at for meg som ikke inntar narkotiske stoffer regelmessig ikke klarer dette når sånne ting skjer, og jeg faktisk tror jeg skal dø, noe jeg helt klart ikke ville ettersom jeg bare var 20 år. Da blir det til at jeg prøver å kjempe imot, og hvis jeg får enda en bad trip, så tror jeg faktisk at det ville vært umulig for meg å ikke kjempe imot denne også.[/quote]

mmmm.. alle blir jo forskjellig rusa på forskjellige rumiddler? gjør de ikke?
Det som skjedde med deg, hadde aldri skjedd om du ikke var full. Alkohol+cannabisrusen er veldig kraftig og kan slå deg midt i fleisen om du er uerfaren.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kanskje han hadde blandet litt av kokainet i mekket. Aldri hørt om folk som røyker kokain sammen med hasj utenom i filmen "Harold and Kumar escapes from Guantanamo Bay".

Harold:" This is good shit!"
Bush: "I know, I laced it with blow, it knock you out, but keep you going at the same time"

Kan også være han hadde brukt bongen til salvia eller noe annet sterkt, og at du var uheldig og fikk i deg litt ekstra på lasset. Men mest sansynelig er det nok som andre sier bare en uheldig kombinasjon for deg, hasjen gjør deg gjerne mye mer drita, samtidig som man blir veldig skeiv i tillegg. Så ble du muligens redd og fikk panikk når du ikke klarte å kontrollere rusen.